אתה מי שאתה בזכות מה שקרה לך

"אילו היה קורה אחרת...". אנחנו אומרים לעצמנו כשקורה לנו משהו שמכאיב לנו עד אובדן הכרה, "אילו יכולתי להחזיר את הזמן...", "אילו יכולתי לשנות את בחירתי...". בטוחים שאם היה באפשרותנו, היינו משנים את הסדר של הדברים שקרו ומגיעים למקום טוב יותר. מה שאנחנו נוטים לשכוח זה דבר אחד, שכל החיים שלנו יכולים להשתנות ברגע שנפנים אותו: בורא עולם לא עושה טעויות.
אישה מתפללת

אין אחד שלא חווה כישלון בחייו, אין אדם שלא חווה שיברון לב, קושי בפרנסה, בעיה בריאותית או כל דבר אחר שגרם לו סבל וכאב. שהרי אנחנו באים לעולם הזה כדי לתקן, אם הכל יזרום על מי מנוחות, כיצד נתקן את עצמנו? כיצד נשבור את המידות שלנו? כיצד נהפוך להיות הטובים ביותר שאנחנו יכולים להיות? שהרי רק בזכות הקושי אתה צומח… כי כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים… ואם הצלחת לעבור את הגל הזה ולשרוד אותו, אתה חזק בהרבה ממה שהיית קודם.

אין דבר שקורה לנו שהוא לרעתנו. אל תצטער על שום דבר שבעולם! אל תצטער ששברו לך את הלב, אל תצטער על אדם שהלך לעולמו (למקום שכולו טוב), אל תצטער על אדם קרוב שפגע בך אנושות, אל תצטער על המחלה שהייתה, אל תצטער על הפעמים שנכשלת… מישהי פעם אמרה לי: "כל דבר שקורה לך ואינו בשליטתך, הוא לטובתך". אף פעם לא התעמקתי במשפט הזה עד ליום בו חזרתי בתשובה והבנתי… יש מישהו שמנהיג את העולם, הוא אחראי לכל מה שקורה איתי ולכל מה שמגיע אליי או הולך ממני. הוא אבא שלי, הוא אוהב אותי יותר משכל אדם אי פעם יהיה מסוגל לאהוב, הוא טוב גמור, אז זה ברור ומוחלט שכל דבר שקורה לי ואינו בשליטתי, הוא לטובתי… שהרי חוק הטוב להטיב… ואם הוא עשה את זה, זה הכי טוב בשבילי!

הדברים האלה שקרו לך, הם הם שהפכו אותך להיות מי שאתה. הקושי הזה שעברת, הניסיון הקשה שעמד בדרכך, הכאב שחווית, אותו כאב שגרם לך לרצות להפסיק לחיות, זה בדיוק הכאב שנתן לך את הכוח להמשיך הלאה ולא רק להמשיך, אלא להמשיך בדגם משופר יותר של עצמך. רק אדם שמתמודד עם קושי מצליח לפתח כלים, מגלה בעצמו תעצומות נפש שכלל לא ידע שקיימים בו! הנשמה שלנו ירדה לעולם כדי לתקן משהו, יבוא יום והכל יהיה גלוי וידוע ונדע בדיוק מה באנו לתקן… אך עד שהיום הזה יגיע, עכשיו, כשהכל עדיין בהסתרה, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שכל מה שקורה איתך, קורה כדי לקרב אותך לתיקון שלך, לתכלית, להסיר את הקליפות מעליך כדי שהנשמה הזכה שבתוכך תתגלה במלוא הדרה ותגיע למקום הגבוה ביותר שאפשר להגיע אליו, זה לא חלום! אפשר להגיע למחוזות של אושר שלא ידעת מעולם אילו רק תדע שלא אחרי שהניסיון יעבור יגיעו החיים, הניסיונות הם עצמם החיים!! הנשמה שלך מזדככת, האור שבך יוצא, עוד קליפה יורדת.. אתה בדרך למקום הכי טוב בשבילך, אז תברך על כל צעד בדרך לשם, גם אם הוא כואב, אין עלייה שלא מזיעים בה, אך הפיסגה שווה כל מאמץ.

אני יודעת שלא הייתי מוחקת אף רגע בחיים שלי. גם הרגעים הקשים והכואבים, גם את הרגע בו גיליתי שאהוב ליבי בחר ללכת עם אחרת, גם את הרגע בו איבדתי אנשים אהובים במלחמה הקשה מול המחלה הארורה, גם את הרגע בו נפגעתי מאנשים קרובים ואולי הייתה דרך לסלוח אך לא הייתה דרך לשכוח, את הכל אני רוצה לזכור, יודעים למה? כי בדיוק בגלל הדברים האלה, הפכתי להיות אני. אם לא הייתי זוכרת כיצד אמרו לי את המילה 'לא', כיצד הייתי מעריכה כשאמרו לי 'כן'? אילולא הייתי זוכרת איך זה מרגיש להיות מאוהב, כיצד הייתי מגלה את התקווה המדהימה הזאת להרגיש את הדבר הזה שוב, ועוד שזה יימשך בע"ה לכל החיים?? אם לא אזכור את האנשים שאיבדתי בצער גדול, כיצד אדע שיש מלאכים בעולם הזה?

אותו אדם שהלך, הלך כי אינו שייך לך… ואת זה ששייך לך – אף אחד לא יכול לקחת ממך, כי אם השם החליט שהוא נועד לך, זה מה שיהיה בעתו ובזמנו. אל תילחם לקבל משהו שאינו מיועד לך, אתה יכול בעזרת תפילה לגרום לבורא לשלוח לך משהו אחר ממה שהוא תכנן רק כי ביקשת… אבל דע, אחי היקר, שמה שהוא מייעד לך זה הדבר הטוב ביותר עבורך… ומה שהוא לקח ממך, הוא לקח כי הוא רצה לפנות מקום בחייך לדבר האמיתי. שחרר! אל תבכה על הקושי שחווית, אותו קושי שהשאיר בך צלקת לכל החיים… הצלקת הזאת זה נשיקה חזקה מבורא עולם, עד כדי כך חזקה שהיא השאירה לך סימן. אם היית מבין כמה השם אוהב אותך, לא היית יודע מהי דאגה! לא היית יודע מהו כאב! כל מה שעבר עליך זה מה שהפך אותך להיות אתה, כל מה שקורה לך קורה אך ורק לטובתך, אנחנו לא שולטים בעולם אבל אנחנו יודעים שזה ששולט הוא אבא שלנו, אבא מושלם שהוא טוב גמור ושכל מה שהוא עושה זה לטובה. אתה רק צריך לעמוד בניסיון, אתה רק צריך להגיד לו שאתה אוהב אותו גם כשהוא נותן לך "בעיטה" קטנה שכל מטרתה לדחוף אותך קדימה! אתה מי שאתה בזכות מה שקרה לך, אל תתחרט על דבר, אל תבקש שלא יהיו לך ניסיונות, רק תבקש כוח לעמוד בהם, כי כשתעמוד בניסיון, אחי, כל מה שנותר לך זה לשים חגורה… כי אתה הולך לעוף למעלה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך