היענות מרשימה לקמפיין אפס הרוגים בתאונות הדרכים באשדוד

לפני כשבועיים החלטנו להשיק קמפיין חדש תחת הכותרת אפס הרוגים בתאונות הדרכים באשדוד. היה לנו ברור כי הציבור הרחב ישלב עימנו זרועות, לאור העובדה שמדובר בנושא שחשוב לכל אחד מאיתנו. ואכן, על פי התגובות החמות והרצון של הציבור להתנדב ולסייע בהצלחת הקמפיין, אני בהחלט יכול לומר בגאווה שאנו יוצאים לדרך עם כמה וכמה פעילויות מגוונות שבסופו של יום יסייעו בהורדת עקומת תאונת הדרכים באשדוד, וכפועל יוצא ירידה במספר הנפגעים.

לפני כשבועיים החלטנו להשיק קמפיין חדש תחת הכותרת אפס הרוגים בתאונות הדרכים באשדוד. היה לנו ברור כי הציבור הרחב ישלב עימנו זרועות, לאור העובדה שמדובר בנושא שחשוב לכל אחד מאיתנו. ואכן, על פי התגובות החמות והרצון של הציבור להתנדב ולסייע בהצלחת הקמפיין, אני בהחלט יכול לומר בגאווה שאנו יוצאים לדרך עם כמה וכמה פעילויות מגוונות שבסופו של יום יסייעו בהורדת עקומת תאונת הדרכים באשדוד, וכפועל יוצא ירידה במספר הנפגעים.

מדובר בקמפיין שנולד בעקבות שיחה ארוכה שקיימנו כותב שורות אלה עם מנכ"לית חטיבת ג' תקשורת יהודית ויצמן, שמובילה ביד רמה את הפעילות בעיתון "המגזין", באתר החדשות המוביל "אשדוד אונליין" ופרסום על המסכים האלקטרוניים בעיר. החלטנו לקיים מספר פעולות הסברה ושיתופי פעולה עם גורמים שונים, על מנת לעודד תרבות נהיגה אחרת בעיר. כאיש שמסקר נושאים חדשותיים למעלה מ-20 שנה, לצערי הרב הייתי בלא מעט זירות של תאונות דרכים עם הרוגים ופצועים קשה. מדובר בתמונות שמלוות אותי עד היום, ולמרבה הצער גם בעיר שלנו יש עלייה במספר תאונות הדרכים. ננסה להוביל פעולות אופרטיביות שבסופו של תהליך יצמצמו את תאונות הדרכים בעיר. אין קיצורי דרך, ככל שהנושא יככב בשיח הציבורי, כך ציבור הנהגים יפעיל שיקול דעת נוסף לפני שהם לוחצים על דוושת הגז.

בשנת 2016 ארבעה אנשים קיפחו את חייהם בתאונת דרכים באשדוד, 32 אנשים סבלו מפציעות קשות, חלקם נותרו נכים ועם פגיעות חמורות ששינו את חייהם מקצה לקצה, וקרוב ל-400 אנשים נפצעו בתאונות שונות ברחבי העיר.

למרות הניסיונות לצמצם את תאונות הדרכים בארץ, התוצאות עד עתה לא מעודדות בלשון המעטה. שימו לב לנתון הבא: בשנת 97' נרשמה אותה כמות הרוגים בישראל ובשבדיה, עם יותר מ-500 הרוגים. בשבדיה השיקו באותם ימים את "חזון האפס", והצליחו להוריד ב-50% את מספר ההרוגים בעשרים השנים האחרונות, בישראל אנחנו רחוקים מאוד מאותו נתון.

חזון "אפס הרוגים" בתאונות דרכים הוא חזון להקטנה משמעותית של כמות ההרוגים והפצועים קשה בתאונות דרכים. "חזון אפס" מבוסס על העיקרון של בטיחות מערכתית – תכנון ערים, עיצוב רחובות וכבישים ומדיניות נוספת כדי למנוע הזדמנויות להתרחשות של תאונות דרכים. "חזון אפס" מניח כי ניידות היא זכות אדם בסיסית, אסור שאנשים ימותו בדרך לעבודה, ללימודים, לקניות או לחברים. כדי להקטין בצורה דרסטית את מספר הנפגעים בתאונות דרכים לא נדרשות טכנולוגיות מהפכניות, אלא שינוי הדרך בה אנו תופסים את התחבורה והתכנון העירוני שלנו.

בזמן שחלק קטן מתושבי אשדוד עסקו בהכפשות ובדברי בלע נגד פרויקט התחבורה הירוקה REWAY, שגרם לפקקים ברחבי העיר, חלק משמעותי מתושבי העיר מבינים עד כמה הפרויקט המדהים הזה עשוי לצמצם משמעותית את תאונות הדרכים בעיר. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, קיבל החלטה אמיצה להוביל את הפרויקט הזה, בו מושקעים קרוב ל-500 מיליון שקל בתשתיות ובהרחבת צירי התנועה בעיר, בדגש על שיפור מהותי בתחבורה הציבורית. מידי יום נעים בכבישי אשדוד למעלה מ-100,000 רכבים, מה שיוצר פקקים, עומסים ותאונות. ככל שהמספר ירד, בזכות פרויקט התחבורה הירוקה, כך מספר התאונות יצטמצם באופן טבעי.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך