אורן חזן כמשל

הרבה אנשים כעסו, חלק אפילו גיחכו על ח"כ אורן חזן שעשה סלפי עם הנשיא דונאלד טראמפ. אבל האם לא כולנו חלק מהעניין הזה של לצלם ולהצטלם? האם זה לא הפך לחלק מהתרבות שלנו? אז בגלל שזה חזן ובגלל שזה טראמפ? או שיש מוסר כפול, או שמה שמותר לעם אסור לנבחריו, אהה כן, אתם תמיד מוזמנים לסלפי עם חכם סידי...
סידי

האמת, כמעט חשבתי שביקור הנשיא דונאלד טראמפ הפך להיות משני. הרשת כולה התעסקה כמעט בדבר אחד, אורן חזן. או נכון יותר הסלפי של ח"כ אורן חזן עם הנשיא דונאלד טראמפ. מבחינת הרשת זה היה מה שנקרא בהתחכמות סלפיש… (באנגלית זה יוצא יותר טוב, אגואיסט).

התגובות היו כמו של מחנכי הדור. כולם לקחו על עצמם את תפקיד המבוגר האחראי. חלק לא קטן גיחך, אחר כעס ואמר שהוא מציג אותנו באור לא יפה, חלק אמרו שזה גורם לישראל להראות כמו רפובליקת בננות, עולם שלישי (בעיניי זה קצת מתנשא) שאחד מחברי הכנסת שלה, מחברי בית הנבחרים, ירד כל כך נמוך ועצר את הנשיא של ארה"ב והצטלם איתו. חלק אפילו הוסיפו קללה והעלבה… אבל כולם ללא יוצא מן הכלל לקחו בסוף את הנייד שלהם וצילמו במהלך היום עוד תמונה שלהם… או של מישהו או משהו שמאוד רצו להצטלם איתו.
אני רק שאלה. האם אין כאן מוסר כפול? האם אנחנו לא היינו עושים את אותו הדבר, אבל בדיוק אותו הדבר, אם יכולנו להצטלם עם נשיא ארה"ב? את האמת. עם היד על הלב. גם אם התשובה היא לא, היא ממש לא חד משמעית. אז מה, בגלל שזה אורן חזן? בגלל שזה הנשיא של ארה"ב? אז זה לגופו של אדם, לא לגופו של עניין.

נכון, אורן חזן הביא על עצמו לא פעם את התגובות. אבל בנינו אם זו הייתה חברת כנסת או חבר כנסת אחר ש"נחשב" בעיניכם, האם הייתם כועסים? קראתי אצל חברי ארי שמאי, בדף הפייסבוק שלו שאם זו הייתה נניח תמר זנדברג שהייתה עושה את הסלפי, כולם היו אומרים כמה היא חיננית ונחמדה. יש בזה משהו. יש בזה הרבה. אבל זה מלמד לא מעט עלינו, לא רק על חזן.

כן, כי מה שאנחנו מרשים לעצמנו אנחנו לא מרשים לאחרים. רק בגלל שחזן הוא "נבחר ציבור", אפשר להגיד שזה לא בסדר? באמת? בנינו הרי אנחנו נעיר לכל אדם על זה שהוא כל היום בנייד ונהיה בנייד, שהוא מצלם עצמו בלי הרף… ונעשה זאת בעצמנו, שזה נורא שהעלה תמונות ונצלם כל מריבה בסניף הדואר או בסופר… אנחנו, בעיקר פה בארץ, אבל לא רק, אלופי העולם בלהטיף מוסר. אבל שזה מגיע לנאה דורש ונאה מקיים, זה לא תופס עלינו.

אל תתבלבלו, כיסיתי את עצמי בשמיכה והתכווצתי בתחילה בכל גופי מבושה שראיתי שוב ושוב (אגב.. למה שוב ושוב אם זה נורא…? תשאלו גם את עצמכם) מה אורן חזן עושה לנו עם הסלפי הזה. איך הוא מציג אותנו… ממש בושה, בלה בלה בלה… אבל בכל פעם שראיתי את האירוע, כולל את נתניהו שמנסה למנוע את הצילום (כאילו הוא לא משתמש במדיה הזו…. לכן הוריד את הז'קט כשאובמה ביקר פה, כי אובמה הוריד. נתניהו חיקה את כל מה שנשיא ארה"ב אובמה עשה פה בביקור אחד לאחד, למי ששכח, כולל אם קוראים לך במקרה הגברת שרה נתניהו וגם זה הוציא אותנו, איך נגיד, קצת "נייטיבס"). מה שכן, ראיתי שלאדם אחד זה לא אכפת… נכון לפרזידנט טראמפ!

כי טראמפ הוא בדיוק האדם שמבין מהר מאוד שהיום כללי הטקס הם כבר לא כפי שהיו. הוא מכולם יודע זאת הכי טוב. הוא טראמפ הנשיא הכי לא פוליטקלי קורקט (לא נוהג לפי הכללים המצופים ממנו), שאומר מה שבא לו על הבוקר, ליתר דיוק בשש בבוקר (תבדקו אותי) לאחר שקרא את עיתוני ארה"ב (שנכנסים בו רובם) וכותב בטוויטר את דעתו עליהם, כולל מחמאות כמו "שילכו לעזאזל… רק בעדינות … ושקרנים ("פייק ניוז"). דווקא טראמפ היה הכי אמיתי ו…נהנה מהסלפי עם הח"כ מישראל. הוא אפילו חיכה שהמצלמה שנתקעה לחזן בנייד (תמיד זה קורה כשצריכים אותה) תעבוד. יודעים מה? למה לא. כן, למה לא? ההפך, זה אמיתי, חינני, אנושי. זה לא ריקוד חרבות בסעודיה שטראמפ לקח בו חלק, זה תמונה קטנה שלמלמדת על אנושיות.

וכן יקיריי, אנחנו אנושיים. אז חזן אולי קצת הקצין. אבל ישראל היא קודם כל ולפני הכל מקום לאנושיות, בוודאי מול המזרח התיכון המלא כבוד וטרור הזה. פה לא עורפים ראשים, לא מלקים נשים כי לא הסתובבו עם כיסוי ולא אוסרים (בדרך כלל) בלי סיבה אנשים שמבטאים דעתם. פה האנושיות היא לפני הכל. גם אם היא באה לידי ביטוי… בסלפי.

ומה אמר גיבור השמחה אורן חזן? חזן סיפר לעיתונאים: "גם כי בשל טבעו של הנשיא האמריקני הסלפי התקבל ברוח טובה מצדו. פרוטוקולים זה יפה, אבל אפשר לחרוג מהם. הצגתי את עצמי ואמרתי לו 'שלום' יפה. אמרתי לו שקוראים לי 'טראמפ הישראלי' והוא ממש אהב את זה. הוא אפילו אמר 'הלוואי שיהיו עוד כמונו'"….. האמת מספיק לנו אותך אורן, אבל זה סיפור אחר לפעם אחרת…

ולעניינינו. ברור לי שחלק מכם יגיד, איך אתה מכולם חכם סידי, מביע הבנה למקרה כזה. אז נכון, יש בחזן הרבה דברים שאני לא הייתי רוצה להיות. אבל דווקא במקרה הזה, חזן יצא הכי ישראלי מכולם ובעיניי ישראלי… זו לא מילה גסה…
מי רוצה סלפי איתי?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך