שאפו לימ"ר לכיש ולמשטרת אשדוד

העיר אשדוד מככבת, למרבה הצער, במאבקי הכוחות הבלתי נגמרים בין ארגוני הפשיעה הגדולים בדרום. למזלנו, ימ"ר לכיש ומשטרת אשדוד עושים את העבודה כמו שצריך מול העבריינים המסוכנים

אין שבוע שאין פעילות עבריינית משמעותית באשדוד מצד ארגוני הפשיעה הגדולים בדרום. הם מנסים בכל כוחם לשפר עמדות, להעצים את האחיזה בעיר החמישית בגודלה בישראל, וכפועל יוצא מסכנים לא רק את אלה שהם רוצים לחסל, אלא גם אזרחים תמימים שעלולים להיקלע לאזור בו מטען יתפוצץ או כדורים "ישרקו" בלב ליבה של העיר.

אני עוקב באופן אישי והדוק אחר הפעילות של ימ"ר לכיש ומשטרת אשדוד, ובכל פעם מופתע מחדש מהעוצמה ומשיטות הפעולה המתקדמות של כחולי המדים. הם לא מרפים ולו לרגע בפעילות אחר הגורמים העבריינים המרימים ראש באשדוד, חלק מהם כבר יושבים מאחורי סורג ובריח, חלק אחר עצורים ומתמודדים עם כתבי אישום חמורים ואלה שהצליחו להישאר בחוץ, מצויים במעקב מתמיד, 24 שעות ביממה, ממש כמו שהאח הגדול "יושב" על הדיירים בתוכנית הטלוויזיה עתירת הרייטינג.

אם בעבר ידם של העבריינים הבכירים ברוב המקרים הייתה על העליונה, ולמשטרה לא היו דרכים לפצח את ארגוני הפשיעה הגדולים, הרי שבשנים האחרונות נרשם מהפך של ממש. משטרת ישראל הצטיידה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ביותר, חלקם מותרים לפרסום וחלקם לא, ואין היום שום אפשרות לבצע פעילות עבריינית מרחיקת לכת, מבלי שגורמי הביטחון יהיו שם בזמן אמת, בשידור חי. זה ממש לא מקרי שרוב ראשי ארגוני הפשיעה בארץ עצורים, חלקם מתמודדים עם תיקים כבדים ביותר שעשויים להשאיר אותם בכלא עשרות שנים. המשטרה פועלת מולם לא רק במישור הפלילי, אלא הבינו שרק אם יצליחו לפרק ארגוני פשיעה במישור הכלכלי, רמת הפשיעה בארץ תצטמצם באופן דרמטי. המדינה מחרימה וילות חלומיות, רכבי יוקרה וכסף מזומן, ועושים זאת בשיטתיות יחד עם היחידה הכלכלית ומס הכנסה.

גם באשדוד הפעילות המשטרתית מורגשת היטב. אני מקיים שיחות ערות לא פעם ולא פעמיים עם קצינים בכירים במשטרת אשדוד ובימ"ר לכיש, ובכל פעם מופתע מחדש מהפעילות המוצלחת שלהם שנותנת שקט (עד כמה שאפשר) לתושבי אשדוד. בימ"ר לכיש יש אנשי מקצוע מהטובים בארץ, ואם בעבר היחידה המרכזית החולשת על מרחב לכיש, השתרכה בתחתית הרשימה מול היחידות המרכזיות המובילות בארץ, הרי שבשנים האחרונות חל שינוי אדיר של 180 מעלות באיכות ובכמות הפעילות המבצעית של ימ"ר לכיש. קציני ובלשי הימ"ר חתומים על שורה של הישגים מקצועיים ברמה הארצית, וכפועל יוצא זכו לפרסים ולתקציבים משמעותיים כדי להגדיל את הפעילות ולצמצם את הכח של ארגוני הפשיעה באזור.

גם משטרת אשדוד כבר מזמן אינה משטרה שפועלת בסטנדרטים של תחנת משטרה "מרובעת". מפקד התחנה היוצא סנ"צ נועם שקל, הכניס סטנדרטים מקצועיים חדשים במשטרת אשדוד, והמפקד הנכנס סנ"צ שמעון פורטל, ימשיך באותה מדיניות בלתי מתפשרת. זה חשוב מאוד לעיר ולתושביה, וככל שיהיה חיכוך קבוע בין המשטרה לגורמים העבריינים, כך העיר תהיה שקטה יותר.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך