ככה מקבלים את השבת!

ביום שישי בצהריים קפצתי עם הבת שלי יהלי לקנות ארטיקים לשבת במיני-מרקט הגדול של רובע ט"ו. בכניסה לסופר ישב הרב מנחם עמאר, יו"ר ארגון קשר, אותו אני מכיר שנים ארוכות. לאחר שיחה קצרה והנחת תפילין, הרב עמאר ביקש ממני בצורה שלא ניתן לסרב לה: "תגיע ערב שבת להתפלל במרכז החדש שלנו 'אור מנחם' ע"ש הרבי מליובאוויטש". הבטחתי לו שאני מגיע.

מדובר בהליכה של יותר מ-20 דקות מהבית שלי ברובע ט"ז עד למרכז הרוחני החדש, שפועל ברובע י"ז. לא הצטערתי… זו הייתה חוויה מדהימה לראות מאות מתפללים, רובם הגדול אנשים מהיישוב שאינם דתיים הדוקים, אלא אוהבים את תפילת ערב השבת, בדיוק כמוני. השילוב של רוח חב"ד עם תפילה בסגנון יהדות ספרד, עליה גדלנו, מענג וגורם לחיוך גדול. פעם ראשונה שראיתי באמצע התפילה תהלוכה עם מחיאות כפיים וחיוכים בלתי פוסקים, אותה הוביל הרב עמאר בחן הידוע שלו. כל המתפללים הצטרפו אליו ובמשך חמש דקות הייתה התרוממות רוח של ממש, שהפכה בהמשך את התפילה למענגת יותר.

מרכז "אור מנחם" ע"ש הרבי מליובאוויטש נחנך לפני מספר שבועות, בהשקעה עצומה של מיליוני שקלים. מטרת המרכז היא לשמש מרכז קהילתי יהודי, שיעצים את זהותו היהודית של כל ילד בעיר. הורים וילדים באשדוד מכירים היטב את הפעילות הברוכה של ארגון קשר. למעלה מעשור מעניק הארגון פעילות חווייתית לילדים בבתי הספר והגנים, פעילות אשר נגעה ונוגעת ברבבות ילדים ומחברת אותם לזהותם היהודית במאור פנים כפי שהרב מנחם עמאר, יו"ר ארגון קשר ומרכז "אור מנחם" ייסד והתווה משנת 2004.

במרכז המרווח והמפואר שלוש קומות, ובהן בית כנסת, אולם קידושים, מקווה גברים, חנות יודאיקה, חדר קאוצ'ינג, מרכז מבקרים "הבית של אור", שיוקם כשלב ב' ועוד. הרב עמאר הדגיש את חשיבות המרכז לא רק כבית כנסת אלא כבית למשפחה היהודית, בית אשר ישמש גשר וקשר לכל דורש. במרכז הושקעו מחשבה ותכנון מדוקדק על ידי צוות מקצועי ומנוסה, על מנת לשמש כאבן שואבת לערכים ולמסורת היהודית ברמה גבוהה ומכובדת. אני ביקרתי שם בשישי האחרון ונהניתי מאוד. בהחלט מומלץ לכל תושבי הרובעים הסמוכים להגיע בשישי בערב לתפילה המסורתית ב"אור מנחם". ככה בדיוק צריך לקבל את שבת קודש…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך