נתונים מדאיגים

"כל זוג שביעי מתגרש...". זה היה הנתון לשנת 2005. נתון בהחלט מדאיג.
טור עזרה

והיום, אחרי 10 שנים שבהן הוכפלו ושולשו ספרי ההדרכה, הסדנאות, ההרצאות והיועצים הזוגיים, שאמורים היו למזער את התופעה, הנתון החדש מחריד עוד יותר. בשנת 2015 – "כל זוג שלישי מתגרש". מה קרה לנו? איך יתכן, שלמרות כל הידע, ההרצאות המצוינות ואנשי מקצוע מעולים, מפלס הגירושין רק עולה, במקום לרדת? מוזר לא?

מה עוד לא נכתב על זוגיות? אלו טיפים עוד לא קיבלתם? לאיזו הרצאה על עניינים "שבינו לבינה", עדיין לא הלכתם? אלו רשימות "עשה" ו"אל תעשה", כבר גזרתם ותליתם על המקרר, כדי להגיע לזוגיות ה"מושלמת", שתחיו בה באושר ועושר? הפסקתם לספור, אה?
האם כל האפשרויות שהזכרתי, לא אמורות לעזור לזוג שנקלע למשבר ביחסים? מהו הפתרון? הפתרון טמון בעשייה! קריאה, הקשבה להרצאות, ידע והבנה, לא מספיקים כדי לגרום לשינוי משמעותי. לא בחיים האישיים, לא בזוגיות, ולא בשום תחום אחר. רק פעולה אקטיבית, הלכה למעשה, מקדמת לשינוי מהותי.

כשם שלא יעלה על הדעת, שאדם ילמד לשחות מקריאת ספרים, מבלי לקפוץ למים. כשם שאי אפשר לרזות מקריאת שיטות הרזיה, מבלי לאכול נכון, בפועל. כך אי אפשר לשנות התנהלות או התנהגות, ללא פעולה אקטיבית. אי אפשר לצַפות שישתנו דברים בחיינו, מבלי לעשות מעשה. ולפעמים זה מצריך מעשה אמיץ של שינוי. רגע! שלא תבינו אותי לא נכון. אני לא באה לגרום לכם להפסיק להתעניין בחומר מקצועי על זוגיות, או לא להשתתף בסדנאות מעצימות. להיפך, אני באה להדגיש עד כמה הידע חשוב, וכמה ההכוונה של איש מקצוע, זה מחייב… בתנאי(!) שכשחוזרים הביתה, ופוגשים את בן/בת הזוג, עושים ביחד עבודה, ומיישמים את כל התובנות לכדי עשייה, תכלס' בשטח.

אם שמעתם הרצאה על "תקשורת חיובית מקרבת", או השתתפתם בסדנה לשיפור האינטימיות (שכבר התפוגגה עם השנים), או קיימתם מפגשים עם יועצת זוגית, זה הזמן להגיע הביתה וליישם את כל מה ששמעתם. כי רק תרגול מייצר הטמעה ושינוי!

אתם יודעים מה? לא הכל. תתקדמו צעד אחר צעד. תטפסו לאט ובבטחה לעבר מטרות שתציבו לעצמכם מראש, כפרט וכזוג. דברים שלא מתאימים לזוגיות שלכם, בהחלט נכון יהיה לסנן מתוך המידע שקיבלתם רק את הרלוונטי לאישיות, לערכים וליעדים שלכם. אם בחרתם בייעוץ זוגי, אצל איש מקצוע המומחה בתחום, הוא ידע לעזור לכם לתפור את החליפה המתאימה עבורכם. כך או כך, יש לקחת את עצמכם בידיים ולהתחיל בעשייה יומיומית להגשמת השאיפות המשותפות שלכם. אחרת, תישארו בדיוק באותו מקום.

וביננו? אין דבר כזה "בדיוק באותו מקום"… אם לא מתקדמים – נסוגים לאחור. הציבו מטרות מוגדרות, הכניסו את המפתחות לסוויץ' והניעו את גלגלי היחסים הזוגיים שלכם כדי לצאת באמת לדרך משותפת, לעבר שיפור הזוגיוּת. אל תחכו למשברים בלתי הפיכים! אתם לא רוצים להיות חלק מהסטטיסטיקה המדאיגה… היו אתם אלה שמשפרים אותה.
אני כאן בשבילכם!

בהצלחה!
שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך