שר האוצר כחלון בבשורה גדולה מאוד לאשדוד

בשורה לעיר אשדוד - שר האוצר הכריז במהלך סיור בעיר על הסכם גג בהיקף של מילארדים. שר האוצר ויושב ראש 'כולנו' משה כחלון: "העיר אשדוד אמנם זינקה בשנים האחרונות אבל ההסכם הזה יעניק לה זריקת מרץ ויזניק אותה קדימה הרבה יותר. העיר אשדוד היא עיר חשובה, מרכזית אסטרטגית לעתיד של מדינת ישראל"*.
שר האוצר: "כל בתיה"ח צריכים לשאוף להיות כמו אסותא אשדוד"

בשורה לעיר אשדוד – שר האוצר הכריז במהלך סיור בעיר על הסכם גג בהיקף של מילארדים. שר האוצר ויושב ראש 'כולנו' משה כחלון: "העיר אשדוד אמנם זינקה בשנים האחרונות אבל ההסכם הזה יעניק לה זריקת מרץ ויזניק אותה קדימה הרבה יותר. העיר אשדוד היא עיר חשובה, מרכזית אסטרטגית לעתיד של מדינת ישראל"*.

בית החולים אסותא היה אמור להיות בית חולים פרטי עד שלפני כשנה קיבל שר האוצר החלטה לרכוש 25% מבית חולים בסכום של כ-400 מליון שקלים. בזכות ההחלטה הזאת, כל אדם יוכל לקבל טיפול רפואי בבית החולים.

אך לא זאת הבשורה היחידה לעיר אשדוד:
שר האוצר משה כחלון: "בעוד כחודש וחצי אנחנו הולכים לחתום על הסכם גג באשדוד. הסכם בהיקף של מילארדים שיפתח את העיר. מדובר על סדר גודל של 31 אלף יחידות דיור שחלק מהם יהיו בתוכנית 'מחיר למשתכן' בשביל הזוגות הצעירים באשדוד. לצד זה יהיו תשתיות, גני ילדים, בתי ספר, פארקים וכל מה שדרוש.
אנחנו פה בשביל לדחוף את העיר אשדוד ולהשקיע בה. העיר אשדוד נתנה קפיצה בשנים האחרונות וההסכם הזה יזניק אותה עוד קדימה. העיר אשדוד היא עיר חשובה, מרכזית ובין הקריטיות במדינת ישראל. אנחנו כממשלה בכלל ובמשרד האוצר בפרט צריכים להמשיך לחזק את העיר".

על הביקור בבית חולים אסותא:
שר האוצר משה כחלון: "ביקרתי הבוקר בבית החולים באשדוד, אסותא. בית החולים היה אמור להיות בית חולים פרטי ולפני כשנה, קיבלתי החלטה לקנות אותו ב-400 מליון שקל ולהפוך אותו לציבורי. אני מאמין שכל אדם, ללא תלות ברמת ההכנסה שלו או ברמת ההשכלה שלו זכאי לקבל שירותי בריאות וחינוך טובים. אני מתנגד לכך שתהיה רפואה לעשירים ורפואה אחרת לעניים. הכסף הזה הוא של הציבור ובזכות ההחלטה הזאת כולם יוכלו להשתמש בשירותי בית החולים אסותא. מאוד התרשמתי מבית החולים – אני שמח שבאתי לבקר פה כי אתה צריך לראות את זה בעיניים כדי להבין את המימדים של המקום פה, אי אפשר לעשות את זה מהלשכה בירושלים.

העולם הולך לכיוון התייעלות ומודרניזציה ובית החולים אסותא אשדוד כבר שם. כל מדינת ישראל צריכה לשאוף לאיפה שאתם נמצאים היום. זה התפקיד שלנו כממשלה לדחוף ולסייע להגיע למקום הזה. יש פה הצלחה – והדבר הבולט ביותר זה הגיוס של העיר אשדוד למען הבית חולים. הרבה פנו אלי כדי לעזור לבית חולים הזה – זה בית חולים שיש לו קהילה, לא רק קהילה שיש לה בית חולים. זה כמו קבוצת כדורגל שתפסה אליפות – כולם גאים להיות אשדודים כי יש בית חולים.

אני מאוד שמח על ההחלטה לרכוש את ה-25% ולהפוך את בית החולים לציבורי באופן מלא. החלשים בחברה לא יכולים להרשות לעצמם את הטיפול בבית חולים פרטי ובזכות ה-400 מליון שקלים האלה אנחנו מאפשרים לו. עפ"י התפיסת עולצי כל חולה צריך לראות לפחות פעם אחת מנהל מחלקה. יש אנשים שמתים ולא רואים מנהל מחלקה כי אין להם כסף. אני עומד פה היום ומסתכל על התוצאה – אני גאה בהחלטה בהחלטה הזאת. זה האתגר שלנו כחברה, לתת גם לאדם קשה יום את הטיפול הרפואי הטוב ביותר בחדר נקי ומכבד ולא במסדרון – בית החולים אסותא יכול לספק את הטיפול הזה.

שר האוצר משה כחלון סייר היום לראשונה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד ושמע מפי יו"ר אסותא מרכזים רפואיים פרופ' שוקי שמר על בית החולים הממוגן הראשון בישראל, שכבר החל לפעול בחודש שעבר באופן מדורג ויפתח במלואו בנובמבר עם פתיחתו של חדר המיון.

עוד התייחס השר כחלון לויתור של אסותא על השר"פ ואמר כי זה אחד ההישגים הגדולים ביותר מבחינתו: " אנשים מתים בבתי חולים כי הם לא זוכים לראות מנהל מחלקה אפילו פעם אחת במהלך תקופת האשפוז שלהם. גם לאוכלוסיות החלשות מגיע לקבל טיפול רפואי הולם ויחס מכבד בבית החולים. העובדה שכל אדם, יהיה מעמדו אשר יהיה, יוכל להתאשפז בחדר פרטי או זוגי באסותא, ולא במסדרון מאחורי וילון מרופט, זו בשורה מבחינתי. לכל אדם באשר הוא מגיע לשמור על צלם אנוש".במהלך הביקור בבית החולים נפגש השר כחלון עם יו"ר אסותא מרכזים רפואיים פרופ' שוקי שמר, יו"ר מכבי פרופ' משה רוח, מנכ"ל מכבי מר רן סער, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים פרופ' ארי שמיס, מנכ"ל אסותא אשדוד רחל שמואלי ומנהל בית החולים פרופ' חיים ביטרמן.

יו"ר אסותא מרכזים רפואיים פרופ' שוקי שמר אמר לשר האוצר כי הלקח המשמעותי ביותר שהופק מהקמת בית החולים הוא בעניין גיוס כוח האדם. פרופ' שמר פנה לשר האוצר ואמר לו "אם המדינה מתכננת להקים בתי חולים נוספים, צריך קודם כל לחשוב מהיכן מגייסים את הרופאים והאחיות. המצב הבלתי נתפס שנוצר היום הוא שמנסים לגייס את כוח האדם מתוך המחסור שקיים, וחייבים למצוא לזה פתרון הולם".

פרופ' שמר התייחס גם לויתור של אסותא על השר"פ ואמר כי "הויתור שלנו על השר"פ אפשר לנו לקבל רישיונות להפעלת שירותים שהם חיוניים מבחינתנו לתפקודו של בית חולים מתקדם. בין הרישיונות הללו ניתן למצוא גם את המאיצים הקוויים, באמצעותם מבוצעים טיפולי ההקרנות לחולים אונקולוגיים. פתיחת מכון אונקולוגי מהשורה הראשונה באשדוד תשפר משמעותית את איכות חייהם של חולי הסרטן, שנאלצו לנסוע לעיתים בתדירות יומית לבאר שבע או למרכז הארץ, וכל זאת על מנת לקבל טיפול מציל חיים".
מנכ"ל מכבי מר רן סער ציין את מחויבות קופת החולים להפעלת שירותי רפואה איכותיים בבית החולים ואת שיתוף הפעולה ההדוק בין שירותי מכבי בקהילה לבין בית החולים, שיהווה מודל לחיקוי בעיר ובארץ בכלל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך