הסיפור מאחורי המסכה

השם פורים עצמו בא מהמילה פור, כלומר הגרלה. יש מי שקורא להגרלות משחקי מזל, הזוכה נקבע על פי כוחות אקראיים, בלתי צפויים וחסרי כל בסיס רציונאלי. האמונה לעומת זאת מאפשרת לנו להבין שבעולם שנשלט על ידי האלוהים רואה כל, אין מקום לגורל עיוור. גורל הוא הרבה יותר ממזל, הוא מאפשר למנהל היקום להחליט מה תהיינה התוצאות
כותבת באשדוד אונליין

השם פורים עצמו בא מהמילה פור, כלומר הגרלה. יש מי שקורא להגרלות משחקי מזל, הזוכה נקבע על פי כוחות אקראיים, בלתי צפויים וחסרי כל בסיס רציונאלי. האמונה לעומת זאת מאפשרת לנו להבין שבעולם שנשלט על ידי האלוהים רואה כל, אין מקום לגורל עיוור. גורל הוא הרבה יותר ממזל, הוא מאפשר למנהל היקום להחליט מה תהיינה התוצאות, בעודו ממשיך להסתתר מאחורי הקלעים. דברים טובים שמגיעים בהיסח הדעת הם הדרך של אלוקים ללחוש לנו. זהו קולו הקטן והעדין שמזמין אותנו להבחין במציאותו. לכל אחד מאתנו יש "רגעי פורים" בלתי מוסברים, שמביאים את מציאות האלוקים למודעותנו, על מנת שנוכל להבין את ההתרחשויות המוזרות שבאות עלינו. אמנם ההשגחה האלוקית עיצבה את סיפור הפורים כולו, אבל היא הסתתרה מאחורי הקלעים, תחת מסווה של מקריות, גורל והתנהלות טבעית לכאורה של האירועים.

מגילת אסתר היא הספר היחיד בכל התנ"ך שאינו מזכיר את אלוקים אפילו פעם אחת. זהו סיפור מלא בצירופי מקרים, מהפכים בלתי צפויים והתרחשויות לא סבירות שבאים בזה אחר זה. פורים הוא החג שעוסק במה שאנשים מכנים מקריות. הוא מזכיר לנו, כמו שמנסח זאת הפתגם, שצירופי מקרים הם דרכו של אלוקים להישאר אנונימי… הפירוש המילולי של מגילת אסתר, מגילת הוא מלשון גילוי, ואסתר הוא מלשון הסתר, כך שמגילת אסתר מספרת על נס שאירע בדרך הטבע ובא לתת גילוי גם בתוך ההסתר. כמו כן מגלה דרכי השגחה גם במהלכים הנראים טבעיים.

לפיכך, המסר הייחודי של יום זה הינו להבין, שיד האלוקים מתערבת בהיסטוריה, כמו גם בחיינו היומיומיים .המילה עולם, מקורה באותו שורש כשל המילה נעלם, מוסתר, חבוי. שמו של האל אינו מופיע, אך לאחר שהכול כבר נאמר נוכחותו מורגשת בכל מקום. הוא אינו נסתר, זה רק נדמה לנו. אנו יכולים למצוא אותו בכל אירוע בחיינו, זה תלוי רק בנו.

זהו חג חשוב שבו חוגגים את ניצחון הטוב על הרע ומדגישים את הנס בביטול הפור שהופל. מסביב לכל סיפור המגילה, ביטול רוע הגזירה, המשתה בו אנו מצווים לשתות "עד דלא ידע", והמתנות לאביונים, נמצא עניין התחפושות. המילה מסכה והמילה כסות מגיעות מאותו שורש. אנחנו מתלבשים, מתכסים באביזרים שונים, כל יום, כל השנה. בפורים, באופן מסודר, מאורגן ומורשה שכזה, אנו פשוט לוקחים את כל העניין למקום בולט וקיצוני במיוחד. עלינו לנהוג בכנות מוחלטת מול עצמנו ומול העולם, ללא קליפות וללא הסתרות.
רוצים ליצור שינוי בחייכם? תתחפשו רק בפורים. בשאר הזמן, תהיו אתם, מתוך אמונה וביטחון בעצמכם ללא מסיכות.

אשמח לענות לשאלות המופנות למייל editsultan10@gmail.com
אדית סולטן
נומרולוגית, קבלית ואסטרולוגית
נייד-052-8335784

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך