יום הסידורים המרוכז לחיילים בודדים ביוזמת ארגון נפש בנפש התקיים בבית החייל בתל אביב

למעלה מ- 1,500 חיילים בודדים מכל העולם הגיעו לקבל את כל השירותים להם זקוקים במהלך השירות הצבאי ולקראת שחרורם מצה"ל. באירוע נכחו גם שר האוצר, משה כחלון, שרת העליה והקליטה, סופה לנדבר ושר הפנים, אריה מכלוף דרעי.
יום הסידורים המרוכז לחיילים בודדים ביוזמת ארגון נפש בנפש התקיים בבית החייל בתל אביב

הארוע בבית החייל נערך ביוזמת ארגון נפש בנפש ומתמקד בעזרה לחיילים הבודדים – שר האוצר, משה כחלון באירוע: "זה לא מובן מאליו שנער ונערה בני 18 עוזבים את כל מה שהכירו ובאים לבד לשרת בצבא מעבר לים. מדינת ישראל היא הבית של כל העם היהודי, גם ביתכם, ולכן אתם כאן איתנו. אנחנו מעריכים אתכם על השירות כאן ואוהבים אתכם. אנחנו לא אוהבים אתכם רק במילים אלא גם במעשים ולכן העלנו לכם את השכר ב-50%. לא קל להיות רחוקים מהבית בצבא, לא לילידי הארץ, ולכם עוד הרבה פחות. אנחנו כמדינה נעשה כל מאמץ לעזור לכם לעבור בצורה נוחה את השירות הצבאי – ולהשתקע בארץ כדי לבנות את ביתכם איתנו כאן במדינת ישראל."

שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר, ביום הסידורים של ארגון נפש בנפש: "להיות עולה חדש זה לא פשוט, להיות עולה חדש שהוא גם חייל זה אתגר גדול הרבה יותר. לכן, כשרת העלייה והקליטה, חרטתי על דגלי את הגדלת הליווי הצמוד לכל חייל, לאורך כל השירות הצבאי. עלינו לחסל את הבירוקרטיה המכבידה ולהקל על שנות השירות של החיילים הבודדים בכל דרך אפשרית. כך נהפוך את צה"ל ואת מדינת ישראל לבית חם ואוהב עבור החיילים ונספק להם את המשפחה שחסרה בארץ. המידע והשירותים הרבים אליהם נחשפים החיילים ביום הסידורים מסייע להם מאד בהמשך השירות ופותח בפניהם הזדמנויות, פרויקטים והטבות שיקלו על מהלך השירות והקליטה המיטבית בארץ."

במקום נערך בנוסף סיור של חברי ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ ד"ר אברהם נגוסה ובהשתתפות הח"כים יואל רזבוזוב, מירב בן-ארי ויוליה מילנובסקי. יו"ר הועדה ח"כ ד"ר אברהם נגוסה: "לאחר דיונים בועדה בנושא החיילים הבודדים, הסיור נתן לי ולחברי הועדה להבין את הצרכים והאתגרים שהחיילים הבודדים מתמודדים איתם בשטח. כמו גם הקשיים של משרדי הממשלה והארגונים המתנדבים לסייע לחיילים הבודדים העולים. אנו נמשיך לפעול למענם בועדה ובחקיקה."

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל ארגון "נפש בנפש": "לאורך כל השנה כולה אנו זוכים לפגוש צעירים וצעירות אמיצים, שהחליטו מתוך בחירה אישית לעזוב הכל מאחור בארץ מולדתם, לעלות ארצה ולשרת בצה"ל ונפעמים כל פעם מחדש מהאומץ, תחושת השליחות, הערכים ורוח ההתנדבות שלהם. הערכה זו אינה אלא חלקיק קטן מההתרגשות ותחושת הסיפוק אותה אנו מרגישים היום כשאל מול עיננו מתקבצים יחד יותר מ-1,500 חיילים בודדים עולים תחת קורת גג אחת. הגאווה שבה הם לובשים את מדי הזית של צבא הגנה לישראל מחזקת אצלנו את ההכרה בזכות שנפלה בחלקנו לסייע ולתמוך בכל אחד ואחת מהם, בין אם זה בנושאים טכניים כמו צמצום הליכים ביורוקרטיים ובין אם זה פשוט להיות אוזן קשבת, ועל ידי כך ליטול חלק פעיל בהגשמת החלום הציוני שלהם, הלכה למעשה." 

כאמור, למעלה מאלף חמש מאות חיילים בודדים מ-60 מדינות וכלל היחידות הצה"ליות הגיעו הבוקר, יום חמישי, ל"יום סידורים", שארגנו עבורם ארגון "נפש בנפש" וארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), בשותפות עם משרד העלייה והקליטה, אכ"א מופת בצה"ל, קק"ל, רשות האוכלוסין וההגירה והסוכנות היהודית. זוהי השנה הרביעית ברציפות, שבסיוע יחד למען החייל, בית החייל בתל אביב הפך ליום אחד ל-One Stop Shop ובמסגרתו הוענקו לחיילים הבודדים כל השירותים להם הם זקוקים במהלך השירות הצבאי ולקראת שחרורם מצה"ל.

בין היתר, ניתנו במקום שירותי הנפקת תעודת זהות ודרכון על-ידי נציגי משרד הפנים, המרת רישיון נהיגה מרישיון זר לישראלי על ידי נציגי אגף הרישוי של משרד התחבורה, מימוש זכויות הניתנות ע"י משרד העלייה והקליטה, המוסד לביטוח לאומי, משרד התמ"ת והסדר הזכאות לקבלת מכולה או חבילות מחו"ל ללא תשלום מכס. באירוע לקחו חלק גם נציגי משרד החינוך ומשרד הבינוי והשיכון, שאמון על סיוע בשכר דירה לחיילים, וכן יועצים פיננסיים, יועצי אקדמיה ותעסוקה, שסיפקו הכוונה לחיילים בודדים העומדים לפני שחרור מצה"ל. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך