להיות גם חכמים ולא רק צודקים

על פי המלצת צה"ל הוחלט לקצץ ב-35 אחוזים את אספקת החשמל לעזה. עזה זה לא רק החמאס, זה גם תושבי עזה. עם כל הרצון העז שלי לראות את החמאס מוכחד, הרי שלא נגרום למצב שהוא מנצל זאת לעוד הסלמה נגד ישראל. והאם לאבו מאזן יש יד או רגל בהחלטה שהתקבלה?. רמז – כן.
סידי

הדעה שלי ידועה לאורך כל הטורים שכתבתי כאן. חמאס הוא ארגון טרור מהגרועים ביותר שיש וצריך להכחידו. הוא גרוע מדעאש, הוא ארגון שראשיו מחפשים רק דבר אחד, לפגוע במדינת ישראל. דינם בעיניי הוא אחד, הכחדה. אם זה היה אפשרי מבחינת שמירה על חיי חיילנו ומבחינה בינלאומית, הייתי מתנדב לעשות זאת. חמאס הוא ארגון טרור איסלמיסטי קיצוני שכל מה שהוא רוצה, זה בהשמדת ישראל וכזכור הקם להרגך השכם להורגו.

גם הרשות הפלסטינאית, בראשותו של מחמוד עבאס, או בשמו הידוע יותר אבו מאזן, אינה מל"ו צדיקים נסתרים. זו רשות שמממנת בכספה מענקים למחבלים או משפחותיהם, שרצחו יהודים רק כי הם יהודים או תכננו זאת. אבו מאזן הוא בעל תואר ד"ר, אותו קיבל מאוניברסיטת מוסקבה על "הכחשת שואה". גם כן לא מחסידי אומות העולם. זאב בעור כבש.

עד כאן דעתי. אבל הפעם אחרוג מעט ממנהגי ואשתמש בניסיון החיים והידע להבהיר למה ישראל עושה עכשיו טעות. היא לא חייבת להיות תמיד צודקת, לפעמים צריכה להיות חכמה. מה הטעות? בבקשה.

מתוך אתר "וויינט": "הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס ביום ראשון לדיון במצב ההומניטארי ברצועת עזה, ואישר את המלצת צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, לקצץ את אספקת החשמל לרצועת עזה. בהתאם לבקשת הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, ישראל תקצץ 35 אחוז מהזרם שמועבר לעזה, כמות חשמל שעלותה החודשית מוערכת בכ-25 מיליון שקל, ותמשיך להעביר חשמל בעלות חודשית של 65 מיליון".

רגע, אתם הבנתם מה קראתם עכשיו? ישראל החליטה לקצץ את אספקת החשמל לעזה, אותנו אנו מספקים, כן אנו, זה לא סוד, לפי בקשת אבו מאזן? אבו מאזן הוא שיקול? אנחנו הולכים לעשות פה טעות ומיד תבינו למה. נהיה צודקים אבל לא חכמים, ונקווה שזה לא יביא להסלמה ולהחרפה עוד הקיץ.

ישראל מספקת חשמל לעזה. ברור לנו כי אם לא נספק חשמל הרי שהמצב בעזה שהוא מהגרועים שיש באזור, עם עוני נוראי (בגלל החמאס. רק בגללו, שלא מפנה כסף לאזרחים שלו, תושבי עזה, אלא לטרור). כרגע כל בית בעזה מקבל חשמל לכ-5 עד 6 שעות ביום. מצב נוראי מבחינה אנושית. שעות על גבי שעות ללא חשמל. רבותיי עזה זה לא רק חמאס, ארגון בני המוות הזה, יש שם גם בני אדם, גם ילדים, זה לא אמור לעניין את כולכם, אבל ישראל כמדינה צריכה להתעניין. גם מבחינה האנושית , אבל לא רק. גם מבחינה עניינית.

ההתעניינות צריכה להיות גם בגלל ישראל. הרי ברור שבגלל העובדה שהעוני הקשה בעזה ובעיית האבטלה והרעב, כן יקיריי הרעב, יגרמו לרחוב העזתי, להתקומם נגד החמאס. החמאס כמובן יפנה את האשמה נגד ישראל (זה מה שהיה עושה ערפאת הגנב הקטן, בעצם הגדול, שגנב את כספי עמו והעבירם לחשבונות אישיים באירופה ואח"כ האשים אותנו במצב הפלסטינאים). אותו חמאס שבונה בכספי הסיוע של קטאר (איזה כיף שהיא מסובכת עכשיו. אולי תצמצמם את מימון הטרור באזורנו סוף סוף) ומדינות כמו איראן, מנהרות ומתחמשת בנשק במקום לדאוג למצב הנוראי של תושבי עזה, יאשים אותנו במצב וזה יביא לקיץ סוער. אני מקווה מאוד שאני טועה, אבל מה שהולך בעזה מבחינה כלכלית והומאנית זה נורא ואיום.

אבל אותי יותר מדאיג איך השתחל לעניין אבו מאזן. הנה מה שאמר שר האנרגיה יובל שטייניץ לאלוף מרדכי באותו דיון בקבינט. שוב מתוך "וויינט": "בישיבת הקבינט פרץ עימות חריף בין שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ לבין האלוף מרדכי, סביב המלצתו של מרדכי להפחית ביותר מרבע את כמות החשמל שישראל מעבירה לרצועת עזה. שטייניץ זעם על ההחלטה ושלח עקיצה לפיה האלוף מרדכי מקבל הוראות מאבו מאזן לקצץ בחשמל. הדברים הקפיצו את מרדכי שהתעצבן וענה לו: "כן, אני ממש מצדיע לו. אלה ממש שטויות. זו החלטה של כל גורמי הביטחון שנפגשו עם ראש הממשלה, ועובדה שהוא קיבל את עמדתם".

שטייניץ יודע יותר מאיתנו. הוא יודע שאבו מאזן לחץ לפגוע בחמאס. זה משרת את האינטרסים שלו. הוא רוצה להראות לעם הפלסטינאי לתושבי עזה ולחמאס, עד כמה הוא יכול לקבוע תהליכים גם בעזה, למרות שלא דרך שם למעלה מעשור, כי פשוט יחסלו אותו. המסר שלו הוא אני הכח, לא החמאס. החמאס ישיב, אמוציונאלית, כי הוא לא חושב רציונאלית. איך ישיב? נכון, בירי לכיוון ישראל ואולי עד כדי חימום הגזרה כבר בקיץ. סימנים לכך ראינו לאחרונה. גם מסרים כאלה עוברים מעזה לישראל.

האם אנחנו צריכים להיות כלי בידי אבו מאזן? עם כל מה שיש מאחורי הקלעים ועד כמה שזה ישרת אותנו שאבו מאזן ששונא אותנו קצת פחות, יהיה חזק יותר מהחמאס ששונא אותנו בלי גבולות. מה עם תושבי עזה? עזבו תושבי עזה, למה להכניס לתוך זה את תושבי ישראל שעשויים לסבול מירי כי אנחנו אולי כלי משחק בין עזה לרשות? אני מקווה מאוד שבקבינט יודעים מה שהם עושים. אני לא בטוח שכן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך