למרות הכל, רק נתניהו…

בנימין נתניהו הוא לא אריק שרון, לא יצחק רבין ובטח לא מנחם בגין, אבל הוא האיש הכי מתאים כיום להוביל את מדינת ישראל

בשנת 96' התקיימו הבחירות אולי הסוערות ביותר בתולדות המדינה, מה שבטוח הצמודות ביותר מאז ומעולם. מצד אחד שמעון פרס, שהיה פייבוריט ברור לאחר רצח רבין, ומולו בנימין נתניהו, שיועציו הבריקו בצעד שהכריע את הבחירות עם הסלוגן הבלתי נשכח: "פרס יחלק את ירושלים". בערב הבחירות כולנו עלינו לישון עם פרס כראש ממשלה, לאחר שכל המדגמים הראו ניצחון דחוק שלו, ובבוקר התעוררנו שנתניהו ניצח בפער זניח של 30 אלף קולות בלבד. ביום הזה הזלתי דמעות של תנין, ולא קיבלתי את ההפסד של פרס, זה היה בלתי נתפס איך נתניהו חסר הניסיון יכול לנצח כזו אישיות עצומה.

מאז עברו הרבה מאוד מים בנחל לכיש, הדמויות הפוליטיות המשמעותיות התאדו ונעלמו, ואט-אט התחלתי להכיר ביכולותיו של נתניהו. שלא תתבלבלו, לא מדובר כאן באיזה מנהיג יוצא דופן עם כישורים בלתי ניתנים להסבר. ההסבר הוא פשוט – מול השממה והשיממון של שאר הפוליטיקאים שיש על המדף, נתניהו עדיף יותר עשרות מונים, אם לא יותר…

נתניהו מודל 2017 הוא נכון להיום המנהיג היחיד שיכול להוביל את המדינה שלנו, ועם כל הטעויות שהוא עושה בדרך (ועדיין עושה), יש עובדות שאי אפשר להתווכח איתן. ישראל הופכת משנה לשנה לאחת המדינות החזקות מבחינה כלכלית בכל הדירוגים הנחשבים מול שאר המדינות. אומנם עדיין יש פערים גדולים מאוד (מאוד!) בין העשירון העליון במדינה לבין מעמד הביניים ואלה שחיים מתחת לקן העוני, אבל גם כאן ניתן להעריך (ובעיקר להתפלל…) שהשינויים יגיעו בעתיד הקרוב.

אך עם כל הכבוד לנושאים החברתיים-כלכליים, שהם חשובים ביותר, בסופו של יום ראש ממשלה בישראל צריך להיות האיש הכי ראוי ואחראי מבחינה ביטחונית. לא צריך להיות אהוד יערי או רוני דניאל, כדי להבין שיש ריח חריף מאוד של מלחמה או מבצע, תלוי באיזו מכבסת מילים משתמשים. ההסלמה יכולה להתחיל בצפון, בדרום ממש מתחת לאף שלנו או אולי בכלל בשתי החזיתות ביחד. כמעט כל יום יש "טפטופים", כאלה שעלולים לעבור מהר מאוד לממטרים, ומשם הדרך לעימות כולל הוא בלתי נמנע.

לנתניהו יש את הכלים, הכישורים ובעיקר הניסיון להתמודד מול כל התלקחות שתהיה באזורנו, והפעם ברור שזו עלולה להיות התלקחות כואבת מאוד, לנוכח ההתחמשות האדירה של החיזבאללה והחמאס. כשרואים את העוצמה של צה"ל בימים אלה, גם בדברים הקטנים יחסית, כמו ירי טיל החץ, שמנע נפילה של טיל אימתני ששוגר משטח סוריה, ניתן להבין שאנחנו ערוכים לכל תרחיש.

נתניהו הוא האיש שמוביל את המערכת הביטחונית, יודע מתי ללחוץ על הדוושה, מתי לבלום ומתי לבלבל את האויב. יש לו את ההבנה העמוקה ביותר לקבל את ההחלטות הכי נבונות ונכונות לעם היושב בציון, וזו אחריות שלא הייתי רוצה לראות את יאיר לפיד לדוגמא, מקבל לידיו. לפיד הוא איש טלוויזיה טוב, גם אחד שיודע לעשות ספינים, בעיקר בזמן חולשתם של יריביו הפוליטיים, אבל בשום אופן לא יכול להיות ראש ממשלה בישראל.

בשורה התחתונה, נתניהו הוא לא אריק שרון, לא יצחק רבין ובטח לא מנחם בגין, אבל הוא האיש הכי מתאים כיום להוביל את מדינת ישראל.

 

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך