כיצד תזונה מאוזנת תורמת למראה בריא?

תזונה מאוזנת אינה משפיעה רק על התחושה שלנו, אלא גם על המראה. אילו דברים כדאי לאכול כדי להבטיח מראה בריא? התודעה בהקשר המראה לתזונה מתחזק עם השנים אנחנו שומעים וקוראים הרבה על הקשר שבין תזונה מאוזנת לבין הבריאות שלנו, אך לתזונה מאוזנת יש חשיבות גדולה גם בכל הקשור למראה. משקל הגוף, השיער, העור והציפורניים מושפעים ממה שאנחנו אוכלים.

תזונה מאוזנת אינה משפיעה רק על התחושה שלנו, אלא גם על המראה. אילו דברים כדאי לאכול כדי להבטיח מראה בריא? התודעה בהקשר המראה לתזונה מתחזק עם השנים אנחנו שומעים וקוראים הרבה על הקשר שבין תזונה מאוזנת לבין הבריאות שלנו, אך לתזונה מאוזנת יש חשיבות גדולה גם בכל הקשור למראה. משקל הגוף, השיער, העור והציפורניים מושפעים ממה שאנחנו אוכלים.

מומחי חברת הרבלייף קיבצו טיפים ועצות כדי לדעת מה כדאי להכניס לתזונה היומית וממה עדיף להימנע.

גזרה: נתחיל בנתון  שאין כמעט צורך להסביר אותו – אם אכלים יותר מדי מזונות מזיקים, עולים במשקל. אנו לא  צריכים להיות רזים כמו דוגמנים, וודאי שיופי אינו קשור למשקל, אבל משקל עודף עלול לגרום לשלל בעיות בריאותיות, כמו סכרת ובעיות לב. כדי לשמור על המשקל בטווח הנכון, צריך להימנע מנשנושים עתירי שומן, שרק תורמים לעלייה במשקל ולא מספקים לגוף את החומרים המזינים שהוא זקוק להם. לכן כדאי לשלב בתזונה היומיומית הרבה ירקות ופירות, ואם רעבים בין הארוחות, לדאוג שתמיד יהיה חטיף בריא עשיר בחלבון, שיסייע להרגיע את תחושת הרעב, כמו אדממה (פולי סויה), חומוס עם ירקות או חטיפי חלבון של הרבלייף, שמכילים כ-10 גרם חלבון וכ-140 קלוריות בלבד.

עור הפנים והגוף: העור מושפע רבות ממה שאנו אוכלים. במידה  והתזונה שלנו מבוססת על מזון מהיר, מצב העור שלנו יושפע לרעה מכמויות השומנים שאנו צורכים. מזונות הנחשבים טובים עבור משקל הגוף, יהיו טובים גם עבור עור הפנים. כדי לסייע לעור להיראות רענן ובריא, הקפידו לצרוך ירקות ופירות כמו גזר, משמשים, פירות יער, עגבניות, עלים ירוקים וכן עדשים, דגים ואגוזים. מומלץ להפחית בכמה שיותר במזונות מלאים בסוכר, מלח ושומן, שעלולים להחריף בעיות קיימות בעור. שמירה על תזונה מאוזנת תסייע לפעילות המערכת החיסונית, שבתורה תאפשר לגוף להילחם בזיהומים, שעלולים לפגוע גם בעור.

שיער: קיימים אין ספור תכשירים לשיער בחנויות ובסופרים השונים כמו שמפו, מרכך, ג'ל, ספריי ואחרים, המחשבה של רבים היא שכדי שהשיער ייראה טוב, אפשר פשוט להעמיס עליו משלל המוצרים האלה. אבל בדיוק כמו העור, גם מצב השיער משקף את מה שקורה בתוך הגוף. השיער מורכב בעיקר מחלבונים שנקראים קרטין, לכן צריכת חלבון חשובה במיוחד כדי שהשיער ייראה בריא ומבריק. כדי לוודא שצורכים מספיק חלבון, כדאי לפתוח את היום בשייק חלבונים של הרבלייף, שיכול להוות ארוחת בוקר מושלמת. פרט לחלבונים, השיער שלכם זקוק גם למינרלים כמו ברזל, נחושת ומגנזיום ולוויטמינים E, D ו-C. המינרלים והוויטמינים האלה מעורבים בתהליך הפקת הקרטין בגוף וחוסר בהם עלול לגרום לנשירת שיער ולמראה שיער עייף ועמום.

ציפורניים: האם הציפורניים נשברות בקלות?, במידה וכן ייתכן שזה סימן שאתם צריכים לשנות את התזונה. בדיוק כמו השיער, ללא חומרי ההזנה הנכונים, גם הציפורניים תיחלשנה. כדי לספק לציפורניים את החלבון שהן זקוקות לו, דאגו להכניס לתפריט ביצים, מוצרי חלב דלי שומן ובשר רזה. פרט לחלבון, הציפורניים זקוקות גם לאומגה 3, כדי לשמור עליהן מפני יובש, ולאבץ ומגנזיום, שמסייעים בתהליך הפקת החלבון בגוף. אומגה 3 תוכלו לקבל מאגוזי מלך או זרעי צ'יה; דגים, עוף, קטניות, יוגורט ואגוזים הם מקור מצוין לאבץ; ומגנזיום תוכלו לקבל מצריכת עלים ירוקים, אבוקדו, דגנים מלאים ויוגורט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך