לילה ראשון בלי ההורים…

לפני תחילת הלימודים: קציני ים אורט אשדוד עורכים מחנה הכנה מיוחד לתלמידים חדשים שעוזבים את הבית ויחלו השנה, לראשונה בחייהם, ללמוד בפנימייה
לילה ראשון בלי ההורים...

המחנה יימשך ארבעה ימים ובמהלכם החניכים יקבלו 'טעימה' מהווי החיים בפנימייה, שתהווה עבורם 'בית שני' בשנים הבאות ולא רק מקום לימודים. את המחנה יזם ומממן המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, הממונה על כפרי הנוער בארץ, במטרה לאפשר לחניכים חדשים הסתגלות הדרגתית לפנימייה וקליטה מוצלחת.

היום הראשון ללימודים הוא יום מרגש מהול בחשש עבור כל תלמיד שמתחיל בית ספר חדש, ובמיוחד עבור תלמיד שעוזב לראשונה את הבית, המשפחה והחברים, ועובר ללמוד במסגרת חינוך פנימייתית.

המעבר מהבית לפנימייה כרוך בפרידה מהסביבה הטבעית ושגרת החיים המוכרת, ומלווה בחששות של החניך מהבלתי נודע בפנימייה החדשה, שתהווה עבורו בשנים הקרובות כבית שני ולא רק מקום לימודים.

"לתקופה הראשונה של שהות החניך בפנימייה יש השפעה מכרעת על תחושת השייכות שלו ועל הצלחתו במסגרת החינוכית החדשה", מסביר ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך. "מחנה ההכנה, שנערך כבר במהלך החופש הגדול, מסייע לרכך את המעבר של החניך מהבית לפנימייה, ומאפשר לצוות לזהות מראש קשיים ולהציע פתרונות מותאמים. כך, עם תחילת שנת הלימודים, החניך שהשתתף במחנה ירגיש קצת יותר "ותיק" ובטוח יותר בסביבה החדשה, וגם הוריו שהכירו את הצוות וביקרו במקום, יחושו שילדם נמצא במסגרת חינוכית טובה ובטוחה".

כ-4,000 חניכים משתתפים בימים אלה במחנות הכנה בכפרי נוער ופנימיות בכל הארץ, מאות מתוכם בדרום בכלל זה בכפר הנוער קציני ים אורט אשדוד שיערוך את מחנה ההכנה שלו ב-28-31/8/16.

"המחנה ימשך ארבעה ימים בתנאי פנימייה מלאים וישתתפו בו עשרות חניכים חדשים, כאשר אף ההורים ישתתפו בחלק מהימים", מספרת יהודית לוי, מנהלת כפר הנוער קציני ים ארט אשדוד. "במסגרת המחנה, החניכים ייהנו מפעילויות העשרה וגיבוש עם חבריהם החדשים, ויקבלו טעימה מהווי החיים בפנימייה: ילונו בחדרי המגורים, יאכלו בחדר האוכל, ייחשפו וילמדו על מגוון כלי השיט המהווים חלק מהתכנית הייחודית שלנו ללימודי הים, ויכירו את צוותי החינוך בבית הספר ובפנימייה (מורים מדריכים, עו"ס, יועצים חינוכיים, אמהות בית). בנוסף, ההורים יקבלו סדנאות הכנה לפרידה, יעזרו לילדיהם לסדר את הארון ולהתמקם בחדר וייהנו מפעילות משותפת עם ילדיהם. לוי מדגישה כי קבוצה מנהיגות של חניכים ותיקים בכפר ייקחו חלק פעיל במחנה וידריכו את החניכים החדשים. "החניכים הוותיקים עברו את החוויה הזו של פרידה מהבית וכניסה למקום חדש, והם יבינו הכי טוב את ההרגשה של החניכים החדשים ויוכלו לעודד אותם ולסייע להם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך