מבוכה למשטרה: סירטון גרם לשופט לשחרר אריתראי שהואשם בתקיפת תושב אשדוד

נגד מבקש מקלט מאריתריאה הוגש כתב אישום בתקיפה של תושב אשדוד בבית קפה בעיר. אלא שההגנה המשפטית של ארי סלה מבקש המקלט הציגה סרטון אבטחה מבית קפה סמוך שבו נראה כי דווקא המתלונן הוא זה שתקף את סלה ולא הפוך כפי שנטען, דבר שגרם לשחרורו המיידי של סלה.
מבוכה למשטרה: סירטון גרם לשופט לשחרר אריתראי שהואשם בתקיפת תושב אשדוד

הפרקליטות הודיעה היום כי שופט בבית משפט השלום באשקלון החליט אמש לשחרר חשוד אריתראי באלימות ואף קבע כי המשטרה הפעילה אכיפה בררנית כלפי ארי סלה, מבקש המקלט מאריתריאה. שהואשם בתקיפת תושב אשדוד, כאשר מצלמות האבטחה דווקא מראות שהוא זה שהותקף.

ע"פ ההודעה נגד סלה הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של איומים ותקיפת חבלה של ממש. "הנאשם ניגש למתלונן והכה אותו, והמשיך לתקוף אותו גם לאחר המתלונן הדף אותו", כך בכתב האישום, " תפס אותו בחולצה וחנק אותו".

אלא שבעת הקראת כתב האישום ע"י התביעה (המשטרה), ההגנה הציגה סרטון שצולם בבית קפה סמוך, שבו רואים כי המתלונן הוא זה שתוקף את סלה. חוקר המשטרה אף קבע בעבר כי התיעוד אינו רלוונטי לחקירה.

בהתאם לנצפה בסרטון החליט השופט לשחרר לאלתר את סלה והטיח במשטרה ביקורת קשה. "לא מדובר רק בכרסום קל בראיות", כתב השופט יורם ברוזה, "מהקלטות עולה במפורש כי כל הראיות הן לכאורה". "תיק זה מעלה שאלות קשות של אכיפה בררנית וכן של מחדלי חקירה כבר בשלב המעצר", הוסיף השופט.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו מתכוונים ללמוד את החלטת השופט ולהפיק את הלקחים. המשטרה מבצעת אכיפה שוויונית ללא קשר למוצאו של מתלונן או נאשם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך