מציל חיים: מערכת מיוחדת למניעת שכחת ילדים ברכב בדרכם אל הגן

מערכת "שוהם", מבית "מוגנים בגנים" מאפשרת להודיע בזמן אמת על הגעת ילד לגן ובכך למנוע את השארתו ברכב. מפתחי המערכת, אורית וישראל לביא, עמלו בחודשים האחרונים על המיזם אותו הם מגדירים כפרויקט חייהם, בכדי למנוע מקרה כמו זה של הפעוט אליה וינגוט ז"ל, מאשדוד, שאת משפחתו הם מכירים אישית.
מציל חיים: מערכת מיוחדת למניעת שכחת ילדים ברכב בדרכם אל הגן
צילום: מד"א לכיש, זק"א, ואיחוד הצלה.

אורית וישראל לביא, הורים לשניים, פיתחו בחודשים האחרונים את "שוהם" – מערכת חכמה המאפשרת להודיע בזמן אמת על הגעתם של ילדים אל הגן, בכך לדאוג לביטחונם ולמנוע אסונות במצבי שכחה. מערכת "שוהם", מהווה את מוצר הדגל של חברת "מוגנים בגנים" לפיתוח מוצרים המסייעים לבטיחותם של ילדי הגן. המערכת כוללת מחשב לוח המותקן על גבי מתקן ייעודי, הממוקם בכניסה לגן והיא מתופעלת באופן ידידותי וקל.

בלחיצה על צג המסך, מעדכנים ההורים על הגעת ילדם לגן. במידה ולא התקבל עדכון שכזה, יקבלו ההורים הודעות טקסט, המאפשרות להם לאשר כי הם מודעים לכך שילדם טרם הגיע לגן. במידה ולא ישיבו בפרק זמן של חמש דקות יישלח מסרון נוסף אל מספר חירום, אשר הוגדר במערכת קרי: סבתא/סבא, דוד/ה וכיו"ב. כמו כן, יוכלו ההורים לעדכן על אי הגעת ילדם לגן, מכל סיבה שהיא (חופשה, מחלה וכד'), על ידי שליחת מסרון למערכת. התקנת המערכת כרוכה בתשלום חד פעמי נמוך ובתוספת ממוצעת בסך של ששה שקלים לילד, לחודש.

אחד היתרונות הבולטים של המערכת הוא כי היא מסירה מגננות את האחריות המשפטית מראש. המערכת הותאמה למהלך היומיומי של הילדים תוך התחשבות בלו"ז העמוס ממילא של הגננת, היא קלה להפעלה, הן על ידי הגורם החינוכי והן על ידי ההורים ולא פחות חשוב, מותירה חוויה בקרב הילדים, אשר מזהים את שמותיהם ותמונותיהם על צג מחשב הלוח ובעת הצורך אף מתזכרים את ההורים לתפעלה. כל הצרכים הטכניים לרבות העלאת תכנים אל המערכת נעשה על ידי שירות הלקוחות המעניק שירות מלא וזמין. בימים אלו מציעים מקימי המיזם, לגנים וגננות, להתקין את המערכת לחודש ניסיון ללא עלות, בתיאום בטל' 089330881.

ישראל לביא, ממייסדי הפיתוח: "מערכת 'שוהם' פותחה מתוך מחשבה מעמיקה ומתן פתרון יעיל באשר להגעת הילדים אל הגן, המקלה על הגננות וגם על ההורים ואף ומסייעת לשיתוף הפעולה ביניהם, כאשר החזון הוא ליצור מערכת רגולטיבית במדינת ישראל, המאפשרת בזמן אמת לדאוג באמת לביטחונם של הילדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך