בקרוב: בלוני תצפית יתעדו עבירות תנועה

משטרת ישראל בצעד נוסף להגברת האכיפה: מסתמן כי בקרוב בלוני תצפית יצלמו את עבירות התנועה שלנו.
פקקים באשדוד

בעקבות העלייה במספר עבירות התנועה ותאונות הדרכים ובניסיון להגביר את ההתרעה בכבישים, באגף התנועה של משטרת ישראל בודקים אפשרות להכניס בלוני תצפית שיתעדו מן האוויר עבירות מסכנות חיים שמבצעים הנהגים.

עד עתה, צילום מן האוויר נעשה באמצעות מסוקים אך העלויות של שיטה זו יקרות מאוד. מנגד, בלוני התצפית הם קטנים, ניתנים לאחסון בתא המטען של ניידות המשטרה ואפשר להפעיל אותם על ידי כוח אדם מועט. יש להם שדה ראייה רחב, יכולת מעקב למרחקים ארוכים ואפשרות לתעד עבירות שעד עתה היה קשה לאכוף באמצעים הישנים. את הצילום מבלוני התצפית יראו השוטרים במסכים של הניידות ובהמשך גם במכשירי הטלפון הניידים.

ברבעון הראשון של השנה נרשמו כ-60,000 דו"חות תנועה לנהגים שביצעו עבירות, נתון הגבוה ב-20,000 דו"ות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. במשטרת ישראל מנסים לעצור נתונים מדאיגים אלו באמצעות פיתוחים חדשים כדוגמת בלוני התצפית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך