איתן כבל על לאון בן-לולו: "גנב, רמאי, נוכל"

איתן כבל על לאון בן-לולו: "גנב, רמאי, נוכל"

השם לאון בן-לולו כבר נשכח בזירה הפוליטית המקומית. מי שהיה בעבר יו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד הכל יכול, ובהמשך גם סגן ראש העיר, התאדה מהזירה המקומית לאחר שספג מפלה בבחירות האחרונות למועצת העיר ולא היה קרוב לעבור את אחוז החסימה. בעבר לבן-לולו היה צבא שלם של פעילים ואנשים שהיו נאמנים אליו בצורה עיוורת, הלכו אחריו לשדה הקרב מבלי לפצות פה, אולם ברגע שהוא לא אחז בתפקיד ציבורי בעל משמעות, הכוח מן הסתם הלך וירד עד שנעלם לגמרי.

למזלו, בן-לולו ידע לשים רגל בהסתדרות כבר לפני שנים ארוכות, תחילה כנציג הליכוד ובהמשך כאחד מבכירי סיעת "הבית החברתי", סיעה אותה הקים במו ידיו ח"כ איתן כבל.

ח"כ כבל החליט לפני מספר שבועות שסיעתו תתמוך ביו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בבחירות לראשות ההסתדרות, ואף אישר לשני נאמניו, בן-לולו ואיציק יואל, לחתום על הסכם קואליציוני, שלמעשה מנע את הליך הבחירות מאחר וכל סיעות ההסתדרות חתמו על הסכם דומה עם ניסנקורן. ההסכם הבטיח לבן-לולו תנאים לא רעים בכלל, בלשון המעטה: הוא יהיה בבית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה), מה שיעניק לו שכר של 150 אלף שקל בשנה, ואולי גם יזכה להיות ראש אגף בהסתדרות, מה שיוביל לשכר של 420 אלף שקל בשנה. בן-לולו, שועל פוליטי לא קטן, היה מאושר לאחר חתימת ההסכם, אך ח"כ כבל הטיל פצצה מפתיעה לפני שבוע וחצי לערך – הוא חזר בו מההסכמות עם סיעתו של ניסנקורן, דרש את סיעת "הבית החברתי" בחזרה, ובכך למעשה נתן את האפשרות לשלי יחימוביץ' להתמודד על הנהגת ההסתדרות. בן-לולו וחברו יואל הדהימו את כבל בכך שלא הסכימו להחזיר לו את המתנה שהפקיד בידם, והתעקשו לממש את ההסכם עם ניסנקורן.

שיחה אמוציונלית וקשה, רוויית ניבולי פה
לפני כחודש, רגע לפני ההכרזה של כבל ויחימוביץ', התקיימה שיחה סגורה בה נכחו ארבעה אנשים בלבד: כבל יחד עם היועץ המשפטי שלו, יו"ר סיעת "בית חברתי" איציק יואל, ובא כוח הסיעה לאון בן לולו. יואל ובן לולו לא רצו לאפשר ליחימוביץ' להתמודד דרך הסיעה, שכן רק לאחרונה הם חתמו כאמור על הסכם קואליציוני בהסתדרות עם אבי ניסנקורן על דעתו של כבל. בשיחה הוא ניסה לשכנע אותם שמדובר בהזדמנות שלא תחזור.

השיחה הוקלטה, בוודאי לא על ידי כבל ויועצו המשפטי, ופרטיה הודלפו לתקשורת הארצית וגרמו לסערה רבתי. כבל התבטא בצורה חופשית ומשוחררת, עם אנשים שהלכו איתו כברת דרך, ולא האמין ששני חבריו יעשו לו תרגיל מהסוג הכי מוכר בפוליטיקה, יקליטו ויפיצו את השיחה ברבים. כבל אמר במהלך אותה השיחה: "לאורך כל הדרך, אמרתי, שהסיעה היא כלי כדי לקדם אותי, אמרתי לך את זה לאורך כל הדרך? אמרתי לך את זה לאורך כל הדרך? כל כולה, כל המהות שלה… הייתה רק כלי לקדם אותי, לא הסתדרות, זה לא מעניין אותי הסתדרות, לא מעניין אותי להיות בהסתדרות, זה לא מעניין אותי. עכשיו, זה אחד, עכשיו. החיים דבר דינמי, פוליטיקה זה לא מישהו שיושב מחכה לך, מי כמוך יודע את זה אתה בחיים שלך הפוליטיים, זו הזדמנות ענקית בהסתדרות ובתוך מפלגת העבודה".

כבל גם חשף בשיחה את מה שרבים כבר ידעו: יחימוביץ' היא לא בדיוק כוס התה שלו, אבל האינטרסים הפוליטיים מצדיקים את העסקה: "אני רוצה שהיא תנצח, כי זה הופך… למכפיל כוח. פעמיים. גם הניצחון שלה וגם הכוח ש… היא… לא פחות מ-20% בתוך מתפקדי העבודה. יודע מה ההבדל? האנשים של הבית… אפשר להגיד עליה מה שאתה רוצה. אני לא מאוהביה, אני לא מאוהב בה, אתה שומע? אבל היא, אתה יודע… יש לה שיעים, מה ששלה שלה. היא באה אליי בבחירות האחרונות, ייאמר לזכותה, מה ששלה שלה. ***** אותי אחר כך, שחטה אותי. עם כל זה שקיללתי את ה*** של האמ-אמא שלה, היא צודקת. היא באה אליי… כן, באה אליי, אמרה לי: 'איתן, אתה מוביל בענק, בוא נלחץ יד שנינו, אתה ואני מתמודדים. אני אצא ראשונה, אתה ראשון, זה, כבר אין לזה משמעות. שילכו ****** כולם".

כבל לא הצליח לשכנע את יואל ובן לולו. בניגוד לפרסומים שלפיהם מועמדותה של יחימוביץ' כבר אושרה סופית, השניים עוד מנסים למנוע זאת בבתי המשפט. בשיחה איתם, גם הסביר כבל מדוע החליט להפנות גב ליו"ר המפלגה הרצוג: "אני רוצה להתמודד… יו"ר מפלגת העבודה… הוא לא יכול לעזור לי, הוא לא שווה במפלגה, אין לו כוח במפלגה. אמיתי זה שיש לו בשוליים, הוא לא עופר עיני שאומר לאנשים 'בואו' והולך. הוא לא מסוגל! זו הזדמנות של החיים שלי, אתם רוצים לקחת לי אותה? עזוב, עזוב עכשיו, הלך, יילך, א… הרצוג לא כי הוא לא אכזר, הוא תחמן, הוא רמאי הוא תחמן של…של גנבים קטנים".

השיחה הייתה אמוציונלית וקשה, רוויית ניבולי פה, בין אנשים שהיו עד לא מכבר שותפים פוליטיים וחברים לדרך, ועכשיו הדרכים מתפצלות. אבל הסכסוך הזה אפשר לראות איך באמת מתנהלים הדברים מאחורי הקלעים, ואיך נסגר הדיל בין שניים מהשחקנים הבולטים במערכת הפוליטית.

ח"כ כבל התבטא לאחר מכן בצורה חריפה מאוד נגד בן-לולו ואמר בשידור בטלוויזיה: "לאון בן לולו הנוכל…". במהלך ישיבת בינ"ה (הנהגת ההסתדרות) בן לולו טוען כי כבל אמר לעברו: "רמאי, גנב". בן לולו כבר שוחח עם עורך דינו עו"ד איתן בומבך, שמתכוון להגיש תביעת ענק נגד כבל בגין לשון הרע.

בשיחה שקיימנו עם בן לולו בתחילת השבוע הוא נשמע נסער מאוד והסכים לומר בקצרה: "אני לא מתכוון לרדת לרמה של איתן כבל, הוא יקבל תביעת ענק על המילים הקשות שאמר עלי, ויצטרך להתמודד עם הדברים בבית המשפט. בסופו של דבר בית המשפט יכריע בעניין של שלי יחימוביץ', ואני מאמין שהעמדה שלנו תתקבל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך