ההאקר הכי טוב בעולם גר באשדוד, והוא "משגע" את כל שונאי ישראל

גרגורי שלי מאשדוד, המכונה "אולקן", נעצר לאחרונה בעקבות חקירה חובקת עולם המתנהלת נגדו, לאחר שהטריד ואיים בדרכים מתוחכמות, על גורמים בכירים בצרפת הפועלים נגד ישראל

גרגורי שלי (32) נולד ברובע ה-16 בפריז, ועלה לישראל, לאשדוד, לפני כחמש שנים. לכאורה עוד עולה חדש בגל העלייה הצרפתית, אבל זהו, שלא. גרגורי, המכנה עצמו "אולקן", הוא האקר, פעיל ימני, "ציוני מיליטנטי", כהגדרתו, ושמו נקשר בעבר בפעולות שונות ברשת נגד גורמים שהתבטאו בגנות ישראל. בצרפת היה חבר בליגה להגנה יהודית, ארגון שאינו מהסס לתקוף גורמים פלסטינים ומוסלמים שתקפו יהודים. הוא ידוע בעיקר בשל התקפות המחשב שלו נגד אמצעי תקשורת שונים, והטרדות של אנשים שהוא רואה אויביו. לא פעם הצליח להביך את כלי התקשורת המובילים בצרפת, כשפרץ לאתרי אינטרנט שלהם, ופרסם רשימות של כתבים אנטי ישראליים ואנטישמיים.

לטענת חוקרי משטרת צרפת, שיטות הפעולה שלו מלבד טכניקות פריצה וחשיפת פרטים אישיים, הם גם התנכלויות בטלפון, השתלטות על הקו והתחזות. הם מייחסים לו את הפעולות הבאות: קריסת אתר מפני שהוא מקבל הרבה יותר פניות מאשר בעבר, שינוי דף הבית של האתר כדי להדביק הודעה פרו ישראלית, חשיפת מידע פרטי באינטרנט, קריאה למשטרה על ידי התחזות לקצין וקבלת פרטים על אדם, עירוב משטרה בפשע שלא נעשה ומתיחות אכזריות בטלפון, כמו למשל להודיע על מוות של בן משפחה, להקליט ולפרסם באתר.

ההתחלה: אתר שמציג מתיחות בטלפון
השיא: "צוק איתן"

לפני כשמונה שנים העלה שלי סרטון וידאו, ובו הוא נשמע תוקף מילולית אדם ששיחק מולו במשחק מחשב אונליין. הסרטון זכה להצלחה, והוא המשיך להעלות עימותים ומתיחות לרשת. בסוף 2008 הוא הצטרף לליגה להגנת היהודים. הוא וחבריו הציתו את האופנוע של תומאס וורלט, נשיא מפלגת הסולידריות הצרפתית. שלי נשפט ונידון ל-18 חודשי מאסר על תנאי. לאחר שעלה לארץ, הקים אתר צ'אט מקוון בשם ViolVocal שילוב של המילה "אלימות" ו"קול". האתר מאפשר למשתמשים בו למתוח אנשים בטלפון ולשדר את השיחות. במהלך שנת 2014, גרגורי החל במסע של אקטיביזם באינטרנט נגד אנשי תקשורת צרפתית ונגד אלה שהוא רואה בהם אויבים של ישראל.

השיא הגיע במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ שעבר, בתגובה לביקורת מהעיתונות הצרפתית על המתקפה הישראלית בשטחה של רצועת עזה. התקשורת בצרפת דיווחה כי האקר ישראלי מאשדוד פורץ לאתרי החדשות, וכן לאתרים של עמותות פלשתיניות, ושותל בהם מסרים פרו-ישראליים במטרה לאזן את הסיקור התקשורתי ולומר לעולם: לישראל יש זכות להגן על עצמה. על פי העיתון הנפוץ בצרפת, הליברסיון, שלי חדר לאתרי החדשות, אתרי מפלגות השמאל או עמותות פלשתיניות, חסם אותם ושתל מסרים פרו-ישראליים. בין המסרים שהוא העלה נכתב: "תפסיקו עם השקרים שלכם על ישראל. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה. יש לנו מדינה קטנה. החיילים שלנו מגנים על תושבי דרום הארץ מפני הטילים שיורים מעזה".

בין היתר, שלי השתיל מאמר שכאילו נכתב על ידי חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס, ובו הוא הצדיק לכאורה רצח ישראליים. בעלי האתרים הגישו תלונה למשרד המשפטים הצרפתי כדי להפסיק את פעילותו של שלי. בנוסף לאתרי המדיה, טענו כלי התקשורת בצרפת כי שלי מתמקד גם בעיתונאים. לטענתם, באוגוסט שעבר, התקשר למשטרה אדם שהציג עצמו, כפייר הסקי, עורך אתר החדשות Rue89, ואמר שיש דליפת גז בבניין. כמו כן, הודיע להורים של העיתונאי בנואה לה קור, שכותב באתר Rue89 כי בנם מת. כמה ימים לאחר מכן, לקה האב בהתקף לב, ומת כעבור מספר שבועות.

"אם אתם רוצים לומר בונז'ור למנכ"ל אורנג'…"
לפני כחודשיים הודיע שלי כי אתר האינטרנט שלו יפרסם בקביעות ספר טלפונים שירכז את שמותיהם, כתובותיהם ולינקים לחשבונותיהם ברשתות החברתיות של הפעילים האנטישמיים והאנטי ישראלים בצרפת, כולל פעילי חיזבאללה צרפתיים. שלי פתח קטגוריה נוספת, שבה הוא מרכז את פרטיהם של יהודים הפועלים נגד מדינת ישראל, כשברשימה ניתן למצוא מנהלי ארגונים אנטי ישראלים. בתחילת חודש יוני אמר מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, שהוא מעוניין לסיים את קשרי חברת אורנג' עם ישראל. דבריו עוררו סערה גדולה בישראל, ובתגובה חשף שלי את מספר הטלפון של רישאר בעמוד הפייסבוק שלו. הוא כתב: "אם אתם רוצים לומר בונז'ור למנכ"ל אורנג'…", וצירף את מספר הטלפון האישי של רישאר. המנכ"ל אמנם חזר בו, וביקר בישראל, אך טרם הגיע, הגיש תלונה בצרפת בשל "איומי מוות חוזרים ונשנים, קריאות שנאה ושימוש בפרטים אישיים והפצתם על מנת להפר את השלווה".

ממשלת צרפת נגד גרגורי שלי
לפני כחודש חוו שלושה עיתונאים צרפתיים הטרדות. הם הפנו אצבע מאשימה ל"אולקן", גרגורי שלי, המכחיש את החשדות. בלילה שבין 17-18 ביוני, הגיעו שוטרים אל ביתו של עורך אתר החדשות "פוליטיס", דניס סיפרט, לאחר שנעשתה שיחה מקו הטלפון שלו, ובה הודיעו על פריצה. שלושים דקות לאחר מכן, שוטרים וכבאים הגיעו למטה העיתון שבו, כביכול, התבצר מנהל העיתון עם אשתו מתוך כוונה להרגה. השוטרים שברו חלון כדי להיכנס למערכת, וגילו מקום ריק. באותו הלילה, בשלוש לפנות בוקר, פרץ כוח משטרתי אל ביתו של פייר האסקי, מהאתר Rue89, מלווה באמבולנס וכבאים, לאחר שהתקבלה שיחת טלפון, ובה נאמר כי הוא רצח את אשתו, והוא מתבצר חמוש בביתו. כך קרה גם לעיתונאי דניאל שניידרמן.

תחנת המשטרה במחוז שלו קיבלה שיחה מאדם שהתחזה לו, שהודיע כי הוא הרג את אשתו, מתבצר בבית ומוכן לירות במשטרה. כתוצאה מכך 30 קציני משטרה התמקמו במדרגות ובחצר הבניין. העיתונאים טענו כי זוהי שיטת הפעולה של "אולקן". הם נפגשו עם שר הפנים ושרת המשפטים של צרפת בסוף יוני במטרה לקבל מידע מהממשלה הצרפתית מה תעשה בנוגע לשלי. חקירה ראשונית נפתחה על ידי התובע של פריז, והודעה הועברה לשגרירות ישראל בפריז. הם פרסמו כי אפילו שר החוץ לורן פביוס, הבטיח להעלות את הנושא בפגישה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. פביוס אכן ביקר לפני כשלושה שבועות בישראל, ובתגובה כתב אתר פרו-ישראלי: "האם נראה לכם שבין כל הבעיות במזרח התיכון ביבי ופביוס ידברו על אולקן? ממש לא!" חשוב לציין, כי אין הסכם הסגרה בין ישראל לצרפת, וגם אם השופטים הצרפתים מוציאים צו מעצר בינלאומי, הוא תקף רק אם שלי יגיע לאחת המדינות החברות בארגון האינטרפול, וגם אז זה לא מבטיח את הסגרתו לצרפת.

בסוף השבוע נעצר ונחקר בישראל על ידי משטרה צרפתית וישראלית. לטענת עורך דינו ז'יל-ויליאם גולדנאדל, נערך גם חיפוש בביתו. עשרות תומכים הגיעו אל בית המעצר על מנת לעודד אותו, ולקבלו במחיאות כפיים. ברשתות החברתיות עוקבים אחריו אלפים. "גם לא יהודים תומכים בך", צייץ בטוויטר אחד מהם. "המעצר הזה הוא תשובה לכל מי שמשקר בתקשורת הצרפתית וטוען שגרגורי מוגן על ידי ממשלת ישראל", אמר עורך הדין. "התקשורת בצרפת משוכנעת באשמתי ולא מכבדת את ההנחה שאני בחזקת חף מפשע עד שהוכח אחרת", כתב שלי, הטוען כי אינו עומד מאחורי התקפות אלה. "אני מציע למשטרה לפרסם את ההקלטות בשלושת המקרים האחרונים. אם זה הקול שלי, אני מייד חוזר לצרפת. אחרת, אני דורש התנצלות פומבית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך