זוגיות זו עבודה!

מי מאתנו אינו רוצה חיים שלווים ומושלמים ללא לחצים מיותרים עם בן או בת הזוג? עבודה על יכולת התקשורת הזוגית, דווקא בזמני משבר היא נושא שכל אחד מבני הזוג נדרש לתת עליהם את הדעת, אם ברצונו לשמור על הזוגיות ולשפר אותה, כמו גם להניח יסודות איתנים לקיומה המתמשך לאורך זמן.
כותבת באשדוד אונליין

מי מאתנו אינו רוצה חיים שלווים ומושלמים ללא לחצים מיותרים עם בן או בת הזוג? עבודה על יכולת התקשורת הזוגית, דווקא בזמני משבר היא נושא שכל אחד מבני הזוג נדרש לתת עליהם את הדעת, אם ברצונו לשמור על הזוגיות ולשפר אותה, כמו גם להניח יסודות איתנים לקיומה המתמשך לאורך זמן.

גם כאשר התשוקה דועכת, תחומי העניין אינם כפי שהיו בעבר וגם כאשר הנסיבות החיצוניות של מצב הבריאות או המצב הכלכלי אינם טובים. העצמת יכולות התקשורת ושיפור מיומנות ההקשבה, ההכלה, שיתוף הידע, הסבלנות כלפי בן הזוג ובכלל תקשורת טובה עם אחרים הם כלי אפקטיבי לכך. תקשורת זוגית לקויה משבשת ופוגעת בקשר הזוגי, מותירה את בני הזוג בתחושה קשה של מצוקה ובדידות.

כאשר האדם הקרוב ביותר אלי אינו מסוגל להבין אותי ואת תחושותיי, בקשותיי, רצונותיי, כאביי, אזי אני נותר ללא שותף וללא תמיכה. אין פלא שהעדר תקשורת מילולית, פיזית ורגשית, היא הרסנית ומזיקה ועלולה להוביל להתרחקות וייאוש ואף דיכאון מהאפשרות לזכות בתמיכה רגשית. קשיים בתקשורת הזוגית יכולים להתפתח כתוצאה מהדרך בה כל אחד מבני הזוג מעביר את המסרים שלו, מבטא את רצונותיו ומשאלותיו, ובדרך בה האחר קולט, מפרש, מבין ומסוגל לגלות אמפתיה כלפי אותם מסרים. חלק ניכר מהקשיים בתקשורת הנם תולדה של ציפיות לא מציאותית כי האחר יקרא, יפרש, יבין ויענה למצוקה שאני חווה, בלי שאאלץ להסביר את עצמי במילים. לעיתים הכרחי לבעל ואישה לריב, כך הם לומדים דברים חדשים אחד על השני. "ניפוץ" הפנטזיה שאנחנו חושבים ומרגישים אותו הדבר. בדידות בקשר הזוגי היא נורת אזהרה. ניתן בהחלט להאיר את הדרך הזוגית הנכונה של כל אחד ואחת מאתנו בעזרת ייעוץ נומרולוגי מקיף לבני הזוג, על מנת להחזיר את הניצוץ שהיה בניהם בתחילת הקשר.

האותיות והספרות שלנו יכולים לסייע ולפתור בעיות, לזהות בעיה קטנה ולשמור שלא תהפוך לצרה גדולה. הייעוץ יאפשר לשניהם לבחון מחדש את הרגשות ההדדיים, ובמקביל לחזק את התקשורת הזוגית. אלמד אותם לבטא את עצמם ואת רגשותיהם מבלי לחשוש מתגובות האחר, ובה בעת גם להקשיב זה לזה באופן רגיש וזהיר, תוך בדיקה חוזרת של המסרים ההדדיים. תקשורת חיובית בין בני הזוג היא תוצר של עבודה עצמית ועבודה משותפת של הזוג, להשגת יכולת לרגישות והעדר שיפוטיות, מיעוט ביקורתיות והעצמה הדדית, פרגון והבעת מחוות חיוביות של חיבה והערכה, הפחתת מילים חריפות בשיח בין בני הזוג.

כל זה נשמע לכם אוטופיה או "חיים בסרט"… אז לא, זה בהחלט אפשרי. ייעוץ נכון בסך הכול יחזיר אתכם לדרך הנכונה בחיים הזוגיים. ניתן להתגבר ולצמוח מתוך הקשיים, ולצאת לדרך חדשה של חיים טובים יותר.

אשמח לענות לשאלות המופנות למייל editsultan10@gmail.com אדית סולטן, נומרולוגית, קבלית ואסטרולוגית. נייד – 052-8335784.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך