מעשנים? יש לנו בשורה רעה מאוד בשבילכם

הצעת חוק חדשה עלולה לפגוע במעשנים בצורה קשה - בין הסעיפים: ביטול חדרי עישון, מינוי נאמני מניעת עישון ואיסור על עישון במקומות ציבוריים נוספים
עישון סיגריה

הצעת חוק חדשה עלולה לפגוע קשות בקהל המעשנים ונועדו לסייע באכיפת חוקי עישון במקומות הציבוריים. בין הסעיפים: ביטול חדרי עישון במקומות ציבוריים, הכפלת קנסות על מעשנים ועל בעלי מקומות שלא מונעים עישון ומינוי אזרחים שידווחו למשרד הבריאות על עבירות אלה. את הצעת החוק יזם חבר הכנסת יהודה גליר ועוד 13 חברי כנסת אחרים.

"נאמני מניעת עישון" יהיו אזרחים שימונו בדומה לנאמני ניקיון וידווחו על אי אכיפץ החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים, אותם אזרחים יעברו הסמכה מיוחדת, ופרטי נאמן מניעת העישון לא יימסרו לבעל העסק שעליו דיווח נאמן מניעת העישון.

ביטול חדרי עישון: על פי החוק – עד כה העישון מותר ברבע מכלל השטחים הפתוחים – אך ישראל חתומה על אמנה בינלאומית שאוסרת על חדרי עישון, היות והעשן יכול לחדור לחלל הציבורי באמצעות חריצי הדלת או מערכת המיזוג.

בנוסף הצעת החוק מבקשת לאסור עישון בשטחים ציבוריים כמו חדרי מלון, רכבי חברה, הופיות במקומות פתוחים, גני שעשועים, חניונים תת קרקעיים ותחנות דלק.

מ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך