ד"ר אבנת תמיר: "המטופל באסותא נמצא במרכז"

ד"ר שרון אבנת תמיר היא מנהלת מחלקת אף-אוזן-גרון בבית החולים הציבורי החדש באשדוד. המרפאות במחלקה פועלות מזה חודש וחצי, וממש בקרוב יתחילו גם לנתח "המטופל נמצא במרכז העשייה, ויזכה לאנושיות ולמקצועיות עם ליווי אישי לאורך כל הדרך"
ד"ר אבנת תמיר: "המטופל באסותא נמצא במרכז"

ד"ר שרון אבנת תמיר, מומחית למחלות אף, אוזן וגרון ניתוחי ראש וצוואר, היא מנהלת מחלקת אף-אוזן-גרון (א.א.ג) בבית החולים הציבורי החדש באשדוד. שרון (42), הנמצאת בזוגיות ולה שלושה ילדים, היא מומחית מזה 16 שנה באוטולוגיה ונוירואוטולוגיה, וזהו התפקיד הניהולי הראשון שלה. "התפקיד של בניית מחלקה מהווה אתגר עצום", אומרת לנו ד"ר אבנת תמיר, "אני לוקחת דברים טובים שראיתי במהלך הדרך ומיישמת אותם".

למי שאינו יודע (כמוני, למשל) אוטולוגיה היא תורת האוזניים ומחלות האוזן. האוטונוירולוגיה והנוירואוטולוגיה הן אחת משבע ההתמחויות הקיימות ברפואת אף, אוזן וגרון. מומחה בתחום זה מאבחן ומטפל בבעיות של סחרחורות והפרעות חושיות, בבעיות אוזניים והאוזן הפנימית: דלקות אוזניים, ירידה בשמיעה, זמזומים, כאבים באזור הפנים והצוואר, גידולים באוזן ובעיות במערכות העצבים הגורמים להפרעות בשיווי המשקל ובשמיעה.

ד"ר אבנת תמיר התמחתה בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי בירושלים, וסיימה את התמחותה בהצטיינות. היא המשיכה לתת-התמחות בנושאי ניתוחי אוזניים, בסיס גולגולת ושתל שבלול בפריז, צרפת, השתתפה בקורסים רבים של ניתוחי אוזניים, ניתוחים אנדוסקופים ושיטות מתקדמות לטיפול ניתוחי במחלות א.א.ג, וכשחזרה לארץ עבדה בבית החולים וולפסון ומונתה להיות מרצה באוניברסיטת תל אביב. ד"ר אבנת תמיר חוקרת וכותבת פעילה במגוון נושאים, ובהם מחלות אוזניים בילדים ובמבוגרים, זיהומים בא.א.ג, שתל שבלול ועוד. היא חיברה עשרות מאמרים בעיתונים בינלאומיים ומוזמנת להרצות בכנסים. כמו כן זכתה במספר רב של פרסים כולל פרסי מחקר בהדסה, פרסים מטעם איגוד א.א.ג. וכן בפרס האקדמיה האמריקאית לאף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר על הרצאותיה.

במחלקה פועלות ארבע מרפאות: מרפאת אף אוזן גרון כללית, מרפאת אף וסינוסים, מרפאת אוטולוגיה (אוזן ושמיעה) ומרפאת א.א.ג ילדים. המרפאות במחלקה פועלות מזה חודש וחצי, וממש בקרוב יתחילו גם לנתח.

ספרי לנו על מחלקת אף אוזן גרון בבית החולים אסותא אשדוד.
"מחלקת א.א.ג באסותא אשדוד תתן את כל שירותי הרפואה בתחומי אף אוזן גרון, ותטפל בחולים עם מגוון רחב של בעיות: שמיעה, סחרחורת, בעיות בשיווי המשקל, גידולים בחלל הפה, הלוע והצוואר, הפרעות בשינה, זיהומי א.א.ג, בעיות נשימה, מחלות א.א.ג. ילדים ועוד. במחלקה יהיו רופאים מנתחים למבוגרים ולילדים, ומומחים נוספים בתחומים כגון פה ולסת. כחלק מהמחלקה יהיה מיון שיפעל 24/7, שבו נטפל בכל הבעיות הדחופות בתחום: זיהומים, טראומה, בעיות נשימה חריפות וניתוחים דחופים. במקביל למחלקה יופעל מכון שמיעה, שפה ודיבור שיהווה חלק חשוב מהטיפול המשולב במטופל א.א.ג".

מה מיוחד במחלקה שאותה את מנהלת?
"המחלקה תיסוב על שלושה צירים: הציר הראשון, שהוא המטופל, נמצא במרכז העשייה ויזכה לאנושיות ולמקצועיות, עם ליווי אישי לאורך כל הדרך. הרופא המומחה יהיה זה שינתח ויעקוב במרפאה אחר המטופל. המרפאות שלנו הן שמיות, הרופא והאחות יקדמו את המטופל לניתוח, ומשם להחלמה ולמעקב. רפואה ציבורית בגוון פרטי, כביכול. הציר השני במחלקה הם המתמחים. אנו שואפים להיות דמויות לחיקוי לרופאים הצעירים, לבנות את דור הרופאים הבא, ולהכשיר את דור העתיד של המומחים המובילים בתחום א.א.ג. הציר השלישי הוא המחקר. המחלקה בנויה מאנשים צעירים, מועמדים לפרופסורה, מאוניברסיטת בן גוריון, והמחלקה תהיה מחלקה אוניברסיטאית חוקרת, דבר שישפר את מקצועיות הרופאים ואת הרפואה הניתנת למטופל".

ד"ר אבנת תמיר מדגישה את חשיבות הקשר בין הרופא למטופל: "אני דוגלת בכך שהמטופל חייב להבין מה יש לו. הרבה פעמים אנחנו נתקלים במטופל שמפסיק ליטול תרופה או לוקח לא נכון תרסיס, ומטופל כזה לא יחלים, ילך מרופא לרופא, ויגיד שהקודם טעה. כשמטופל מבין מה יש לו, והתרופה נלקחת כמו שצריך, בזמן הנדרש, אני יודעת מה השלב הבא. כאשר רופא מסביר והמטופל מבצע, רוב האנשים מחלימים. הכל הרבה יותר קל, נכון ובהיר למטופל, למטפל ולצוות. המסר שלי למטופלים הוא 'אני איתכם', אנחנו ביחד ושנינו רוצים בהחלמה".

יש אווירה מיוחדת בבית החולים?
"את האווירה בבית החולים ניתן לתאר כציונות הכי אמיתית, כנה ויפה. אדם עוזר לחברו לקדם את הנושא שחשוב לכולם, והוא להצעיד קדימה את בית החולים, לטפל בתושבי אשדוד הסביבה, וכנראה גם בתושבים מיישובים רחוקים. אני מאמינה שטובת הרופא וטובת החולה שלובות יד ביד. אני רוצה שלכולם יהיה יותר טוב, ושנמצא איזון נכון בין רופא נותן למטופל מקבל. ניתן לעשות זאת במערכת כמו אסותא, שתומכת בעובדיה.

כל הצוות וכל בעלי התפקידים השונים מאוחדים, וכולנו נותנים 200% כדי שהמפעל יצליח. כל אחד מאיתנו הוא חלק מקבוצת עשייה, שרוצה לתרום ולקדם, וזה אמיתי. מרגישים באוויר עד כמה הצלחת בית החולים היא הפרויקט הכי חשוב בחיינו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך