אדום יורד ליגה וצהוב יורד מהעיניים

לא יודע מה היה עצוב יותר לראות את הירידה של הפועל ת"א או את ההתבזות של חלק מאוהדי מכבי ת"א יום אחרי # כל קברניטי הכדורגל בארץ שראו את תמונות השמחה לאיד המבזות של אוהדי ת"א ושותקים זה יגיע גם אליהם. לעומתם מילה טובה להנהלת מכבי ת"א ושחקניה # ולמה באשדוד צריכים ללמוד משהו מזה
סידי

האמת התכוונתי להקדיש בטור הזה של חכם סידי את כולו להפועל ת"א. קרה משהו בכדורגל הישראלי. משהו היסטורי ומשמעותי. מוסד בכדורגל ירד ליגה.

בנינו, לא הזלתי דמעה ולא הגעתי עם טישו לאצטדיון בנתניה, שם חזיתי בירידה של הפועל ת"א ללאומית. גם שחקניה, שרובם יעזבו את הקבוצה בעוד כמה ימים, אם כבר לא עזבו, יניחו לה "למות בחושך", בליגה הלאומית, ובעצמם כמעט לא בכו (סליחה סחטו מעצמם כמה דמעות לטלוויזיה). כאב לי על האוהדים, אבל גם להם יש חלק בעובדה שלא מעט אנשים לא הצטערו בירידת הפועל ת"א (נניח השלט שלהם במשחקים: "אנחנו מייצגים את הפועל ולא את ישראל).

אבל בעוד אני יושב לכתוב את הדברים ברוח הזו, ראיתי את התמונות של חלק מהאוהדים (יש לי מילה יותר קיצונית בראש לתאר את האנשים הקטנים האלה, אבל לא שווה לעלות את זה על הכתב עבורם), שקוראים לעצמם "אולטראס פאנטיק והשם אולטראס פקקטס יותר מתאים, של היריבה מכבי ת"א, שציינו את הירידה של הפועל ת"א בצורה מבחילה עם ארון קבורה, הודעות אבל על מותה של הפועל ת"א ואפילו הגדילו לעשות ולשרוף בובה שהיא הפועל ת"א. אנשים חולים שצריכים טיפול.

כך יצא שאני מנסה לנתח את הירידה של הפועל ת"א ובראש התמונות של אוהדי מכבי (חלקם כמובן) שמצבע דברים נוראיים. כשבשורה התחתונה רק שלא נשכח שאנו מדברים רק על כדורגל לא על מלחמה.  כך יוצא הפועל ת"א ירדה וטוב שכך, כי עשתה כל בצורה שאינה פייר פליי, בכדי להישאר אבל מבחינתי אוהדי מכבי ת"א האלה ירדו כמה ליגות, עד לביב השופכין. עכשיו בפינה קטנה בלב, יש הרבה מאוד אוהדים שרוצים גם בנפילתה של מכבי ת"א לאחר מה שראו.

אני לא בא חס ושלום לנקות את אוהדי הפועל ת"א. גם הם שרים שירי שואה, מאחלים מוות במיתות שונות לאנשים שעשו טוב לרבים פה, כמו שמעון מזרחי, רק כי הוא יו"ר מכבי ת"א בכדורסל, כך שאין לי כוונה להכשיר את השרץ. אוהדי הפועל לא פחות גרועים. הם מזמן לא אותם אוהדים שאריק איינשטיין שרק עליהם, "ואיזה מסכנים האוהדים". הם לא מסכנים. גם ההתפרעות שלהם במתחם וולפסון לפני המשחק החשוב מול רעננה, מלמדת כי חלקם  עשויים כנראה מאותו חומר כמו אוהדי מכבי ת"א.

אבל ויש אבל. אוהדי מכבי ת"א, לא היו צריכים ללכת לקיצוני. אין בעיה שהם לא הצטערו, אין בעיה שהם שמחו, ברור שהפוך זה היה אותו הדבר, אבל מה שהם עשו, עם ארון הקבורה, שריפת הבובה ועוד מלמדת שהם מחבלים קטנים כן רבותיי מחבלים. אנשים אלה מגיעים למשחקי הכדורגל לחבל  ועלולים לפגוע בכם, בי בילידם שלכם שהולכים בסך הכל לראות משחק. כי מעשים כאלה עושים אנשים שהחוק לא מעניין אותם. עושים אנשים "רעולי פנים" כמו שהם היו עם כל ההקשר שזה מזכיר לנו – מחבלים קטנים. נכון לא מחבלים במובן הלאומני, אבל במובן העברייני, בוודאי.

ראשי ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות, חייבם להתייחס לזה. משיהו צריך להעיף לקיבינימט את האוהדים האלה (שחלקם בגיל בית ספר ונמצאים ביום יום ליד הילדים שלנו. כמה זה מפחיד) ואח"כ לעזאזל. מישהו צריך להפוך עולם להביא אותם לדין ולהכניס אותם ומהר למעצר והכי חשוב להרחיקם מאיתנו. כי הם אלימים ומסוכנים ולא רק לאוהדי הפועל ת"א. אם תשתקו לא רחוק היום שאנשים האלה יגיעו גם למשרדי ההתאחדות, המנהלת ויעשו דברים דומים כי משהו בהחלטה שלכם לא מצאה חן בעיניהם. תתעוררו היום שלא תסבלו מזה מחר. כאן ועכשיו תגיבו.

 

מאוד אהבתי את תגובת אנשי הנהלת מכבי ת"א ושחקניה שהוקיעו מיד את המעשים ואמרו – "זו לא דרכנו". אכן כל הכבוד לא פשוט לצאת נגד חלק מהקהל שלכם. שאפו. אז אם זו לא דרככם, תעשו עוד צעד, אתם מכירים את האנשים האלה ותגלו למשטרה מי הם ושיתרחקו מאיתנו השפויים.

לגבי הפועל ת"א, אין בכל מה שאמרתי על אוהדי מכבי ת"א (עברייני ממכבי ת"א) שלקחו חלק באירוע המביש, בכדי להוריד מביזיון הירידה של הפועל ת"א. זו לא רק הירידה היסטורית לאחר 28 שנים, זה כל מה שעשו בדרך שם, תקציב ענק בלי כיסוי,  פניה לביהמ"ש המחוזי שלא יוריד נקודת, בעוד ליתר הורידו, האשמת בני יהודה שתמכור משחק לאשקלון, ריצה לבית הדין של ההתאחדות למנוע הרחקת שחקן שהיה ראוי לזה ועוד ועוד. רצו להישאר בכח. אין בכח. לא בחיים ולא בספורט. תרדו כי הגיע לכם. וקחו עצה מחכם סידי, בלאומית תבנו קבוצה ותחתימו שחקנים שיש להם קשר לקבוצה. בקושי שחקן אחד היה לכם שקשור להפועל ת"א בירידה. לא הייתה זיקה לשחקנים לקבוצה , הם כאמור יברחו כבר מחר. חייבים שחקנים שיודעים שהם עם המועדון לזמן רב.

ונקודה קטנה אולי לעיר אשדוד. לא פעם ראיתי (האמת יותר בעבר) אוהדים מקבוצות אחרות בעיר שמגיעים לאיצטדיון הי"א, בכדי להפריע למ.ס אשדוד. אני לא נכנס לעניין את מי תאהבו את, את מי תעודדו. זה עניינכם. אבל אוהד כדורגל מתעסק בקבוצה שלו ולא בהחלשת קבוצה אחרת, בוודאי לא בליגה שלו, במקרה הזה תרתי משמע.

זכותו של כל אוהד לבחור לעצמו את קבוצתו, זו זכות בסיסית, אבל לפעמים, רק לפעמים צריך לכבד את הקבוצה האחרת. לאחרונה הדברים האלה של לעשות הכל להפריע, פחתו, אבל הם צריכים להיעלם. מ.ס אשדוד ולא משנה באיזה צד אני (אני בצד של מכבי יפו אגב), מייצגת את העיר בליגה הבכירה. אתם חלק מהעיר, אז זה גם עבורכם…כשמישהו מחוץ לעיר שומע שאתם מאשדוד הוא שומע מ.ס אשדוד דבר ראשון בכל הקשור כדורגל….אם תרצו או לא. פרגון היא לא מילה גסה. ההפך היא מילה הכי חיובית שיש שהמשמעות שלה היא הדדיות….

תחשבו על זה

וחכם סידי אומר: "אנשים מפחדים לוותר על המוכר להם…גם אם הם מוותרים על עצמם"…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך