טיפים לעיצוב חדר הסטודנט במינימום הוצאות

השנה האקדמית בפתח ...וכבר הסטודנטים מתארגנים על מקומות מגורים חדשים וחושבים על עיצוב הדירה כיצד ניתן לחסוך בעיצוב דירת סטודנטים?גרים בדירה שכורה ולא רוצים להשקיע יותר מדי? יש פתרונות חסכוניים ולא רעים בכלל
טיפים לעיצוב חדר הסטודנט במינימום הוצאות
צילום: מנחם עוז

בכל שנה בחודש ספטמבר נרשמת התעוררות בקרב סטודנטים המתארגנים על מגורים לשנת הלימודים הקרובה, שתחל בסוף חודש אוקטובר. רשתות הריהוט מדווחות על עלייה של כ- 40% ברכישת ריהוט המיועד לדירות סטודנטים.

לדברי אסף טייכמן, סמנכ"ל רהיטי דורון: "מגורי סטודנטים מתאפיינים לרוב בשטח מחייה מצומצם וזמני בטווח של שנה- שנתיים. הסטודנטים מתעניינים ברכישת ריהוט פונקציונלי ומחפשים מחיר מנצח. רוב סוגי הרכישות מתרכזות במיטות ברוחב 120 ובשולחנות עבודה הכוללים מקומות אחסון נוחים, נגישים ופרקטיים וכן בארונות שיתאימו לחלל הקטן וימקסמו את יכולת האחסון בחדר"

אסף טייכמן, מעניק כמה טיפים כיצד לרכוש במינימום הוצאות ומקסימום יעילות:

לפני רכישת רהיטים לדירה/חדר מומלץ לקחת מידות מדויקות של החלל ולבחור רהיטים שיוכלו לשמש גם בשנים הבאות תוך ניצול מקסימאלי של השטח.

הגדרת תקציב וסדר עדיפויות לרכישות הנדרשות מהמעבר למגורי סטודנטים. בדקו והגדירו את התקציב שתוכלו לייעד לריהוט וקחו בחשבון גם עלויות של הובלה והרכבה שיידרשו וכן את זמני האספקה. בחלק מהמקרים ניתן לקבל השתתפות של בעל הנכס על רכישת ארון שישאר בדירה אחרי שתעזבו.

צילום: מנחם עוז
צילום: מנחם עוז

תכנון סידור הרהיטים המיועדים לחלל החדר. התייעצו עם אנשי מקצוע למיקום המיועד בחדר, תכננו את גודל הרהיטים הנכון שניתן לשלב לפי גודל החדר וכמות הרהיטים המתוכננת בחדר. תכננו נכון את מיקום הרהיטים בהתייחס לתאורה טבעית, אזורי האירוח הנדרשים, התייחסו לנקודות הפתחים בחדר ולנקודות החשמל והתקשורת בקירות.

לסטודנט הישראלי הממוצע חפצים רבים, תמיד כשעוברים ממקום למקום מופתעים מחדש לגלות כמה פריטים נצברו, חלקם שימושיים וחלקם כבר לא ממש שימושיים… בחנו היטב כמה מהפריטים האלו אכן חשובים, מה ניתן להשאיר אצל ההורים ומה ניתן להעביר הלאה ולמסור.

מומלץ להשתמש בפריטים מודולאריים ורב שימושיים הממלאים מספר פונקציות על מנת לחסוך במקום. לדוגמא ניתן להשתמש בשידה הכוללת מקום אחסון תחתון ובחלק העליון להניח כריות אירוח ולהשתמש לישיבה.

אחסון נגיש- רצוי למקם את הכוורת או הכוננית לאחסון ספרים וקלסרים בסמוך לשולחן העבודה. רצוי להניח את החפצים השימושיים בהישג יד ואת החפצים שאינם בשימושים לאחסון במקומות מרוחקים וגבוהים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך