רומן הולק האשדודי ייצג את ישראל בתחרות ברייקדאנס בינלאומית

רומן הולק בן ה-28 זכה בשבוע שעבר בפעם השישית באליפות הארץ בברייקדאנס. באוקטובר הקרוב הוא יטוס לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית שתתקיים בגרמניה בתקווה לחזור עם הגביע. בין התחרויות לאימונים הוא גם אב לילדה ומתחזק בית ספר לריקוד שהקים. ראיון עם סופרסטאר.
רומן הולק האשדודי ייצג את ישראל בתחרות ברייקדאנס בינלאומית

בשבוע שעבר התקיים בדיזינגוף סנטר בתל אביב האירוע המרכזי בפסטיבל "Battle Of The Year", כתחרות מקדימה לאליפות העולם בברייקדאנס לשנת 2017. לאחר שהתחרה מול ההרכבים והרקדנים הטובים ביותר בארץ, בתואר הנחשק זכה האשדודי רומן הולק שהוכתר כאלוף וישראל ויטוס בקרוב לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית בגרמניה. אל המקום השני הגיע ארתיון גולבן מתל אביב ובמקום השלישי זכה יאשה קראווק, גם הוא אשדודי.

הולק נולד לפני 28 שנים ברוסיה ועלה לאשדוד יחד עם משפחתו בגיל 9, הוא נשוי ואב לילדה בת שנה וחצי ומלבד הזכייה בשבוע שעבר, זכה באליפות הארץ כבר חמש פעמים נוספות וייצג את ישראל בלא מעט תחרויות.

רומן, כיצד הגעת לתחום הברייקדאנס?
"התחלתי לרקוד בגיל 11 ברחובות אשדוד יחד עם אחי הבכור רינט ועוד כמה חברים. היינו ילדי רחוב שמאוד מחוברים לכל היצירה של תרבות הרחוב וכל הבלאגן הזה. שמענו על חוג ברייקדאנס במתנ"ס ונרשמנו, ככה לאט לאט זה התפתח. שנתיים אחר כך צפיתי לראשונה בחיי בתחרות כזאת ונגנבתי מהג'ונגל שהלך שם. הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים שלי. חצי שנה אחר כך הקבוצה שלי לקחה חלק בתחרות וזכינו במקום השלישי. התרגשנו מאוד כי להיות במקום השלישי בארץ היה בשבילנו משהו מאוד מיוחד. בזמנו בכלל לא ידעתי שיש כל כך הרבה רקדנים בישראל, חשבתי שרק אני והחברים שלי מתעסקים בזה. ראיתי אנשים ברמה מאוד גבוהה וזה משך אותי להתאמן עוד כי רציתי להתקדם כמה שיותר".

ב-17 שנים בהן הוא רוקד, הספיק רומן לפתח את ההתמקצעות שלו בתחום, וכיום מלבד העובדה שהוא בעצמו לוקח חלק בתחרויות, מתאמן ומופיע הוא גם מלמד, מעביר סדנאות ואף שופט בתחרויות בינלאומיות. הוא כבר הספיק להכריע על הזוכים בתחרויות שהתקיימו באיטליה וסלובניה ואף להעביר שם סדנאות. בקרוב יטוס ליפן, סין ושוויץ בהן ישתתף בעצמו בתחרויות והוא מאוד נרגש לקראת הטיסות.

"בכל תחרות בה אני משתתף אני באופן טבעי מייצג את ישראל וזה כבוד גדול בשבילי. מעבר לזה כשאני טס לתחרויות אני מטייל הרבה ונהנה לראות עולם, להכיר אנשים חדשים ומוכשרים ולהיות במקומות שעוד לא ראיתי".

איך מתנהלת שגרת החיים והאימונים שלך? יש לך מאמן?
"אין לי מאמן, אני המאמן והמנטור של עצמי. אשתי ואחי רקדנים בעצמם וגם הם עוזרים לי להתאמן ולהשתפר. מעבר לזה אני בעצמי גם מאמן אחרים, יש לי בית ספר לברייקדאנס בראשון לציון קוראים לו "ברייקדאנס סקול" ואני מלמד בו את כל הגילאים והרמות, באופן פרטי וקבוצות. בעבר לימדתי גם באשדוד ואני מקווה שזה יקרה שוב בקרוב".

ספר לי על התחרות בה זכית בתואר "אלוף ישראל"?
"זה היה ה'קרב' הגדול של השנה, התחרות הזו כבר 20 שנה בסצינה. ההרכב שלי Unstoppabullz ייצג את ישראל בתחרות הזאת כבר שמונה פעמים בגרמניה וצרפת. השנה התחרות הייתה מוקדמות לאליפות העולם ביחידים בברייקדאנס, היו בה 80 משתתפים מישראל וההרכב ששפט היה Jinjo שהם הרקדנים הטובים בעולם והגיעו במיוחד מקוריאה. היו בתחרות כמה שלבים, מתוך 80 נבחרו 16 ומשם הצטמצמנו לשמונה הרקדנים הטובים ביותר ואז לארבע, ואז לקרב בין שניים. זכיתי במקום הראשון ובאוקטובר הקרוב אטוס לייצג את ישראל באליפות העולם שתתקיים בגרמניה, בה יבחר אלוף העולם מתוך 16 רקדני הברייקדאנס הטובים ביותר בעולם".

איך אתה מתכונן לקראתה?
"בגלל שאני גם איש משפחה ואני מפיק אירועים ומלמד אחרים, אני פחות מתעסק בעצמי. לצערי אני לא כל כך פעיל מבחינת אימונים והכנות נכון להיום. כרגע מדובר על שעתיים-שלוש בשבוע. אני מאמין שלקראת התחרות אמצא לזה יותר זמן ואשקיע יותר מאמץ".

זכית באליפות הארץ כבר 6 פעמים. לאן אתה עוד שואף להגיע?
"נכון להיום אני מוכר יותר בחו"ל מאשר בארץ. אני רוצה להתפתח בתחום יותר ולהעביר את הידע שצברתי במשך השנים הלאה לאחרים. אני אוהב מאוד ללמד ילדים לרקוד ובאופן כללי נהנה להכניס אותם לתרבות הרחוב וההיפ-הופ שעשירה בהמון דברים. אני בעד להכניס לילדים משהו אמיתי לראש, מחוץ לטלוויזיה וכל הריאליטי שיש היום. אני רוצה שהם יזוזו עם הגוף ויעשו דברים יצירתיים ולא יתנהגו כמו רובוטים. אני רוצה לעזור לאחרים לבטא את הרגשות שלהם, לא משנה איך. בעצמי אני רוצה להמשיך להתקדם כרקדן, להגדיל עוד את בית הספר שלי ולפתח הופעות יותר יצירתיות. המנטליות הישראלית מאוד קשה כי הכל מתנהל פה מהר וכולם כל הזמן בלחץ ולפתח דברים כאלה זה תהליך ארוך שלוקח זמן".

"אני משקיע את החיים שלי בברייקדאנס ותמיד אמשיך לעשות את זה"

איך הסביבה מגיבה לעיסוק שלך?
"לכל אחד יש תגובה שונה. כבר מההתחלה חלק היו צוחקים עלינו וחלק מתלהבים. אבל אף פעם לא הסתכלנו על מה שאחרים אומרים כי זה מה שאהבנו לעשות. כשהתחלתי לרקוד בחיים לא חשבנו שנגיע לייצג את ישראל בעולם, לא היינו בראש של להתפתח עד כדי כך פשוט אהבנו את מה שעשינו. לנו לא היה את יוטיוב והסרטונים שמלמדים היום לעשות את כל מה שלמדנו אז לבד".

אתה מתפרנס כיום רק מהברייקדאנס?
"כיום כן. הייתה תקופה בה הייתי אלוף ישראל ובשביל לפרנס את המשפחה שלי בכבוד עבדתי בתחנת דלק. היום אני עוסק בכל מיני תחומים של תרבות ההיפ-הופ, גם בראפ, גרפיטי ו-DJ ומשקיע בזה את כל כולי".

רגע לפני סיום, יש לך מילות סיכום לפני התחרות הקרבה שאולי תכתיר אותך לאלוף העולם?
"כן, אני לא הולך לוותר לאף אחד בתחרויות הקרבות. אני מתכוון לייצג את עצמי, את המשפחה שלי ואת ישראל בכבוד. אני משקיע את החיים שלי בברייקדאנס ותמיד אמשיך לעשות את זה כי זה מה שאני אוהב. וכמובן תודה לכל מי שאוהב ותומך בי".

רומן וחבריו בעוד 'אימון רחוב'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך