מנכ"ל רשות הספורט אסרף מציין שנה בתפקידו

יורם אסרף מכהן כמנכ"ל רשות הספורט העירונית באשדוד מזה כשנה. מאז שנכנס לתפקיד, הוא שם דגש בהרחבת הפעילות בספורט העממי, לכלל תושבי העיר בפעילויות חדשות ובהיקפים רחבים של ספורט על כל גווניו, בין היתר הקים מרכז מצוינות לגו'דו, הרים לראשונה מרוץ לילה- מחוף אל חוף ועוסק עם צוות מבכירי העירייה פרויקט בניית קריית הספורט החדשה שתוקם בעיר אשדוד. יחד איתו נותן הרבה רוח גבית, עם המשנה לראש העיר והממונה על הספורט מר משה בוטראשווילי.
מנכ"ל רשות הספורט אסרף מציין שנה בתפקידו

לאחרונה ציין דונלאד טראמפ 100 ימי פעילות. התקשורת בארה"ב חגגה סביב המספר הזה בכדי לבדוק מה עשה בהם. נכון, יורם אסרף מנכ"ל רשות הספורט הוא עדיין לא הנשיא טראמפ, אבל הוא מכהן בתפקיד החדש כבר שנה.

אסרף מגיע עם רקע של 27 שנים בשירות הצבאי. השתחרר כסגן אלוף בצה"ל, כשהשתחרר עבד בחברת "אלטל" במשך 7 שנים בהן למד והכיר את השוק האזרחי- ברמות הניהוליות, הכספיות ועוד ובמקביל התנדבות שימש כיו"ר מכבי אשדוד כדורסל גברים עד לפניי כשנה באופן מעשי

אסרף שימר את הדברים הטובים שעשו ברשות הספורט והוסיף פרויקטים רבים בשנה הזו, שהעיר ותושביה, נחשפו אליהם. אסרף: "מרוץ אשדוד, טריאתלון, יום ההליכה ועוד פעילויות הינם אירועים שמתקיימים מזה שנים רבות בעיר אשדוד". אחד ההישגים הבולטים של אסרף הוא  מרכז המצוינות לג'ודו שהוקם בשיתוף פעולה עם איגוד הג'ודו בישראל שהכיר במרכז כמרכז הנבחרות בדרום. :בכל יום שלישי בשבוע מגיע מאמן בכיר ונותן תוספת אימונים מעל לשגרת האימונים הרגילה. אם יש מישהו ביבנה, אשקלון, נתיבות, באר טוביה שרוצה להגיע ולקבל אימון מצוינות עם דני לאופולד מאמנה של יעל ארד בעבר הוא יכול"

במרכז לספורט ימי הממוקם בסמוך למרינה נמצאים בעיצומם של שיפוצים בתשתיות ובקרוב המקום יגדיל יכולותיו לקליטת המשתתפים במועדון ויאפשר התנסות כמענה למי שרק ירצה להתנסות בחוויית השיט ובמקביל קיומן של כיתות הדרכה בשייט, עם מאמנים מקצועיים ומנוסים שחלקם גדל במועדון הימי.

פרויקט חדשני נוסף שיהיה רשום על שמו של אסרף הוא מרוץ הלילה. זוהי  דוגמה לשינוי להבאת יותר פעילויות לתושבים בחופי הים באשדוד- החל ממטקות, גלישה, שייט, כדור עף חופים, כדורשת חופים כדור יד חופים ועוד. אסרף: "מרוץ לילה הוא כמו כוכב נוצץ בין כל הפעילויות ה'שוטפות'- כמתן פנים יפות נוספות".

ואיך אשר בלי סקופ עדכני שממש בדרך? יש כוונה לערוך תחרות עממית למשפחה ותחרות מקצועית באופני שטח שתיקרא "טור דה אשדוד" סובב אשדוד באופנים. אבל יש מסתבר עוד.

אסרף: "בימים האחרונים אנו שוקדים על מספר פרויקטים בשילוב עם אגף האסטרטגיה בעיריית אשדוד על מיזם שיחבר את תרבות ההליכה ורכיבת האופניים כאורח חיים קבוע, המיזם יאתגר את כלל התושבים ויביא לאתגר מטורף ברמה העירונית שלא נראה כמותו בארץ.

אסרף. פעילות ספורט על כל גווניה.

רשות הספורט מונה בין 100-130 עובדים. יורם בניהול הרשות בא עם מוטיבציה ותכנון מפורט לעתיד ודבקות בחזון ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, על כל היבטיו- הספורט העממי לכל הגילאים כדרך של חינוך ופעילויות ספורט שמביאות לאורח חיים בריא.

מי שפועל לצידו של אסרף ונותן לו "רוח גבית" הוא משה בוטראשווילי, הממונה על הספורט שלו חלק גדול בדברים: "העיר אשדוד הולכת וגדלה, יש יותר דרישות ובאופן הגיוני אנחנו צריכים להגדיל פעילות. זו עיר עם הרבה אנשים שאוהבים ספורט ואנחנו עוסקים כל הזמן ביזמות- ליצור עוד ועוד דברים שיצרו עניין חדש ובמקביל ישדרגו את הפעילויות הקיימות. בשנה הבאה בסיום העבודות בכבישים אולי נקיים מרוץ לילה רגיל מעבר לזה שהתקיים בחוף הים. אנחנו יוצרים הרבה פעילויות ספורט גדולות חינמיות כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים שרוצים להתאמן ולגוון בפעילויות הגופניות מהנה. יש לנו עוד הרבה רעיונות והרבה מה לשפר ואנחנו כל הזמן עם היד על הדופק".

 

נותן הרבה רוח גבית. בוטראשווילי וד"ר לסרי


אסרף הוסיף:
"כשהגעתי לתפקיד הייתה פה פעילות שהוביל מיקי רוזנברג עם הישגים רבים ואנחנו ממשיכים את הדרך. מיקי פיתח את הספורט עם הצמיחה של העיר. משה בוטראשווילי הוא היו"ר מזה כתשע שנים. משה תומך ומסייע לי כמנכ"ל ומהר מאוד מצאנו שפה משותפת, עם הבנה ואמון הדדי והערכה אישית העשייה והמיקוד הוא לתושב כל הפעילויות נעשות למען התושב באשדוד".

בוטראשווילי:"אין ענף ספורט בעיר אשדוד שאנחנו לא פעילים בו. אנשים מרחבי הארץ פונים אלינו כדי ללמוד מניסיוננו כיצד ניתן לקדם ברשויות אחרות את התחומים השונים בספורט"

בתחום המתקנים לספורט הוקמו לאחרונה 3 אולמות ספורט חדשים בעיר- בבית הספר רבין ברובע י"ב ואולם שילה ברובע ו'. בקרוב, בעוד כחודשיים ייחנך אולם שלישי חדש ברובע הסיטי. רגע לפני תחילת העבודות של קריית הספורט, יש שני פרויקטים גדולים כפיתוח של מרכזי הספורט בעיר אשדוד- הרחבת כמות האולמות בעיר אשדוד וחידוש אולמות ישנים. בשיתוף עם מנהל החינוך ומנכ"ל העירייה. מעבר לכך נבחנו יחדיו ברשות הספורט ובמנהל החינוך הגדלת כמות האולמות כמו למשל רובע ד' ובמקביל הצורך בלהקים אולם בבית הספר התיכון מקיף י"א וברובע ט"ז, גם ברובעים בהם אוכלוסייה חרדית יוקם אולם חדש וברובע י"א.

פרויקט הדגל של הרשות, אסרף ובוטראשוילי, בהנחיית ראש העיר, הוא הקמת קריית הספורט בעלות של כ- 700 מיליון ₪ שעתידה לקום באזור הצפוני (בין אנדרטת הנמל לכיוון נחל לכיש) בעיר שתיתן מענה ספורט מהשורה הראשונה בכל הענפים ובה יוקם מרכז מצוינות לספורט. כמו כן יוקם אצטדיון עם כ-16 אלף מושבים, אולם ספורט עם 5000 מקומות ישיבה בו יתקיימו פעילויות ספורט מכל הענפים השונים, ארבעה מגרשי אימונים לכדורגל כולל 2 טריבונות, תאורה וכיו"ב, מסלול אתלטיקה, בריכה אולימפית ואולי יוקם גם מגרש טניס.

"ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי חרט על דגלו להביא את תרבות הספורט לכל בית בעיר אשדוד" אומרים השניים. "ראש העיר הנחה והדגיש כי יש לאפשר גם למיעוטי היכולת ולבעלי הצרכים המיוחדים את כל שלל ההזדמנויות לפעילות בספורט, לא יעמוד בפניהם כל מכשול. במצפן ראש העיר אנו קובעים את היעדים ותוכניות העבודה למימוש חזון זה".

וכל זה…ב-100 ימים…נפגש בעוד 100.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך