מלפפונים בטעם חומץ או מלח?

הגיעה עונת "המלפפונים" בליגת העל..כל יום עכשיו נגלה על שחקן כזה שמועמד לקבוצה ההיא וההוא לשם ועל הדרך נגלה כמה "נאמנות" הייתה לשחקן לקבוצתו. אבל זה שם המשחק. ויש עצה על חשבון חכם סידי # האם צריך 6 זרים לעונה הבאה. רגע לפני צריך לעשות מחשבה מחודשת # ולמה מ.ס אשדוד בעונה הבאה תהיה בפלייאוף העליון. באחריות...
סידי

איך אתם אוהבים את המלפפונים שלכם..בחומץ או במלח …..? האמת אני איש של מלפפונים במלח..לא יכול לעכל בחומץ. לא מבין איך אפשר בכלל לאהוב חומץ. מה הטעם שבו. לפעמים נשאר טעם כזה לא טוב…בכלל לא טוב.

אז זהו בדיוק על זה רציתי לדבר איתכם. לא על מלפפונים על אמת, אלא מלפפונים "בעונת המלפפונים" בקיץ בכדורגל. נו אתם יודעים, העונה הזו שבה אומרים שזה עובר לשם, ההוא מועמד לכאן ואלה חתמו פה. בנינו כולם יודעים שזה משחק "מכור" מראש וחלק גדול ממה שנקרא לא מדויק..(וכן גם אני חוטא וחטאתי בזה).

זה שם המשחק היום כאמור. זו שעתם של השחקנים והסוכנים. יש להם אפשרויות בכדורגל פעמיים בעונה, בסופה ובאמצעה לעשות קצת מזומנים והם עושים. מעבירים את זה מכאן וההוא משם. פעם שחקן היה מגיע לבד, חותם לוחץ יד והולך. היום זה סוכן ועורך דין ועוד ועוד. זה בסדר, זו השיטה היום אני לא מבקר אותה, רק מציג אותה. אם קראתם את הפסקה הזו בשלילה, זה מלמד מה דעתכם על זה.

אבל מה שלי מפריע בכל הסיפור הזה היא "הנאמנות" שיש היום לשחקנים" לסמל.. אני רואה לא פעם שחקנים מנשקים את סמל קבוצתם על החולצה במשחק ואני צוחק. רובם הגדול, נישקו רק לפני זמן לא ארוך סמל אחר ויעשו זאת בעוד זמן לא ארוך נוסף עם סמל חדש. אין סמלים בכדורגל. ראינו את זה בירידת הפועל ת"א. הסמלים היחידים במקרה הזה היה קהל..שקלט שהשחקנים פה שהורידו אותם לא מתכוונים להישאר שנייה נוספת  וקרא לעברם בוז ולא נפרד מהם. איך אמר אריאל הרוש, שוער הקבוצה מיד בסיום משחק הירידה מול רעננה? "אני מקווה שהם יחזור מהר לליגה הלאומית". הבנתם? הם. הוא כבר עזב, שנייה אחרי השריקה.

שוב, אין לי טענות לאף אחד. זו השיטה כיום, שחקנים צריכים להתפרנס. זה בסדר גמור. אבל עצה לי לבעלי הקבוצות. ברור שאתם חייבים לקחת שחקנים שאין להם קשר למועדון, חלקם זרים, חלקם ישראלים, שמובן לכולם שמחר ייתכן מאוד שיעזבו. לכן אתם חייבים, חייבים ועוד פעם חייבים, יודעים מה, עוד פעם, חייבים, לקחת או להשאיר לפחות 4-5 שחקנים ששייכים לאגודה, או קשורים אליה, שיש להם זיקה, שיודעים שאם הקבוצה לא תצליח, הם יישארו בעונה הבאה לתקן את הטעויות..ולא ירוצו לנשק סמל אחר…לפי ההעברה שמבצעת אליהם לבנק. שלא יישאר להם טעם מר בפה אחרי הנשיקה לסמל..השאלה רק באיזה טעם חמוץ או מלוח?

 

זרים לא ישפרו את הטעם

 ומעניין לעניין באותו עניין. כשמביאים שחקנים בעונת המלפפונים, או ,חלון ההעברות" בינואר, חלק מהם הם שחקנים זרים. כל קבוצה מביאה זרים בכדי להתחזק. המספר האפשרי כיום הוא 6. השאלה היא האם זה מספר חזק? האם חייבים להביא 6? אולי עדיף פחות וטובים.

את דעתי לא אסתיר. זרים, בינוניים תופסים מקום של ישראלים, לא משפרים את יכולת הקבוצה ופוגעים בנבחרת ישראל, כי פחות שחקנים ישראלים מקבלים במה. זו דעתי, הייתה ותהייה. מצד שני אני מבין שזרים הם צורך המציאות והקבוצות נעזרות בהם בכדי לשפר עמדות ולמצוא פתרונות למקומות שלדעתם יש להם בעיה בקבוצה.

עד כאן בסדר. אבל מי הגה את המספר 6? למה אי אפשר להסתפק נניח ב-4 זרים, אפילו 3. כל קבוצה תוכל להביא זרים בכסף גדול יותר כי לא מדובר ב-6 אלא ב-3 (וההוצאות הן לא רק בקנייה או בהשאלה, אלא גם בדירה, רכב, ועוד) וגם תהיה במה טובה לשחקנים ישראלים צעירים וגם כאלה שלא כל כך צעירים כבר.

אל תגידו לי זה בלתי אפשרי. היו פה פעם פחות זרים, הליגה הייתה מעניינת לא פחות וההישגים באירופה לא היו פחותים. לא כל הזרים כאלה דומיננטיים. אני 30 שנה בעסק, לי אי אפשר למכור סיפורים. תנסו להיזכר בזרים טובים בקבוצה שלכם ותגידו אם באותה עונה היו כולם טובים. או יותר מזה, אם אתם זוכרים בכלל את חלקם שעברו בקבוצתכם. תראו את עירוני ראשל"צ מהלאומית, של איל ברקוביץ", אין שם זר אחד. נכון זו הקצנה, אבל אני לא רואה את ראשל"צ יורדת ליגה. דהיינו יש פה שחקנים טובים בליגות הבכירות.

אני יכול רק להביע דעתי, לא נמצא בין מקבלי ההחלטות וחבל שכך. אבל אם מישהו אוהב את הכדורגל הישראלי ואת נבחרת ישראל, או לפחות דואג להם, שם בהתאחדות ובמנהלת הליגות, אז שיעלה הצעה להוריד את מספר הזרים.  אבל איפה שמעורב כסף…אז..טוב לא אגיד את דעתי הבוטה…בעצם אמרתי אותה הרגע.

 

ייגמר בטעם מתוק

רגע לפני שתגידו שאני מנחס. אז אסביר שמדובר בפרשנות מקצועית, מה שמיד תקראו הכוונה. לדעתי, מ.ס אשדוד שסיימה במקום התשיעי ובפלייאוף התחתון..תסיים בעונה הבאה בפלייאוף העליון וזה בדוק…עכשיו כל אחד יגיד בלב מה שהוא חשוב על מה שאמרתי..הגדתם? יופי אפשר להמשיך. לא מדובר בהצהרה של אהדה (חכם סידי תמיד אמר שהוא אוהד מכבי יפו). אלא בפרשנות נטו. הנה ההסבר הפשוט. המקצועי.

מ.ס אשדוד סיימה היכן שסיימה עם זר אחד ברמה טובה. כל היתר היו זרים בינוניים שמתאימים בדיוק לקטע הקודם. הקבוצה התבססה על שחקני בית והצליחה להשיג את המטרה של קבוצה שעולה מהליגה הלאומית, לא לרדת. השיג טוב בעיניי. אז עכשיו באותה נשימה נמשיך. אם עם זר אחד בלבד הקבוצה הגיעה לאן שהגיעה, הרי שאם יהיו עוד 2-3 זרים טובים, לא יותר, לא צריך 6 (זוכרים את דעתי? ברור אתם קוראים נאמנים), הקבוצה תראה אחרת לגמרי.

יתרה מכך. מ.ס אשדוד היא קבוצה שנותנת במה לשחקנים ישראלים. אין כמעט קבוצה שנותנת כך מקום ודקות לישראלים או ממחלקת הנוער שלה, אולי רק מכבי פ"ת. כך שאשדוד תמשיך גם בעתיד להתבסס על הבית. הבית הוא טוב וברמה גבוהה וכל הזמן אנחנו שומעים על כל הקבוצות שרוצות שחקנים מאשדוד. אז ישראלים טובים בשילוב זרים טובים, יביאו את הקבוצה לעליון תרשמו לעצמכם. שלא לדבר על הניסיון שחלק לא קטן מהשחקנים צבר בליגת העל וראה שאפשר להישאר בליגה…וזה עוד אחרי פתיחת עונה נוראית.

עכשיו תהיו סקפטיים (לא בעינייני שיער..נו הפרסומת לשיער אתה סקפטי או לא,? לא משנה)..בתום העונה תגידו צדקתי. ועוד לא אמרתי מילה על רן בן שמעון…ולא אני לא בונה שתשכחו את זה עד תום העונה הבאה…אני אזכיר לכם.

 וחכם סידי אומר: ״סבלנות מנצחת הכל״….

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך