מה לעשות במקרה של תאונה בבריכת שחייה?

לקראת הקיץ חשוב לדעת שלפעמים ביקור בבריכת שחייה עלול להפוך מחוויה נעימה לאירוע תאונתי, וזאת בעקבות מגוון תקלות אשר יכולות לקרות. מהן התקלות אשר יכולות להוביל לאירוע תאונתי בבריכת שחייה, ומי אחראי להן? האם כל תקלה או מכשול בבריכה נמצאים אוטומטית באחריות הבריכה ומנהליה?
עורכת דין

להלן מספר דוגמאות למקרים העוסקים בתאונה של החלקה בבריכת שחייה. האפשרות של החלקה בבריכה מהווה לכאורה סיכון טבעי, אולם אם ההחלקה נבעה עקב מכשול שבאחריות מפעילי הבריכה להסיר, אזי האחריות לפיצוי הנפגע תוטל על מנהלי הבריכה.
החלקה ביציאה מהבריכה: נפגע אשר נפל בבריכה לאחר שהחליק על לכלוכים דביקים ביציאה מהבריכה, ונחבל בראשו משפת הבריכה, הגיש תביעה נגד בריכת השחייה בגין נזקי גוף שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה. טענת ההגנה של מפעילי בריכת השחייה הייתה שמדובר בהחלקה רגילה ממים, וזהו סיכון טבעי בבריכת שחייה. ביהמ"ש החליט שההחלקה הייתה בעקבות הלכלוכים הדביקים אשר גרמו לתובע ליפול. יחד עם זאת במקרה זה נקבע לתובע אשם תורם של 30%, והתובע פוצה בעשרות אלפי שקלים.

החלקה בדרך למלתחות: בעניין תובעת אשר החליקה בשלולית בכניסה למלתחות, ונפגעה בגבה, טענה התובעת שהיא נפגעה בעקבות רשלנות של מפעילת הבריכה. בעניין זה קבע ביהמ"ש, שבמקום בו נפלה התובעת נפלו אנשים נוספים, וכי מדובר במקום שמועד לפורענות. עוד נקבע כי היה על מפעילי הבריכה לדאוג לניקיון המקום או להחליף רצפות לכאלו מחוספסות יותר כדי למנוע החלקות.

החלקה בשטח הבריכה: במקרה נוסף הוגשה תביעה בעקבות נפילה של תובעת לאחר שהחליקה בעקבות מים שהצטברו במעבר בין הבריכה לבין שטח המדשאות. טענת ההגנה של מפעילת הבריכה הייתה כי נפילת התובעת נגרמה בשל רשלנותה בלבד, ויש לייחס לה רשלנות תורמת, וזאת משום שהיא רצה באזור הנפילה. ביהמ"ש קבע שמפעילת הבריכה פעלה ברשלנות בכך שלא דאגה לפתרון שימנע החלקה במקום.

ביהמ"ש אשר מכריע במחלוקת מסוג זה, בוחן בכל מקרה לגופו האם קיימת חובת זהירות קונקרטית, הכוונה לסיכון בלתי סביר. פסקי דין בעבר קבעו כי חובת זהירות קונקרטית מתגבשת רק כאשר מדובר בסיכון בלתי סביר ובלתי רגיל, והיא אינה קיימת בכל מצב והיא מיוחדת לנסיבות המקרה. עוד נקבע שיש להבחין בין סיכון סביר לבין סיכון בלתי סביר. את הסיכון הבלתי סביר יש למנוע על ידי נקיטת אמצעי זהירות.

המסקנה המתבקשת היא שכדאי להיזהר בזמן השהייה בבריכה ובשטחה. החלקה בבריכה יכולה להיות לא נעימה, ואף מסוכנת מאוד. נכון שאי אפשר להיזהר תמיד ולצפות כל מכשול, אבל מודעות לסביבה המסוימת בה נמצאים, יכולה להואיל. ומאידך, על כל בריכה, והגורם המחזיק בה, לערוך בדק בית – לתקן את הדרוש תיקון ולעשות כל שביכולתם כדי למנוע סכנת החלקה.

יובהר, כי המידע המוצג בכתבה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית, כמו כן במקרים של תאונות בבריכה מומלץ להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום נזקי הגוף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך