ראש העיר לא ישתתף בטקס פרסי אופיר במשכן

האקדמיה הישראלית לקולנוע הודיעה הבוקר כי שרת התרבות מירי רגב לא תוזמן לטקס פרסי אופיר בעיר אשדוד, הודיע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי גם הוא לא יגיע: "החרמת נוכחות השרה רגב עומד בניגוד מוחלט לאופי העירוני ולמסרים המועברים על ידי כראש העיר"

הבוקר הודיעה האקדמיה לקולנוע ולטלויזיה כי לא יוזמנו פוליטקאים לטקס פרסי אופיר שייערך ביום שלישי הבא במשכן לאומנויות הבמה באשדוד, וזאת לאחר שבטקס הקודם התעוררה סערה כאשר שרת התרבות מירי רגב נטשה את המקום לאחר ביצוע של שיר משירי מחמוד דרוויש.

בעקבות זאת, הודיע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי גם הוא לא ישתתף בטקס: "הצטערתי להיווכח מפרסומים בתקשורת, שהאקדמיה החליטה שלא להזמין את שרת התרבות והספורט מירי רגב לטקס הענקת פרסי אופיר. אשדוד מושתת על פלורליסטיות ומתן מקום למגוון של דעות, החרמת נוכחות השרה רגב עומד בניגוד מוחלט לאופי העירוני ולמסרים המועברים על ידי כראש העיר לכבוד ולסובלנות הדדית, לפיכך אני מודיע בזאת שלא אשתתף בטקס".

בהודעה של הרקדמיה הבוקר נמסר כך:
"האקדמיה אינה בורחת מעימותים ומוכנה לנהל דיון ענייני ונוקב בביקורת עליה ועל היצירות של חבריה. עם זאת, ישנו יום אחד בשנה שבו קהילת הקולנוע מכבדת ומוקירה את היוצרים ואת היצירה ומעלה את זכרם של מי אשר הלכו לעולמם מקרב חבריה. לצערנו, עם הזמן שינה הטקס את אופיו והפך אט אט לזירת התגוששות שאינה ראויה, הגורמת לזילות האירוע וחמור מכך – זילות היוצרים והיצירה שהוא מבקש לכבד ולהוקיר. ביתר שאת אירעו הדברים בשנה שעברה. ההתרחשויות המיותרות שליוו את הטקס הסבו פגיעה לכל הצדדים המעורבים בעימות, ובראש בראשונה לזוכים בפרסי הצטיינות". "

"מתוך אחריות לקיומו התקין והראוי של הטקס ומתוך כבוד ליוצרים וליצירה, נחושה הנהלת האקדמיה לעשות כל שביכולתה כדי למנוע חזרה על אירועים מצערים מסוג זה, ועל כן החליטה שלא להזמין פוליטיקאים לטקס חלוקת פרסי ההצטיינות ובכך להתאים עצמה לנהוג בעולם. יודגש, אין בהחלטה זו כל כוונה לפגוע בכבודה של שרת התרבות, או של כל פוליטיקאי אחר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך