קלף של מזוזה מלא בקשקושים התגלה בתוך מזוזה במוסד ציבורי

נציג של מוסד ציבורי בולט וחשוב בעיר, הגיע למועצה הדתית באשדוד כדי לבדוק שתי מזוזות, בבדיקה מהירה התברר כי במזוזה אחת כלל לא היה קלף, ובמזוזה השנייה נרשמו קשקושים לא ראויים בלשון המעטה
קלף של מזוזה מלא בקשקושים התגלה בתוך מזוזה במוסד ציבורי

שבועיים מאז הודעתה של המועצה הדתית לציבור הרחב על מבצע בדיקת תפילין ומזוזות חינם לתושבי העיר, וכבר מגיעים למועצה מידי יום ביומו, תושבים מאזורי העיר השונים לבדיקות מזוזות וכן תפילין.

במהלך בדיקות אלו מתגלים פסולין שונים כמו אותיות שהתפוררו כתוצאה מחום חזק, שלאחר בירור קצר התברר שהתפילין היו מונחים מול שמשת הרכב, מה שגרם לקרני השמש הלוהטות "לבשל" את התפילין, שכידוע עשויות מעור בהמה וזה הדבר המסוכן ביותר עבור התפילין שנפסלו מיידית.

השבוע נשבר שיא חדש, מזעזע במיוחד. יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, יחד עם הרב חיים בן חמו המרכז את המבצע של הבדיקות, גילו הפתעה מאוד לא נעימה. נציג של מוסד ציבורי בולט וחשוב בעיר, ראה את הפרסום של המועצה הדתית, וכך הסיר את שתי המזוזות עם הבתים שלהם וניגש למועצה הדתית, הרב בן-חמו אשר לו נוהל קבוע שהמועצה מקבלת אך ורק את המזוזות בלבד, ללא הבתים, עיכב את האזרח ופתחו יחד את בתי המזוזה ולתדהמתם התגלה מראה כואב. באחת כלל לא היה קלף, ובשנייה כשהוציאו את הקלף, חשכו עיניהם כאשר התברר שהיה רשום על הקלף מספר אותיות זהות ועוד קווים ושום מילה מתוכן המזוזה של שמע ישראל.

789

הרב בן-חמו הרגיע את נציג המוסד שלרגע היה בהלם מוחלט, "טוב שזכרת להביא את המזוזות לבדיקה היום, המזוזה היא השמירה על בני הבית על העובדים ולכל מי שנכנס ויצא בבית", אמר הרב בן-חמו.

בעקבות מקרה מצער זה, יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן קורא שוב: "כשניגשים לרכוש תפילין ומזוזות יש לרכוש אך ורק ממקום מורשה עם תעודה מוסמכת בהכשר הרבנים, ולא להתפתות ולקנות מאנשים לא ראויים במחירים מצחיקים ומוזרים וכך ננצל מתופעות חמורות כמו אלו".
יצויין כי המבצע כולל בדיקת התפילין והתיקון. פתיחה וסגירה בעלות כוללת של 100 שקל בלבד (מחיר מסובסד). הבדיקה והתיקון כאמור חינם. בדיקת מזוזות ללא תשלום כלל. את התפילין והמזוזות ניתן למסור במשרדי המועצה הדתית אצל הרב חיים בן חמו (קומה ג'), כל יום בין השעות: 12:00 – 09:00. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר "המועצה הדתית אשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך