חילופי שלטון בחמאס, שונא ישראל חדש נבחר

מבלי שתרגישו נבחר מנהיג חדש ברצועת עזה, יחיא סינוואר, במקומו של אסמעיל הנייה * שלא תרגישו בנוח, מדובר בשונא ישראלי קיצוני אחר, ממשוחררי עסקת שליט ומי שאחראי על שיגור הטילים האחרונים על אזור הדרום * בשורה התחתונה, אותו דבר אבל יותר גרוע...
משה סידי הידוע גם כחכם סידי
חכם סידי

תגידו את האמת, נכון שלא הרגשתם שהיו בחירות? רגע אל תתפלאו, אני לא הוזה. ברור שלא הרגשתם, כי הן לא היו באמת וזה קרה בעזה. הנהגת החמאס החליטה, בסיום "הבחירות הפנימיות" למוסדות הנהגתה כי יחיא סינוואר, יהיה מנהיג חמאס החדש ברצועת עזה, במקום איסמעיל הנייה, שמועמד לרשת את חאלד משעל כראש הלשכה המדינית של חמאס.

לפני שנתייחס לגופו של אדם, רק נזכיר שהפעם האחרונה שבהן היו בחירות בעזה, זה היה בשנת 2006, כשארה"ב שלא מבינה הרבה במזרח התיכון (נקווה לעידן שונה, אצל טראמפ . בעצם במחשה שנייה, גרוע ממה שהיה עד כה לא יכול להיות), לחצה על אבו מאזן והפת"ח לערוך בחירות. אבו מאזן התחנן גם דרך ישראל וראש הממשלה אולמרט שלא ייערכו בחירות, אבל ארה"ב, של בוש התעקשה, נערכו בחירות, החמאס ניצח, הפת"ח ואבו מאזן גורשו מעזה (ועד היום לא חזרו וגם אבו מאזן לא יכול לדרוך שם) ומאז אין יותר בחירות!

מאז חמאס עושה "בחירות פנימיות", אחת לעשור. ככה זה ב"חמאסטן", המדינה השכנה שיצרו הסכמי אוסלו (אסון אוסלו מבחינתי). עכשיו הוחלט שוב "בבחירות פנימיות", שהנייה שעמד בראש ממשלת חמאס בעזה, יחליף את חאלד משעל, שיושב בקטאר ונהנה ממנעמי המדינה במפרץ הפרסי ומשם מנסה לפגוע בישראל (גם הנייה רוצה קצת ליהנות כנראה) ואת הנייה יחליף סינוואר.

אל תחגגו, ממש לא. האיש, בן ה-55 הוא שונא ישראל גדול. שונא אחד עזב, הגיע גדול ממנו. הוא ממשוחררי עסקת גלעד שליט בשנת 2011, הוא היה אחד מ-1027 המשוחררים שמאז רובם חזרו לפגוע בנו (עסקה קשה מאוד לישראל, חד משמעית, ויסלחו לי משפחת שליט. או שלא יסלחו. עם עובדות אין להתווכח). איש קיצוני שניסה לגרום מתוך הכלא, לאחר 22 שנות מאסר, לשחררו על ידי תכנון פיגועים בישראל. איש קיצוני שקורא להקצנה ו"הבערת" האזור.

אם זה לא משכנע אתכם, הרי שהפעולות האחרונות של חמאס, שהבעירו את האזור היו בהחלטתו. כאילו מודיע על בואו. זה החל בירי הרקטה לעבר אזור אשקלון ובאש שנורתה לעבר סיור ישראלי שנע סמוך לגדר בעזה. אח"כ הגיע ירי הרקטות לעבר אילת מצדו של מחוז סיני של "המדינה האסלאמית" (דאעש), שקשור גם לרצועת עזה ולחמאס. כמה שעות אחר כך, נהרגו שני פלסטינים תושבי הרצועה כששהו במנהרה בין סיני לעזה.

בקיצור, האיש רוצה להראות לכולם שיש "בעל בית" חדש. הוא ינסה לעשות הכל בכדי שחמאס וישראל יגיעו להסלמה וחשובה התגובה הישראלית. לדעתי היא צריכה להיות חדה ומדויקת ובעלת העברת מסר חד וברור. להבהיר שהסלמה תביא הסלמה קשה יותר. צריך לדבר בשפה של חמאס, לא בשפה בינלאומית מערבית, אף אחד לא מקשיב לזה ברצועת עזה, בוודאי לא המנהיג החדש.

ועוד דבר אחד חשוב להגיד. עסקת שליט גרמה נזק רב. נכון, רצו אותו בבית, נכון, כל העם התאחד לשחררו, אבל, ויש אבל גדול, יש לזה מחיר. מחיר כואב. רוב המשוחררים שחזרו לשטח והיה להם "דם על הידיים", משמע היו אחראים על רצח יהודים וישראלים, חזרו לבצע פיגועים. שליט שוחרר ואחרים מתו ונפגעו. צריך להגיד את זה חד וחלק. עכשיו משוחרר שכזה, ינהל את החמאס. אם חשבנו שאין עם מי לדבר, עכשיו אנחנו בטוחים. אגב אם אתם מחפשים אירוניה, הוא התנגד ל"עסקת שליט" מהכלא, כי רצה להשיג עוד מישראל. אגב מיד כששוחרר קרא… לחטיפת חייל ישראלי נוסף.

המדובר באדם שהקים את גדודי עז א-דין אל קסם, גדודי השטח של חמאס, שמנסים כל הזמן להוציא פיגועים נגד ישראל, יש מי שמקווה שהתפקיד יהפוך אותו לממלכתי, מתון אולי יותר, אבל זה מצחיק אותי. זה לא, להבדיל אלפי הבדלות, אביגדור ליברמן, של לפני ואחרי מינויו לתפקיד שר הביטחון של ישראל, שאמר שיחסל את החמאס ולאחר מינויו והפך ל"יונה" עם מסרי שלום. מנהיג החמאס החדש היה שונא ישראל ויישאר שונא ישראל גם אחרי.

ישראל תצטרך לדבר מתישהו עם החמאס. לצערי. זה קורה עכשיו מאחורי הקלעים, אבל מתישהו יצטרכו למצוא לשבת ולמצוא פתרון, זה לא יכול להמשך ככה, כשכל פעם יהיה עוד סבב אלים, אי אפשר לחיות עם זה לנצח. לא תושבי ישראל ולא תושבי עזה "השבויים" בשלטון חמאס. כמו שזה נראה כרגע, זה לא יקרה בקדנציה של סינוואר. ההפך הוא הנכון, נראה כי בתקופה שלו לא תהיה רגיעה, אלא רצון להדליק את האזור. אבל המזרח התיכון הוכיח כבר שיש דבר אחד בטוח, "ששום דבר אינו בטוח ב"שכונה" המשוגעת שלנו שנקראת "המזרח התיכון".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך