המיליונר הבא יגיע מאשדוד?

שלב סיכומי השנה לא פסח על מספרי המזל, ולצד המספרים החמים שעלו בגורל הכי הרבה פעמים בשנה העברית החולפת, חשף מפעל הפיס היכן אהבו תושבי ישראל לרכוש את טפסי הלוטו שלהם. במקום השלישי ניצב הביתן האשדודי ברחוב רמב"ם. ביקור קצר במקום בצהרי יום שישי מגלה כי רוב הלקוחות הם גמלאים אשדודים ותיקים. אלוהים, תן לי רק טיפת מזל...
המיליונר הבא יגיע מאשדוד?

בפתיחת שנת תשע"ז גם מפעל הפיס סיכם את השנה שחלפה, חשף את המספרים החזקים שעלו בגורל במהלך הגרלות הלוטו בשנת תשע"ו, וגם את הביתנים שנמכרו בהם הכי הרבה טפסי לוטו. במקום הראשון ממוקם ביתן מרחוב בבלי בתל אביב, ואחריו הדוכן שברחוב פנחס לבון בנתניה, זוג הדוכנים שהוביל גם בתשע"ה. אחריהם ממוקמים הדוכנים ברחוב רמב"ם באשדוד, ברחוב שלמה המלך בקריית אונו וברחוב המייסדים בפרס חנה כרכור.

ביקור בדוכן בבוקר יום שישי מגלה כי מרבית המבקרים בו הם גברים, כמעט כולם בגיל הפנסיה. לעובדים בדוכני הפיס אסור להתראיין, וגם מי שמגיע לשם לא שש לשתף פעולה. אם מישהו מוכן לדבר, זה בעילום שם. אחרים שואלים האם כבר סיימתי את הבישולים לשבת. סוג של רמיזה, שהצקתי להם כבר מספיק…

הגבר האמיץ היחיד שמוכן להיחשף בשם ואפילו להצטלם הוא מירו חג'ג' (74), גמלאי מוותיקי אשדוד, שגר ברובע, ומסיים בדיוק את הקניות האחרונות לשבת. הוא מספר שמי שמגיע למלא בדוכן טפסים הם בדרך כלל לקוחות קבועים, הפנסיונרים הוותיקים שגרים בסביבה.

למה לדעתך דווקא בביתן הזה מכרו הכי הרבה טפסים באשדוד?
"הבחור והבחורה שעובדים פה הם הכי נחמדים, וחוץ מזה זה מרכז קניות, מי שגר כאן ומי שרגיל לקנות כאן, לא ילך לרובעים החדשים, אז הוא מגיע לכאן. שמים אצלו גם עיתונים של 'ישראל היום', מגיעים אליו מכל מיני מקומות רק בשביל לשלוח, זה מקום חמוד".

איזה טופס אתה ממלא?
"בדרך כלל צ'אנס. רוב הזמן אני מפסיד, אבל מדי פעם יש זכייה. לפעמים אני שולח כל יום, לפעמים כמה פעמים ביום, יכול להיות חודש שבכלל לא אשלח. גם אשתי והילדים באים לפה לפעמים לשלוח טופס".

אל הדוכן מגיע גבר כסוף שיער, גמלאי אשדודי, חמוש בטפסי לוטו, מברר את המספרים שעלו בגורל, ומחשב שבסך הכל מגיע לו 400 שקלים. את הטפסים האלה מילא עם עוד שלושה חברים. הוא מספר שאין לו מקום קבוע לשליחת טפסים או לגירוד כרטיסי מזל. "יש לי כסף, ואני רוצה לבזבז", הוא אומר. "אני שולח הכל, גם טוטו. שולח לבד, שולח עם חברים, שולח סתם, מה שבא ואיפה שבא".

בכמה אתה שולח? הרווחת פעם?
"אה… זו כבר הצהרת הון… הרווחתי פעם 30 אלף שקל בכרטיס גירוד. אבל אני רוצה להגיד לך שככל שיש עניים, שאין כסף ועבודה, ככה יהמרו יותר. לא תמצאי פה עשירים, זה הרובע, זה סימן שכל האזור הזה עניים".

והגבר ששולח אותי הביתה למטבח אומר: "הם גמלאים, ומה עושים בפנסיה? מחפשים ריגושים, אלה הריגושים שלהם".

למרות העובדה שאין כל דרך לנחש את המספרים שיעלו בהגרלות הפיס הבאות, עבור מי שמבקש טיפת מזל, וחושב שהנתונים הסטטיסטיים יעזרו לו (על אף שמבחינה סטטיסטית אין למספרים כל משמעות), חשפו במפעל הפיס כי המספר החם של השנה היה 26, והוא עלה בהגרלת הלוטו 24 פעמים במהלך השנה האחרונה. את המקום השני חולקים המספרים 1, 5, 6, 13 ו-20, שעלו כל אחד 22 פעמים. המספר 13 היה בין המספרים החמים גם בשנה שעברה. המספר 6 היה "חם" במיוחד, והופיע 20 פעמים כמספר השביעי, המספר הנוסף המשדרג את הזכייה בפרס הראשון בלוטו. עוד צוין כי בשנת תשע"ו חילק הפיס 359,639,391 מיליוני שקלים בפרס הראשון והשני בלוטו.

במהלך שנת תשע"ו, הצטרפו בזכות הלוטו 58 מיליונרים חדשים לרשימת הזוכים. ממפעל הפיס נמסר כי 31 מתוכם זכו בהגרלת הלוטו בטופס הרגיל, ו-27 מתוכם זכו בהגרלת הדאבל-לוטו, כולם בסכום של מיליון שקלים ומעלה. עוד עלה כי המקומות הטובים ביותר לגור בהם כדי לזכות בפרס הראשון בלוטו הם אזור גוש דן, ממנו הגיעו השנה שמונה זוכים בפרס הראשון בלוטו, ואזור השרון, ממנו הגיעו ארבעה זוכים בפרס הראשון.

"אמרת שיש לך שתי שאלות, ובינתיים מילאת דף", מעיר לי אחד מיושבי בית הקפה, שחוזר לדוכן לשלוח עוד טיפת מזל לפני שנכנסת השבת. "בואי, תמלאי בשבילי טופס", אומר בעל הדוכן, "אם אני אזכה, תקבלי בוחטה". מילאתי, ברור שמילאתי…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך