עונת בגרויות קיץ 2017 – יוצאת לדרך

עונת הבגרויות לקיץ 2017 יוצאת לדרך - הסברים והכוונה ממשרד החינוך.
חישוב הוצאות

– בסה"כ יבחנו התלמידים ב-437 שאלונים במקצועות השונים, מתוכם 270 ישוגרו לבתי הספר באמצעות מערכת שיגורים אלקטרונית ומאובטחת, 158 שאלונים ידוורו לבתי הספר ו-9 שאלונים יהיו מתוקשבים
– כספות יוצבו ב-1,081 בתי ספר לאבטחת הבחינות
– 31,744 תלמידים ייבחנו היום (ה') בחינת הבגרות בביולוגיה, ב-647 מוסדות חינוך. הבחינה הראשונה תחל בשעה 13:00, והבחינה האחרונה תחל בשעה 16:30 ותסתיים בשעה 18:30.

שר החינוך נפתלי בנט בירך את התלמידים ואיחל להם בהצלחה בבחינות: "תלמידות ותלמידים יקרים, אתם נכנסים היום לתקופה עמוסה של לימוד אינטנסיבי ולא מעט מתח. הדרך הטובה ביותר שאני מכיר ללמידה היא בחברותא, להקשיב לחבר שיודע, וללמד אחרים. על אף הלחץ וחשיבות המבחנים, זכרו שערכים, חברות והנאה הם לא פחות חשובים מציונים. אני מאמין בכם ואוהב אתכם, בהצלחה".

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "מערכת החינוך פותחת היום את עונת הבגרויות של קיץ 2017. המערכת ערוכה לתת את כל המענים הנדרשים. אני מאחל לאלפי התלמידים שניגשים היום לבחינת הבגרות בביולוגיה הצלחה רבה. אני מאחל הצלחה גם לכל תלמידי י"א, אשר רבים מהם נבחנים בפעם הראשונה, ולתמידי י"ב אשר מסיימים השנה את בחינות הבגרות שלהם. לקראת הבחינות הקרובות, אני רוצה לאחל הצלחה גם לכל המורים אשר השקיעו רבות כדי להכין את התלמידים ולהבטיח את הצלחתם".

הבוקר, חמישי (4.5), החלה עונת בגרויות קיץ 2017, ובמסגרתה כ-220 אלף תלמידים (כיתות י"א ו- וי"ב) ייבחנו במגוון תחומי הדעת השונים. הבחינה הראשונה תחל היום, בביולוגיה, ותסתיים ב-13/7/17 במועד ב'  מתמטיקה. מחברות הבחינה שהודפסו יהיה בפורמט חדש, גדולות יותר ונוחות יותר עבור הנבחן.

מצ"ב קישור ללוח הבגרויות המלא:

טוהר הבחינות – המשרד ביצע מספר מהלכים על מנת למנוע מצב של הדלפת שאלונים:

  • הוכנסו כספות למרבית בתי הספר אשר ייקלטו את הבחינות מבעוד מועד. את הכספות יהיה ניתן לפתוח כמחצית השעה לפני תחילת הבחינה.
  • הכספות מחוברות למערכת מוקד 24/7  אשר מתריעה בכל רגע נתון על כל מגע בה. עד חורף 2017, בכל בתי הספר בארץ יותקנו כספות.
  • רמת האבטחה של בחינות הבגרות שודרגה באופן משמעותי – הבחינות מאובטחות מרגע כתיבתן ועד הגעתן לידי התלמידים.
  • הוכנסה מערכת מיונים חדישה, שמאפשר ייעול של כל מערך הדיוור לבתי הספר.

כחלק מתהליך ההתייעלות ומשמירה על איכות הסביבה, הוחלט שכל בתי הספר יזינו באופן ממוחשב את הציונים מבתי הספר אל מערכות המשרד, ללא צורך בניירת ובבירוקרטיה מיותרת. במסגרת זו, ידווחו כ-3 מיליון ציונים באופן ממוחשב. בנוסף, הוכנסה מערכת אופטימיזציה בתחום משגיחי הבחינה, במטרה לחסוך ולייעל את תחום ההשגחה בבתי הספר. החל מהקיץ, המשרד יקבע לכל בית ספר כמה משגיחים הוא צריך.

חידוש נוסף נוגע לתלמידים לקויי למידה. התקליטורים שהיו עד כה בשימוש תלמידים לקויי למידה, יוחלפו במכשירי 3MP מאובטחים. לאחר פיילוט מוצלח שהתקיים במועד חורף, הוחלט שבמהלך בחינות הקיץ יחולקו לכלל בתי הספר מכשירי 3MP עבור התלמידים לקויי הלמידה. בעתיד יעשה שימוש באמצעות המכשיר גם במקצועות תנ"ך ועברית.

בחינת הבגרות בביולוגיה: היום (יום חמישי 4.5.2017), תתקיים בחינת הבגרות בביולוגיה, לכל המגזרים. 31,744 תלמידים ייבחנו היום, ב-8 שאלונים שונים. הבחינה צפויה להתקיים ב-647 מוסדות חינוך. הבחינה הראשונה תחל בשעה 13:00, והבחינה האחרונה תחל בשעה 16:30 ותסתיים בשעה 18:30. ישנם שלושה מופעים, כאשר הבחינות המתחילות בשעה 13:00 הן הבחינות עם כמות הנבחנים הגדולה ביותר (31,201 נבחנים). בהצלחה לכל התלמידים!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך