מערכת המשפט בישראל מרחמת על רוצחים!

בן גניש דקר למוות את החייל הקרבי יפתח גריידי, ועוד 6 שנים ייצא מהכלא חופשי ומאושר

אני אחד המעריצים הגדולים של מערכת המשפט בישראל. יש לנו מערכת משפט ישרה, לא מושחתת, נקייה בכל רבדיה, ובחלק נכבד מהמקרים עושה את עבודתה בצורה מעוררת הערצה. אבל יש לי בעיה אחת קשה והיא שהמערכת מקלה לא פעם ולא פעמיים על רוצחים, מוותרת על ניהול משפט ארוך, בגלל בעיות כאלה ואחרות בראיות הגבוליות ובהתנהלות של המשטרה בשלבי החקירה, ובסופו של דבר מגיעה להסדרי טיעון מקלים מאוד, מאוד, מאוד, עם רוצחים שלקחו חיים של חפים מפשע.

הסיפור הכי מכעיס התפרסם ממש לאחרונה, סביב הרצח המיותר והכואב של החייל הקרבי יפתח גריידי במועדון ברעננה. מדובר במקרה קלאסי של רצח לשם רצח, אבל עורך דין מפולפל שיודע את העבודה, כסף גדול של המשפחה שהסכימה לשלם פיצויים של מאות אלפי שקלים למשפחה הכואבת ושופטים רחמנים, יגרמו לכך שבן גניש יסיים את מאסרו בעוד כשש שנים. הוא ייצא לעולם הגדול בגיל 31, בזמן שגריידי סיים את חייו בצורה הכי כואבת והכי טראגית בגיל 18.

על פי האישום המקורי, גניש (25) הואשם בתחילה ברצח גריידי ז"ל באפריל 2014 בפתח מועדון "שש" ברעננה, לאחר שנטען כי במהלך קטטה בינו וחבריו לבין גריידי, חייל בגולני תושב גבעתיים, גניש נטל סכין מהמטבח של המועדון, רץ לעבר גריידי ודקר אותו מספר פעמים מה שהוביל למותו. הפרקליטות הגישה כתב אישום בגין רצח לאחר שהתבססה, בין היתר, על מספר עדויות שציינו כי גניש נטל סכין קצבים מהמטבח של המועדון ורץ לעבר החבורה היריבה. אלא שבמהלך המשפט חזר בו מעדותו אחד העדים המרכזיים בפרשה, וכך נותרו בפרקליטות ללא עדים שיטענו כי ראו את גניש דוקר בכוונה תחילה. להגנתו טען גניש כי המנוח נדחף בטעות אל הסכין וכי הוא כלל לא התכוון לפגוע בו…

במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהודה במיוחס לו, גניש הורשע בהריגה ונשלח ל-15 שנות מאסר בלבד. לאחר שישב בכלא קרוב לשנתיים, ובניכוי שליש והטבות נוספות, הוא יסיים את עונשו בעוד שש שנים לערך.

עסקת הטיעון עוררה כעס בקרב משפחת החייל, וזאת לאחר שבית המשפט קיבל את העסקה שסוכמה בין הפרקליטות לסנגוריה שלא מדובר בעבירה של רצח בכוונה תחילה אלא בהריגה בלבד. הפרקליטות הסבירה אז, בין היתר, את ההחלטה על עסקת הטיעון בקושי לבסס את האישום החמור יותר.

עזר גריידי, האב של המנוח, סיכם את הדברים בצורה הכי טובה והכי כואבת: "אני לא מבין מה זה משנה דקירה אחת או אלף. הרי הבן שלנו כבר לא איתנו. אם זה לא רצח אז מה זה רצח?".
מעבר לזה, אין לי מה להוסיף…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך