אסף איינהורן נפצע בשירות הצבאי ומצא את ייעודו בחיים

אסף איינהורן נפצע במהלך שירותו הצבאי לפני שלוש שנים * ביום שלישי הבא הוא יופיע בפאב לבונטין 7 בתל אביב. "לא חשבתי או האמנתי לעצמי שמאותה פציעה לפני שלוש שנים, שזרקה אותי למקום של ביטחון עצמי נמוך וחוסר אמונה בעצמי וביכולות שלי, אגיע תוך שנתיים להגשים את החלום שנסתר בי כל כך הרבה שנים. המוזיקה", הוא אומר. "אחד הדברים החשובים שלמדתי בשיקום שאני עובר הוא שלפני הכול תדע להעריך את הדרך שאתה עובר, ורק ככה תוכל להתקדם ולהתפתח"

אסף איינהורן (22) נולד וגדל באשדוד. מגיל צעיר מאוד הגיטרה והמוזיקה הם חלק מחייו, אך עד לפני שלוש שנים הוא לא חשב שהם יהיו עיקר חייו. כבוגר מגמה טכנולוגית במקיף ח' הוא ראה עצמו כאדם ריאלי ופחות כאמן המחובר למילים. פציעה במהלך שירותו הצבאי גרמה לו לעבור שינוי חד. "היום אני ההיפך הגמור ממה שמישהו היה מעלה בדעתו", הוא אומר. "הבנתי שמוזיקה זה מה שאני אוהב".

אסף התגייס לשירות ביחידת חילוץ והצלה של פיקוד העורף. באופן טבעי, העניין במוזיקה נדחק לצד. אחרי שנה, בסוף אימון לתעסוקה מבצעית, אסף נפצע מנפילה מגובה רב. הוא עבר שני ניתוחים בכתף, ושיקום שנמשך עד היום. "פרקתי כתף וקרעתי רצועות", הוא מספר, "אחרי הניתוח השני שחררו אותי מהצבא, והיום השיקום שלי כולל טיפולים קבועים על בסיס יומי".

את התחושות הפנימיות שלו ואת התובנות שאליהן הגיע הוא משתף הן דרך שיריו והן דרך פוסטים בפייסבוק. "קמתי הבוקר עם תחושה מעקצצת כזו של רצון לפרוק", הוא כתב לאחרונה, "לפעמים יוצא לי להסתכל אחורה לשלוש השנים האחרונות, ואני מוצא את עצמי עוצר לשנייה בתוך כל המרוץ האדיר הזה שנקרא החיים, וטופח לעצמי על השכם, והאמת שזה די נחמד לתת לעצמך ביקורת חיובית מדי פעם, לא בשביל לטפח את האגו, אלא באמת בשביל להודות לנפש שהצליחה לעבור תהליך כזה אינטנסיבי. לא חשבתי או האמנתי לעצמי שמאותה פציעה לפני שלוש שנים, שזרקה אותי למקום של ביטחון עצמי נמוך וחוסר אמונה בעצמי וביכולות שלי, אגיע תוך שנתיים להגשים את החלום שנסתר בי כל כך הרבה שנים. המוזיקה".

איך הבנת שהמוזיקה היא חלק משמעותי מחייך?
"כל העבודה סביב המוזיקה התחילה לפעפע אחרי הפציעה. בעקבות הפציעה לא יכולתי לנגן, וזה הכניס אותי לדיכאון לתקופה קצרה. לשמחתי תוך ארבעה חודשים כבר יכולתי לנגן שוב, והמוזיקה הייתה עבורי תהליך של תרפיה. היא נתנה לי המון השראה. המוזיקה חשפה אותי אל מי שאני באמת, אל אותו אסף שמכירים היום. למדתי המון על עצמי, על הסובבים אותי, נהייתי מאוד קשוב לרגש שלי, ושל מי שמסביבי, וליכולת לבחון סיטואציות הנקרות בדרכי. המצב שהייתי בו מבחינת שיקום, הביא להרבה שירים מהאלבום 'מבוכים', וגם הנסיעה להודו ביולי לפני שנה נתנה חומרים לאלבום".

למה דווקא הודו?
"בגלל הרוחניות של המקום. לא הייתי רוחני קודם, אבל מהדברים שעברתי למדתי להתחבר לנפש, והודו זה אחלה מקום להתחבר לנפש ולקבל הרבה. הייתי שם קצת יותר מחודש, עברתי ממקום למקום, ספגתי תרבות, השראה, לקחתי הרבה מאוד מהצלילים ומהריחות שם. זו הייתה חוויה התעצמותית והרבה ממנה נכנס לאלבום".

מבוכים – האלבום האינטרנטי
אסף כותב ומלחין חומרים מקוריים שלו. הסגנון שלו הוא פופ רוק עם נגיעות אתניות, והוא שר בעברית. אסף אינו עובד מול גוף יחצ"ני כזה או אחר, אלא פועל בשיטת שיווק לאנשים תוך כדי הופעות שהוא עושה ודרך המדיה החברתית. "אני עושה הכול לבד, שיווק עצמי", הוא אומר, "אני מאמין בזה שהמוזיקה צריכה לחדור בצורה אינטימית באמצעות הופעות אקוסטיות קטנות. אני פחות מנסה להיכנס לרדיו, ויותר לצבור קהל. כרגע זה מרגיש לי נכון. אני מאמין שבזמן הנכון, השיר הנכון ייכנס לפלייליסט".

ביום הזיכרון לחללי צה"ל הוא פרסם את השיר "אורות" שכתב בעקבות "צוק איתן". השיר זכה לששת אלפים צפיות. "לאמן בתחילת הדרך, זה הרבה", הוא מסביר. גם אלבומו "מבוכים", שעליו הוא עובד, יופץ להשמעה בדרך האינטרנטית. "הזמן עבר וכנראה שאני הייתי מוכן ובשל לעבור תהליך נוסף ומעניין של היחשפות אינטנסיבית לעולם המוזיקה, פיתוח קול, להקת אירועים, ואז כשהזמן התאים התחילה העבודה על האלבום, גם היא מאוד אינטנסיבית אבל מתגמלת. עבדתי כזמר ליווי בלהקת אירועים של שי זנזורי, 'סקיי לג'נד'. ראיתי שיש לי הרבה חומרים, והיה לי רצון לעשות עם זה משהו, ולהפיק את השירים", הוא מספר על תהליך ההפקה. "שי הכיר לי מפיק מוזיקלי בשם אסף בוכמן, אנחנו מגיעים פעמיים בחודש לאולפן ההקלטות של שי, יושבים שעות על גבי שעות, עובדים על לחנים, מילים, עיבודים, ולאט לאט יוצא אלבום. זה אלבום אינטרנטי, שאפשר לשמוע את הגרסה הראשונית שלו כרגע, ובקרוב תצא הגרסה הסופית. לאורך כל הדרך הזאת, לולא הייתי טופח לעצמי על השכם מדי פעם הכול היה נראה אחרת".

אסף החל להופיע לפני כחצי שנה. בארבעת החודשים האחרונים מלווה אותו הזמרת כרמי שימרון (מ"רוקדים עם כוכבים") כמנטורית בתחום הגשה ושירה. "ליווי צמוד ומקצועי", הוא מפרגן. באשדוד הופיע אסף בפיגאל, בסאנסט ובמסגרות התנדבותיות שונות. בתל אביב הוא הופיע בסוזאן דלאל ובפאב בר גיורא. בשבוע הבא ביום שלישי, 16.8, אסף ודן ברגר, אשדודי נוסף, יופיעו בפאב לבונטין 7 בתל אביב. זו לא הפעם הראשונה שהם מופיעים יחד. "הכרתי את דן דרך העבודה שלי כמוכר ב'מוזיקנסקי'. דן הוא מוזיקאי ויוצר אשדודי בשנות ה-30 לחייו. דרך המוזיקה אפשר להתחבר לכל גיל, ואנחנו הבנו שיש בינינו דינמיקה טובה. אל הסאנסט הגיעו כמעט מאה איש לשמוע אותנו, ואנחנו יוצאים לכמה הופעות עם דן ברגר והברגרס".

אילו תגובות קיבלת מקהל השומעים?
"עד עכשיו אנשים או שנורא אהבו את הקצב והתלהבו נורא מהגרוב או שהתחברו למילים, לרגש. דרך המוזיקה עד יכולה להתחבר לרגש ולהתחבר לקצב".

"אחד הדברים החשובים שלמדתי בשיקום שאני עובר הוא שלפני הכול תדע להעריך את הדרך שאתה עובר, ורק ככה תוכל להתקדם קדימה ולהתפתח", אומר אסף. "נכון להיום כשאני מסתכל אחורה, אני לא מאמין שהגעתי לשם. לא רק שסיימתי לעבוד על האלבום, אלא אני מופיע איתו ומעביר את המוזיקה שלי הלאה, ואנשים נהנים ממנה. אז תודה לכל מי שאיתי בדרך הזאת, ואל תשכחו לטפוח לעצמכם מדי פעם על השכם!"

את המוזיקה של אסף תוכלו לשמוע ביוטיוב, בפייסבוק או בעמוד הבנדקמפ, שבו ניתן להאזין לכל האלבום ולרכוש אותו. חפשו את השם assaf ainhoren.

ביום שני, 15.8, בשעה 21:30 יופיע אסף במופע אקוסטי אינטימי לאלבום "מבוכים" וללהיטים מהתקופה האחרונה בפאב ה"זרם" באשדוד ברחוב הנחושת. הכניסה חופשית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך