גאווה: העיצוב של אדווה בן ישי מאשדוד כיכב ב"ווג" האיטלקי

"כשקלטתי שאני ב'ווג', בכיתי מהתרגשות", מספרת אדווה בן ישי מאשדוד, סטודנטית שנה ג' במכללת שנקר. אדווה, שרצתה להיות אדריכלית, הבינה שעיצוב האופנה הוא הייעוד שלה, והתקבלה ללימודים במכללת שנקר. פרויקט גמר שלה בהשראת אמנות הצילוק האפריקאית זכה לתשבוחות, הוצג בשבוע האופנה בתל אביב וזכה לסיקור בעולם
גאווה: העיצוב של אדווה בן ישי מאשדוד כיכב ב"ווג" האיטלקי

אדווה בן ישי (25) סטודנטית שנה ג' במכללת שנקר, זכתה לכבוד גדול. בשבוע האופנה בתל אביב, הוצגו עיצובים שלה בהשראת אמנות הצילוק האפריקאי. הדגם זכה לתשבוחות רבות ולסיקור נרחב באתרים בארץ ובחו"ל, כגון: מאקו, ווג איטליה, הבלוג של אושיית האופנה האיטלקית קיארה פרגני, האתר היפני  fashionsnapועוד.

בן ישי האשדודית, למדה במקיף ט' ורצתה להיות אדריכלית. אחרי הצבא היא ניגשה למכינה ללימודי עיצוב פנים על מנת לראות אם היא מתאימה למקצוע. מהר מאוד היא והמנחים שלה הבינו שעיצוב אופנה זה הייעוד שלה.

אדווה ניגשה למבחנים במכללת שנקר, ולא ציפתה להתקבל. "אנשים ניגשים ונדחים, מנסים להתקבל שנה לאחר מכן ושוב ניגשים", היא מספרת לעיתון "המגזין", "והחלטתי לנסות בלי הרבה ציפיות. זה תפס אותי בהפתעה. התחלתי ללמוד מיד אחרי שירות בקבע, קפיצה ישירה למים, ללימודים מאוד אינטנסיביים. אנחנו לומדים כל יום כל היום, יוצאים הביתה בחצות".

איך הדגם שלך נבחר לשבוע האופנה?
"מדובר בדגם שהכנתי לפרויקט בשנה ב'. במסגרת הלימודים יש גם פרקטיקה וגם לימודים עיוניים של ההיסטוריה של האמנות והעיצוב. אחד מהפרויקטים שעשיתי היה בהשראת אמנות גוף אפריקאית של צילוק הגוף. הנחו אותי בפרויקט בשנקר מוני מדניק, אנה סולו ועידית ברק. באמנות הזו מצלקים את הגוף כך שנוצרות על הגוף בליטות. החלטתי לנסות להתחקות אחרי הצורות שנוצרות, ורציתי לעשות את זה בצורה יותר טכנולוגית וחדשנית. יצרתי בד, עשיתי ניסיונות ויצרתי תבנית עם מכונה מיוחדת, כך שגרמתי לטקסטורה להתקבע על הבד וזה יצר בליטות. קיבלתי המון תשבוחות על כך שזה חדש ועכשווי. בשבוע האופנה מכללת שנקר מעלה תצוגה. ראש המחלקה עידית ברק בוחרת דגמים מכל מיני קורסים בשנים ב'-ד', והיא בחרה גם את הדגם שלי".

ציפית לפרגונים חובקי עולם?
"יש סיקור נרחב של 'גינדי תל אביב' בהרבה מקומות ובבלוגים של אופנה. וזה תפס תאוצה מטורפת, מאוד התרגשתי. התמונה הראשונה הופיעה במאקו, זה עלה בבלוג של אושיית אופנה איטלקית שלא הבנתי איך בכלל אני נמצאת שם, ביום שלישי זה הופיע בווג איטליה… מתוך כל התצוגות הם בחרו 51 דגמים ואני בפנים. כשקלטתי שאני ב'ווג', בכיתי מהתרגשות. לקטוף את הפירות בשלב כל כך מוקדם, זה חריג".

ומה לגבי העתיד? אדווה, שתסיים את לימודיה בשנה הבאה, אומרת שהכול אפשרי. "בהתחלה כיוונתי לשמלות כל הוערב, אבל הלימודים מרחיבים את האופקים. אני שומרת על ראש פתוח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך