הקרב על כדורגל בשבת חוזר

לקראת הדיון הקרוב בבג"ץ בנושא קיום או ביטול משחקי הכדורגל בשבת, פועל ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקן את החוק ולהכשיר את המשחקים בשבת. התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית דורשת שלא לחייב את השחקנים לשחק בשבת. שר העבודה כץ: "יהיה כדורגל בשבת".
הקרב על כדורגל בשבת חוזר

לקראת הדיון הקרוב בבג"ץ ב- 18בחודש בנושא קיום או ביטול משחקי הכדורגל בשבת, פועל ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים האחרונים במטרה לתקן את החוק ולהכשיר את המשחקים בשבת. נתניהו לוחץ על המפלגות החרדיות לאשר את התיקון לחוק, אך דווקא שרת הספורט מירי רגב הצהירה פומבית כי היא מתנגדת לכפיית שחקני הכדורגל לשחק בשבת.

כזכור קיימת עתירה בבג"צ של התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, לא לאפשר את חקיקת החוק ולא לאשר קיום משחקי כדורגל בשבת. עד כה משחקים בשבת אבל אין חוק בעניין.

אופיר שמואלי, שחקן עבר בבית"ר ירושלים ששיחק גם בנבחרת ישראל, לא מבין את ההתעקשות כיום לשחק דווקא בשבת: "בתקופתי לפני 25 שנה המשחקים התקיימו בשבת בצהריים כי לא היו פרוז'קטורים. אבל היום, מה הבעיה לדחות את המשחקים למוצאי שבת או ליום ראשון ושני? גם ככה 80% מהמשחקים מתקיימים כיום לאחר צאת השבת, אז למה לא להתחשב בשחקנים ששומרים שבת? למה לא לתת יום מנוחה לשחקנים ולמשפחות שלהם?"

אם בג"ץ יחייב את ההתאחדות לאפשר לשחקני הכדורגל לא לחלל את השבת, הרי שייתכן שייצטרכו למצוא פיתרון אחר. עיניי רבים צופות כרגע להכרעת בג"צ בנושא.  מי שיכול להוציא את ההיתר הוא שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ שאמר לכלי התקשורת: "יהיה כדורגל בשבת. יהיה היתר עבודה, נוציא את זה".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך