באים בטוב: תרבות הרחוב הגיעה לאשדוד!

רחבת המזרקה שבהצטלבות הרחובות רוגוזין ושבי ציון נמלאה חיים באחד מאירועי 'באים בטוב' - מיזם שימשך 52 שבועות ונועד לחבר בין תרבות, אמנות, קהילה ועירוניות.
באים בטוב: תרבות הרחוב הגיעה לאשדוד!
באים בטוב, צילום :odrey

פרויקט 'באים בטוב' של החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד נפתח שבוע קודם לכן באירוע "סיור מוזיקלי" עם שני נגנים – חלילן וגיטריסט שנערך ברובע ב' בעיר. הפעילות השנייה התקיימה השבוע ברחבה הסמוכה למזרקה במרכז המסחרי רובע א', בהפקה ושיתוף פעולה של החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד עם אמן הגרפיטי ומוביל סצנת ההיפ הופ  דודי שובל המכונה "one love" וליאור הולידיי קוגן, רקדן ומדריך היפ הופ מקצועי האשדודים.
מוזיקת 'היפ- הופ', "ספוקן וורד", רמקולים, משטח  PVC, "פרי סטייל", אלתורים וברייקדאנס – כל אלה כבשו את רחבת המזרקה במרכז המסחרי ברובע א' בעיר ביום חמישי האחרון . לאירוע בהשתתפות עשרות אמנים שהגיעו מרחבי הארץ , הצטרפו תושבים שעברו במקום ולא יכלו שלא לרקוד, לתעד ולהתרגש מהמתרחש. אל רחבת הברייקדאנס במקום הגיעו אמנים מהסצנה מרחבי הארץ מראשון לציון, הרצליה, פתח תקווה ואשקלון, כולם ידידיהם ומכריהם של ליאור הולידיי קוגן ודודי שובל מוביל הסצנה בעיר אשדוד.

תושבי העיר שעברו במקום הצטרפו אף הם עלו על רחבת ה-PVC רקדו, אלתרו בספונטניות והפגינו שמחת חיים והנאה . שובל יחד עם נעמי אדר הופמן ,המשנה למנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי והממונה על מוסדות האמנות בעיר וימית שמעון, רכזת תרבות ואמנות בקהילה ובמרחב הציבורי  יצרו מעגל של שירה וריקוד בקהילה שמעודד ביטוי עצמי. אט אט החל המעגל לגדול דרך עוברי אורח במקום ובין אם דרך שיתופים ברשתות החברתיות שיצרו סקרנות והניעו אנשים להגיע.  דודי שובל, המאסטר האשדודי להיפ הופ ולסצנת תרבות הרחוב מסביר מעט על האירוע ומספר לנו אודות האלמנטים המשמעותיים בהתרחשות: "הדיג'יינג- שלא כמו dj בברים, בסצנה הם ממש לוקחים חלק פעיל באמצעות סגנונות מוסיקה שונים שעברו אבולוציה והפכו למוסיקה אלקטרונית שנכנסה למיינסטרים. הראפ והאמסיינג- הנחיית אירועים ואילתורי פריסטייל, אומנות החריזה המתחברת עם נאום, דיבור, פרוזה ושירה סחפה את העולם ויצרה בין היתר את הסלנג שהשפיע על כל השפות בעולם . ברחבה באשדוד ניתן היה לשמוע ראפ בעברית שאולתר על המתרחש, מישהו אחר שסיפר בשירה על שגדל ברובע ו' ומישהו אחר שעשה גם ראפ בשפה הרוסית. ריקוד הברייקדאנס, שהוא בעצם אקרובטיקת רצפה בסגנונות שונים על מקצב הברייקינג) והאולסטיילס -בריקוד ההיפ הופ יש הרבה סגנונות ותת ז'אנרים לכל סגנון, גרוב, פופין, לוקינג, וויוין, קראמפ ועוד כל אחד והסטייל שלו  ועל רחבת ה-pvc שאולתרה במקום ניתן היה להבחין אפילו  בילדים בני שמונה. ואי אפשר בלי לציין את  הגרפיטי- זהו בעצם העולם האמנותי בתרבות הרחוב או  התקשורת  החזותית של הרחוב בימינו, החלק שעם חשיבה נכונה ושיתופי פעולה יכול להפוך לאמנות רחוב נכונה, עדכנית, עוצמתית ובועטת."

אמנות ותרבות בקהילה ובמרחב הציבורי הפכו בעשור האחרון למיזמים עירוניים המיועדים לענות על צרכי האוכלוסייה המקומית כתנאי הכרחי להתחדשות עירונית: מעורבות תושבים והתפתחות יצירתית מהשטח מעלה, משנות את אורח החיים במרחב העירוני ומחזקות אותו וזו הסיבה לתמיכתו של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי הרואה באמנות אמצעי לחיבור בין אנשים המדגיש את הפלורליזם ומחזק את המרקם הקהילתי ומשום כך בחר אורן טואיל ,מנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי והצוות המופקד על המיזם למקד את פעילויות "באים בטוב" ברובעים הוותיקים: א', ב', ד' ו- ו'. במשך 52 שבועות תתקיים בכל שבוע פעילות אחרת של אמנות או של תרבות במרחב הציבורי תחת הכותרת 'אמנות שמחברת אנשים' כשהדגש הוא על תרבות ואמנות בשטח, בגובה העיניים ולא על במות, ללא כל עלות- כולם מוזמנים להגיע.
האירוע הקרוב יתקיים ביום חמישי 19.1 בשעה 13.30 ואליו יגיעו חברי אגודת אמני אשדוד למתחם המקורה של השוק ברובע ו', יציבו כני ציור ויבצעו רישומים זריזים בצבע ובשחור לבן  בהשראת השוק, האנשים והאווירה ויחלקו את הציורים למבקרים במקום. אפשר לעקוב ולהתעדכן בפעילויות השונות בעמוד הפייסבוק: "מרחב יצירה אשדוד" . אם באים בטוב – לא תבואו?

באים בטוב, צילום :odrey
באים בטוב, צילום :odrey

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך