מהומה בטקס פרסי אופיר באשדוד: השרה רגב נטשה בזעם את האולם בעקבות שיר ערבי

.
מהומה בטקס פרסי אופיר באשדוד: השרה רגב נטשה בזעם את האולם בעקבות שיר ערבי

מהומה רדפה מהומה בטקס פרסי אופיר שהתקיים בליל אמש (חמישי) בעיר הנמל – אשדוד. תחילה בהופעתו של תאמר נפאר, זאת לאחר שכבר כמה ימים שהתקשורת דשה בשאלה האם האקדמיה צנזרה את הופעתו כי רצה לשיר משיריו של מחמוד דרוויש, וביום המופע הודיעו כי למרות הכל תאמר יופיע. נפאר עלה על הבמה וביצע ביחד עם יוסי צברי את השיר "תרשום אני ערבי".

בתגובה השרה רגב הכריזה שלא תהיה קהל לשיריו של דרוויש, ועזבה את האולם בהפגנתיות. לאחר מכן כאשר עלתה השרה לנאום שעה אחר כך התייחסה לכך, ומשם העניינים התחממו: "יש זהות ערבית ואני לא רוצה למחוק אותה. אבל בסוף השיר הוא אוכל את הבשר של כולנו – העם היהודי. לזה איש לא צריך להסכים או להיות סובלני לזה".

קולות בוז וצעקות ליוו את הנאום ורבים יצאו מהאולם. המהומה ששררה שם הייתה כל כך רועשת עד שבשלב מסוים השרה פשוט נאלצה לעמוד ולשתוק. בכל הסיפור הזה כמובן הוסט אור הזרקורים מהזוכים עצמם, ולכן בוא נחלוק רגע כבוד לסרט "סופת חול", הסרט הטוב ביותר בקולנוע הישראלי השנה.

למרות הכל גם לכאן הפוליטיקה חלחלה, מדובר בסרט שכולו בשפה הערבית ומי שעבדו עליו מגיעים מלאומים ודתות שונות. לכן באופן לא מפתיע אחרי מה שקרה בטקס, השחקנים הערבים בקאסט סירבו לעלות לבמה לצד השרה רגב.

מי שזכה "להחזיר" לשרה באותו מטבע הוא הזמר תאמר נפאר, שבעת נאומה שלה הוא עצמו יצא בהפגנתיות. לאחר שהרוחות נרגעו שוחחנו עימו ועם אודי אלוני, במאי הסרט "ג'נקשן 48" בו תאמר מככב. למרות המהומה שחוללה ההופעה, השניים עומדים מאחורי הבחירה שלהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך