זהירות: איפור פורימי תמים עלול להיות מסוכן

רגע לפני חג הפורים, התחפושות והמסכות - איך להיזהר מאיפור פורימי שעלול לפגוע בפנים שלכם ושל ילדכם?
זהירות: איפור פורימי תמים עלול להיות מסוכן

פורים החג האהוב על הילדים והחג שהופך את ההורים למאפרים. רגע לפני שמתחילים להצטבע, ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות, מזהיר משימוש לא נכון שעלול להרוס את החגיגה וליצור אלרגיות דלקות עיניים וגירויי עור. קבלו את המדריך לשימוש בטוח באיפור לילדים.

איפור זול בלי תווית פיקוח ותקן עלול להכיל חומרים מסוכנים, שאף יכולים לגרום נזק בלתי הפיך לעור. ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי עם כמה טיפים שצריך לזכור תמיד ובפורים בפרט:
לפני הכל חפשו את תווית "באישור משרד הבריאות" אם אין – וותרו על הקנייה. ברכישות דרך האינטרנט חפשו את אישור ה- אף די אי האמריקאי או ה- סי.אי. האירופאי.
1. הגיינה – מוצרי איפור הינם מוצר היגייני לכל דבר. אין להשאיל או להעביר אותם מאדם לאדם כיוון שקיים חשש לדלקת עיניים או גירוי בעור.
2. אלרגיה – בעלי עור רגיש עלולים לפתח תגובה אלרגית למוצרי איפור מסוימים. על כן, לפני שמתחילים לאפר את הפנים, מומלץ לבצע "טסט" : לצבוע אזור קטן מאחורי האוזן יום יומיים לפני פורים כדי ולבחון את תגובת העור.
3. חיי המדף – לכל מוצר יש תאריך תפוגה: בשפתון – עד שנה, צלליות – עד שנה וחצי, מייק אפ – בין חצי שנה לשמונה חודשים.(הזמנים נכונים מרגע החשיפה לחמצן ובתנאי שנשמרו במקום קריר שאינו צובר לחות כמו חדר אמבטיה לדוגמא.(.
4. לא כל הנוצץ זהב הוא – איפור הנצנצים, הכול כך מזוהה עם איפורי פורים, מסוכן במידה ומצא דרכו אל תוך העין. הנצנצים נצמדים לגלגל העין ולא ניתנים להסרה אלא ע"י שטיפה. יש להעדיף נצנצים על בסיס קרם או ג’ל. כך אין סיכוי שיגיע לאזור לא רצוי
5. עפרונות איפור – שלא נמרחים בקלות עלולים לגרום לשפשוף ולשריטות בעור כתוצאה מניסיונות חוזרים ונשנים לצייר בעזרתם. איפור בעזרת פחם או גירים צבעוניים הינו מסוכן
6. תרסיסי צבע – מיועדים לשיער בלבד. אין לצבוע בעזרתם שום חלק בעור הגוף. כאשר צובעים שיער, יש לשים קרטון או מגן כלשהו מעל קו המצח כך ששום רסס או אדים לא יגיעו לאזור העיניים (חפש על המוצר תו תקן – מדבקת מכון התקנים ).
7. זקן, ריסים, שפם – מלאכותיים מדביקים רק עם "דבק שפמים" מקצועי. כל שימוש בדבק אחר מסוכן במגע עם עיניים.8 .
8. זהירות "טסטר" לפניך – אם רוכשים שפתון ומתלבטים בבחירת הגוון, לא מומלץ להשתמש בטסטרים המוצעים ב"פארמים". קרוב לוודאי שרבים ניסו אותם לפניכם ואלה הפכו למדגרה של בקטריות שעלולה להוביל לזיהום בחלל הפה. כדי לבחון את הגוון, מניחים מעט מהטסטר על כף היד ומקרבים לשפתיים. בתום הפעולה מנגבים את היד במטלית לחות.
9. צבעי איפור – המומלצים לציורי פנים וגוף הם צבעים על בסיס מים ,ניתן לצייר איתם בעזרת מכחול (ממש כמו בציור על דף). ניתן להשיגם בחנויות לאיפור מקצועי
10. אין ללכת לישון עם איפור– מוצרי איפור (גם הבריאים ביותר) נטמעים בעור אם לא דואגים להסיר אותם לקראת השינה. יש להשתמש במטליות לוחות או מסיר איפור וואחכ למרוח קרם לחות כלשהו למניעת יובש והחזרת הלחות לעור.

פורים שמח ובטוח!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך