הצלחה חסרת תקדים לפסטיבל עמים וטעמים

למעלה מ-20 אלף מבקרים מכל רחבי הארץ הגיעו אל שני ערבי הפסטיבל "עמים וטעמים" בפארק לכיש. לאור ההצלחה הגדולה, בחברה לתיירות כבר הכריזו כי מדובר יהיה במסורת שתמשיך גם בשנים הבאות. הממונה על התיירות, משה דנינו: "אשדוד מעצמת קולינריה, נמשיך לפתח ולהוציא לפועל את הפוטנציאל התיירותי של העיר".
הצלחה חסרת תקדים לפסטיבל עמים וטעמים

פסטיבל "עמים וטעמים" אשדוד 2017 שהתקיים בימים רביעי וחמישי בשבוע שעבר הוכתר ע"י רבים בעיר ובאמצעי התקשורת כ"אירוע העירוני המוצלח של השנה". למעלה מ-20 אלף איש שהגיעו מכל רחבי הארץ, הודות למסע יח"צ מוצלח בכל אמצעי המדיה הארצית, פגשו יותר מ-40 דוכנים שונים של מיטב המסעדות המקומיות אשר הציגו בפסטיבל (תחת ניהולו של השף גיא פרץ) מנות בסגנונות שונים של למעלה מ-25 מדינות שונות.

בנוסף, באי הפסטיבל נהנו ממופעים של 18 אמנים אשר הציגו מופעי פולקלור ומוזיקה מרחבי העולם מידי ערב: מוזיקה אנדלוסית ערבית, מופע מחווה לביטלס, שאנסונים צרפתיים, טרובדור איטלקי, נגן בוזוקי יווני ורקדניות סמבה ברזילאיות שהסתובבו לאורך הערב בין הדוכנים השונים.

בזכות ההיערכות המוקדמת ופרסום אזורי החניה וההסעות שאורגנו ללא עלות מהרכבת, רחבת העירייה וחניוני החוף – החל מהשעה 7 בערב דוכני הפסטיבל עבדו במלוא המרץ. כהפקת לקחים מן הערב הראשון, הורתה החברה לתיירות לבעלי המסעדות להכפיל ואף לשלש את כמות המנות בערב השני, ובנוסף – הרחיבה את שטח האירוע על מנת לאפשר תנועה נוחה יותר לאלפי באי הפסטיבל.

טרם תחילת הפסטיבל, התקיים אירוע "גאלה" בשיתוף המחלקה לקשרי חוץ בעיריית אשדוד, בהשתתפות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וחברי מועצת העיר, יחד עם דיפלומטים ואנשי סגל משגרירויות רבות. בנוסף, הוצגה תערוכת צילומים של חיי הלילה בעיר ("Ashdod by night", אוצר: זיו קורן) והושק הספר "אשדוד – עיר של טעמים" (בעריכת מיכאל שיחור).

משה דנינו, חבר מועצת העיר הממונה על החברה לתיירות ומי שהגה ויזם את הפסטיבל, הביע סיפוק רב מן האירוע: "למן תחילת העבודה על הפסטיבל הצבנו 2 יעדים מרכזיים: חשיפת העולם הקולינרי העשיר והמגוון של אשדוד בפני אנשים ומבקרים מכל רחבי הארץ, וכמן כן – לתת במה ולקדם עסקים מקומיים רבים. הפסטיבל הזה השיג את מטרותיו מעל ומעבר למצופה, והעיר אשדוד מוכתרת היום ובצדק כ"מעצמת קולינריה" בכל רחבי הארץ. אני מודה מקרב לב לכל העוסקים במלאכה שעבדו ימים ולילות כדי להפיק אירוע מוצלח שכזה."
גיא פרץ, המנהל הקולינרי של הפסטיבל: "ללא ספק אשדוד היא עיר של טעמים מכל העולם ושתוף הפעולה המוצלח עם בעלי המסעדות מראה את הדומיננטיות של העיר בסצנה הקולינרית ומלמד על הפוטנציאל העצום הקיים בה".

דני וגלית, בני זוג מעפולה אשר שמעו על הפסטיבל דרך אמצעי התקשורת ועשו את כל הדרך דרומה, מסכמים את החוויה הקולינרית: "עצם קיום פסטיבל קולינארי סקרן אותנו מאוד ולכן הגענו לאשדוד כבר בשעות הצהריים והתרשמנו מאוד מהתפתחותה של העיר וכמובן מן הפסטיבל המיוחד. נהנינו מאוד ונגיע גם בשנה הבאה כמובן!".

צילום: אבירם אלישע – מועדון הצילום אשדוד/משה שוקרון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך