פרידה מרגשת מהמנהל המיתולוגי של מקיף ה'

לאחר 33 שנות עשייה חינוכית, עם הישגים מרשימים בכל קנה מידה, יעקב לוי סיים בקיץ האחרון את עבודתו כמנהל מקיף ה'. לוי אמר בערב פרידה מרגש שהתקיים בשבוע החולף: "הייתה לי הזכות לעבוד עם צוות מורים שהם מורים לחיים והוכחנו שהבלתי אפשרי הוא בהחלט אפשרי"
פרידה מרגשת מהמנהל המיתולוגי של מקיף ה'

"יעקב לוי הוא מנהל שחי כל תלמיד ותלמידה, מכיר את אופיו ואת הבעיות שלו ויודע להתאים הפתרונות בשבילם. לא היה קל איתך, כי על יעקב לוי אי אפשר להשתלט, אבל לנגד עיניך עמד תמיד הצד המקצועי ולא האישי", כך אמר ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי במסיבת הפרידה מיעקב לוי, מנהל מקיף ה' ב-33 השנים האחרונות.

במעמד הפרידה ראש העיר חשף כי לאור ההצלחה בהקמת המכללה להנדסאים וטכנאים הפועלת תחת מקיף ה', הוא ביקש מיעקב לוי להכין תכנית אב למבנה הלימודים של ביה"ס הטכנולוגי שהעירייה מתכוונת להקים במקיף ב'.

במהלך המפגש המרגש בהשתתפות בוגרים מהמחזורים הראשונים, אנשי חינוך, בכירים בעירייה, צוות המורים, חברים ובני משפחה, יהודה פרנקל מחזיק תיק החינוך בעירייה, זקף לזכותו של יעקב את היוזמה שכל תלמיד באשדוד יוגש לבגרות. פרנקל: "מאז כל התיכונים בעיר אימצו זאת. אני מאחל לך שהמחר שלך יהיה יפה מהאתמול". במהלך הערב העלו על נס מקרים שבהם יעקב לוי הסכים לקבל לביה"ס תלמידים שנפלטו מהמערכת כי המוטו שלו היה שהוא האמין בהצלחתו של כל תלמיד, ואכן התלמידים סיימו בהצלחה את בחינות הבגרות.
מנהל מקיף ה', שלומי פייער: "החלום האמיתי שלי היה להתמודד על תפקיד של בית ספר צומח, בית ספר שאני אקים בצלמי ובדמותי. חיפשתי בית ספר כזה אך לצערי לא הצלחתי להגשים את החלום. אתה יעקב הצלחת, את בית הספר הזה עיצבת בצלמך ובדמותך, בית הספר הזה הוא מפעל החיים שלך, בית הספר הזה מצליח להגיע להישגים דמיוניים והוא ימשיך להגיע להישגים דמיוניים".

יעקב לוי אמר בהתרגשות לצוות המורים: "הקמנו מפעל אדיר, הוא שלכם בדיוק כמו שהוא שלי ובלעדיכם לא יכולנו להגיע עד הלום. אני רוצה לומר לכם תודה". תחת אמתחתו יצאו מנהלת מקיף ד' יהודית ביטון והמפקחת חנה הקסטר. את יעקב ליוו בעלי תפקידים מרכזיים כמעט לכל אורך תפקידו ועזבו יחד איתו, הסגן הרי לופו ומנהל חטיבת הביניים דוד גנון.

הערב היה בנוי במתכונת של "חיים שכאלה" בניצוחם של הרכזות החברתיות, המלאות בהפתעות, סיון רט ויפעת בן-גיגי. במהלך הערב התקיימו פאנלים שונים אותם הנחה המורה והמחנך שמוליק שוקרון. בפאנלים בהשתתפות בוגרים שהגיעו לתפקידים בכירים בכלכלה, באקדמיה, ברפואה, בתעשייה ובצבא, אנשי חינוך ומשפחתו, עלו אנקדוטות מעניינות מהעבר. הם סיפרו כי יעקב לוי החל את דרכו כמורה לביולוגיה והקים גינת ירק ופינת חי. במפגש המרגש התברר כי חלק מהבוגרים מהמחזור הראשון עדיין קוראים לו "המנהל".
מקיף ה', בניצוחו של יעקב, הגיע להישגים מרשימים עם מעל ל-90 אחוזים במספר הזכאים לתעודת בגרות כאשר בשנת 2014 התיכון הגיע להישג שיא עם 100 אחוזים זכאים לבגרות.

לסיום יעקב לוי ציין כי "הייתה לי הזכות לעבוד עם צוות מורים שהם מורים לחיים והוכחנו שהבלתי אפשרי הוא בהחלט אפשרי והמוטו שכל תלמיד יכול הפך לממשי. איפה יש עוד מורים כאלה? אני מצדיע ואומר תודה ומאחל למנהל שלומי שייהנה מבית הספר כמו שאני נהניתי וימצא את הדרך לראות בכם מורים לחיים ויצליח להוביל אתכם לעוד ועוד יעדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך